کد خبر : 1987961 | 28 آذر 1402 ساعت 08:58 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

شرایط جوی معضل فدراسیون اسکی

عدم بارش مناسب طی ماه‌های اخیر، فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی را با چالشی جدی برای آماده‌سازی اسکی‌بازان مواجه کرده است.

شرایط جوی معضل فدراسیون اسکی

به "گزارش ورزش سه"، عباس نظریان رئنیس فدراسیون اسکی در گفت و گو با مهر، با نگرانی نسبت به شرایط جوی گفت: بارش برف شاید برای خیلی از رشته‌ها به نوعی بازدارنده باشد اما برای اسکی و ورزش‌های زمستانی نعمت و پایه اجرای برنامه‌های‌مان به حساب می‌آید این در حالی است که امسال تا به اینجا سال خشک و کم بارشی داشته‌ایم طوریکه با مشک آماده نبودن پیست‌ها مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی رویدادهای مهمی پیش رو دارد که باید ورزشکاران را برای حضور در آنها آماده کنیم. المپیک زمستانی جوانان که تا چندماه دیگر در کره جنوبی برگزار می‌شود یکی از این رویدادهاست. سال آینده (۱۰ تا ۱۹ اسفند) هم بازی‌های آسیایی زمستانی در چین برگزار می‌شود. مسابقات قهرمانی جهان رویداد مهم دیگری است که هنوز زمان و محل دقیق برگزاری‌اش اعلام نشده اما قطعاً سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون اسکی تاکید کرد: بازی‌های آسیایی زمستانی بعد از چند سال وقفه برگزار می‌شود و برایمان اهمیت دارد که با کیفیت هر چه بهتر دراین رویداد شرکت کنیم. اولین نشست ستاد برنامه ریزی این بازی‌ها هفته برگزار شد و قرار است پنجم دی نیز دومین نشست این ستاد برگزار شود تا در مورد رشته‌ها و شرایط اعزام به جمع بندی برسیم.

وی ادامه داد: حضور در مسابقات قهرمانی جهان هم از حیث کسب سهمیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ اهمیت زیادی دارد. ورزشکاران ما در دو رشته آلپاین و صحرانوردی باید در این رقابت‌ها شرکت کنند تا برای المپیک زمستانی کسب سهمیه کنند.

نظریان تاکید کرد: از حالا آماده سازی ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی زمستانی و قهرمانی جهان را در برنامه داریم اما با مشکل شرایط جوی مواجه هستیم. متأسفانه امسال در مجموع سال خشکی تا به امروز داشته‌ایم. اگر این شرایط ادامه داشته باشد از ظرفیت دیگر کشورهای غربی و شرقی برای آماده سازی استفاده می‌کنیم.

دیدگاه‌ها