کد خبر : 1988111 | 28 آذر 1402 ساعت 18:25 | 7.1K بازدید | 25 دیدگاه

ونگر پشت اینفانتینو: جام باشگاه‌های جهان خوب است

آرسن ونگر در مقابل انتقادات، از افزایش تیم‌های حاضر در جام جهانی باشگاه‌ها دفاع می‌کند.

ونگر پشت اینفانتینو: جام باشگاه‌های جهان خوب است

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر از افزایش تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌های فیفا دفاع کرده و انتقادات مبنی بر افزایش خطر مصدومیت بازیکنان را رد کرد.

ونگر، رئیس توسعه جهانی فوتبال در فیفا، همچنین معتقد است فرمت جدید که در آن هر 4 سال یک بار 32 تیم به رقابت می‌پردازند، با امکان برگزاری تورنمنت‌های بهتر مطابقت دارد.

ونگر گفت: "قبول دارم که تقویم فوتبال شلوغ است، اما این تورنمنتی است که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود و البته باید به زمان استراحت در طول مسابقات و بعد از آن هم احترام گذاشت. رفاه بازیکنان در 20 سال گذشته نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است. وقتی به پیشگیری از آسیب‌دیدگی، تمرینات ریکاوری، تغذیه و پیشرفت در فناوری پزشکی نگاه کنید، متوجه این می‌شوید. زمان حال با گذشته قابل مقایسه نیست. همچنین VAR به محافظت از بازیکنان کمک کرده، زیرا بازیکنان می‌دانند که نمی‌توانند با تکل‌های بدی که باعث مصدومیت می‌شود روی پای بازیکنان بروند. بنابراین، در مجموع، پیشرفت‌های زیادی در بخش رفاهی صورت گرفته و ما می‌خواهیم به این پیشرفت ادامه دهیم."

اتحادیه FIFPRO، اتحادیه جهانی که بیش از 65000 بازیکن تحت پوشش آن هستند، بیانیه‌ای منتشر کرد و فیفا را به عدم توجه به سلامت روحی و جسمی بازیکنان شرکت‌کننده در فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان، متهم کرد.

اولین جام باشگاه‌های جهان با فرمت جدید در سال 2025 در ایالات متحده برگزار می‌شود که از 15 ژوئن آغاز خواهد شد و در 13 جولای به پایان می‌رسد.

تیم‌های اروپایی 12 سهمیه از 32 سهمیه را به خود اختصاص خواهند داد و 4 رتبه از آن به  قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا طی 4 فصل تا شروع این مسابقات تعلق می‌گیرد.

1968740

منچسترسیتی، چلسی، رئال مادرید، پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ به این مسابقات راه پیدا کرده‌اند. 6 باشگاه از کونمبول (آمریکای جنوبی)، 4 باشگاه از کونکاکاف (آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب)، 4 باشگاه از ای‌اف‌سی (آسیا)، 4 باشگاه از سی‌ای‌اف (آفریقا)، یک باشگاه از او‌اف‌سی (اقیانوسیه) و کشور میزبان می‌‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

ونگر با حمایت از طرح جدید فیفا ادامه داد: "تأثیر مثبتی که این مسابقات روی باشگاه‌ها خواهد داشت بسیار زیاد است، زیرا منابع باشگاه‌ها در سراسر جهان را برای پیشرفت و رقابت افزایش می‌دهد. در اروپا ما خوش‌شانس هستیم، اما مهم این است که فوتبال را واقعاً به سطح جهانی گسترش دهیم و همین فرصتی برای سایر باشگاه‌ها جهت پیشرفت ایجاد می‌کند. این هدف واقعی است. این به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان فرصت‌های بیشتری برای رقابت در بالاترین سطح می‌‌دهد. احساس می‌کنم که انتظار زیادی از طرفداران فوتبال برای دیدن رقابت باشگاه‌هایشان در صحنه جهانی وجود دارد."

دیدگاه‌ها