کد خبر : 1988122 | 28 آذر 1402 ساعت 18:53 | 15.5K بازدید | 60 دیدگاه

مساوی با صنعت نفت عادلانه بود؛

دقیقی: برابر پرسپولیس از اعتبارمان دفاع می‌کنیم

سرمربی شمس آذر می‌گوید این تیم می‌خواهد تا پایان نیم فصل به روند شکست‌ناپذیری خود ادامه بدهد.

دقیقی: برابر پرسپولیس از اعتبارمان دفاع می‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، سعید دقیقی پس از تساوی شمس آذر برابر استقلال خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر اظهار داشت: یک بازی فوق‌العاده‌ سخت و تاکتیکی بود. تیم نفت آبادان یک بازیکن مسنجم انجام داد و بازیکنان این تیم برای خوشحالی مربی‌شان و برای هویت خودشان و باشگاه‌شان با تمام وجود زحمت می‌کشیدند. در دقایقی می‌توانستیم به گل برسیم اما آنچنان تیم برتر میدان نبودیم که الان برنده بازی باشیم. نتیجه مساوی، نتیجه عادلانه‌ای بود ولی به اعتقادم بازیکنانم باید باکیفیت‌تر بازی می‌کردند.

او ادامه داد: من بیشترین ایراد را زمانی می‌بینیم که خوشحالی بیش از حد پس از پیروزی برابر نساجی و عدم رعایت اصول ریکاوری که باعث ناراحتی من و مدیرعامل محترم‌مان شده بود، روی تیم ما تاثیر گذاشت. وقتی بازی‌ها نزدیک می‌شود، شما فقط باید به فکر این باشی که بدنت را به شرایط ایده‌آل برسانی و حتی اگر یک لحظه این را رعایت نکنی، آسیبش را در بازی می‌خوری، به خصوص در بازی‌هایی که اینطور فیزیکی باشد. ما توقع‌مان را از خودمان خیلی بالا بردیم و همچنان اعتقاد داریم که یک تیم باکیفیت داریم و باید بهتر از این عمل کنیم. من می‌دانم بازیکنان ما می‌توانند بالاتر از این سطح قرار بگیرند و به همین دلیل خیلی ناراحتم که این نتیجه را به دست آوردیم. ان‌شاءالله بتوانیم در بازی‌های آینده جبران کنیم.

دقیقی سپس به تمجید از عملکرد صنعت نفت پرداخت و گفت: تیم حریف تغییر سیستم داده و عرض زمین را پر کرده بود و وقتی ما وارد یک سوم دفاعی حریف می‌شدیم، پوشش خوبی داشتند‌ و وقتی توپ را می‌گرفتند، ضدحمله می‌زدند. بازی تاکتیکی انجام دادند و باید به آنها احترام بگذاریم. تیم حریف تمام نقاط قوت ما را خوب شناخته بودند و تمرکز کرده بودند. هر چند اعتقاد دارم اگر ما نتوانستیم خیلی قوی کار کنیم، بحث بدنی و کیفیت بازیکنان هم تاثیرگذار بود.

1959262

سرمربی شمس آذر درباره فاصله کم تا بازی با پرسپولیس عنوان کرد: این موضوع برای همه تیم‌ها هست. اولا باید سخت افزارمان بهتر باشد که تلاش می‌کنیم و در درجه دوم خود بازیکن باید بیشتر بخواهد. در واقع هر چقدر تلاش کنی که بازیکنان از نظر آمادگی جسمانی در شرایط خوبی باشند، اول باید خود بازیکن بخواهد.‌ ریکاوری از همین لحظه باید شروع شود. ما در رختکن به بازیکنان گفتیم باید از همین لحظه خودتان را آماده کنید و بدنتان را برگردانید و استراحت و تمرین و تغذیه خوبی داشته باشید تا بتوانیم بازی‌های خوبی داشته باشیم. هر چه بازیکن در سطح بالاتری بازی کرده باشد و این فضاها بیشتر تجربه کرده باشد، بیشتر درک می‌کند. امیدوارم بچه‌ها از بازی قبل درس گرفته باشند و بعد از این بازی شرایط و اصول فوتبال حرفه‌ای را رعایت کنند.

او درباره اعتراض به داوری مسابقه توضیح داد: من از داوری راضی هستم، اما ما قرار بود پرفشار بازی کنیم و در صحنه‌ای که به تیم حریف فشار می‌آمد، بازی را می‌خواباندند. اعتراض من بر این بود که کمتر سوت بزنیم و بگذاریم سرعت بازی بیشتر باشد و اگر دروازه‌بان حریف یک صحنه‌ای را تکرار می‌کند، مدیریت کند. البته این نوع نگاه تاکتیکی سرمربی است که می‌خواست به تیمش استراحت بدهد، به خصوص که آبادان و قزوین از نظر ارتفاع و فشار هوا و دما با یکدیگر متفاوت هستند. سیاست درستی داشتند اما داور باید مدیریت کند. من واقعا داوران مسابقه را خیلی خوب دیدم و صحنه‌ای نبود که بخواهیم ایراد بگیریم.

دقیقی سپس در خصوص تعویض‌هایش اظهار داشت: نه بازیکنانی که تعویض کردم و نه کسانی که وارد زمین شدند، آنچنان درخشان ظاهر نشدند. البته شرایط بازی هم تاثیرگذار بود که مدام درگیری داشتیم. عیسی تلاشش را کرد و فراز هم همین‌طور، اما کمتر آنها را در صحنه‌ها دیدیم. آنها می‌توانستند بهتر از این کار کنند، به خصوص عیسی و همچنین رحمان جعفری که فوق‌العاده بازیکنان باکیفیتی هستند. ان‌شاءالله با همکاری هم بتوانند برای شرایط بدنی‌شان که خیلی سرحال نبود، تدابیری را بیندیشند و خودشان را آماده کنند. ممکن است برای هر فوتبالیستی افت باشد و مهم این است که از افت خارج شوند. رحمان فوروارد خیلی خوبی برای ما بوده و عیسی هم هر وقت آمده، کمک کرده است.

1876732

وی در واکنش به اینکه صنعت نفت به ضدفوتبال روی آورده بود، گفت: به نظرم آنها دنبال این نبودند که از روش ناجوانمردانه استفاده کنند تا هر طور شده نتیجه بگیرند. بالاخره تیم‌شان تا دقیقه ۸۵-۹۰ زحمت کشیده بود و طبیعی است در دقایق آخر هم این اتفاقات بیفتد. من تیم‌شان را پرتلاش دیدم و نشان می‌دهد وقتی در بازی‌های خارج از خانه چنین نتایجی می‌گیرند، بیخودی نیست و به خاطر کیفیت و فرم بازی‌شان بود. به کادرفنی و بازیکنان صنعت نفت خسته نباشید می‌گوییم و به مردم آبادان می‌گوییم آقای ویسی مربی خیلی خوبی است. ان‌شاءالله با صبری که دارند و بازیکنان باکیفیت‌شان، نتایج خوبی خواهند گرفت.

سرمربی شمس آذر در پایان درباره دیدار با پرسپولیس عنوان کرد: از امروز برنامه‌مان را برای دیدار با پرسپولیس شروع می‌شود. یک بازی مهم داریم و قبل از هر چیز باید برای اعتباری که به دست آوردیم، تلاش کنیم. الان ۸۲ روز است که باخت را ندیده‌ایم و این باید تا پایان نیم فصل ادامه‌دار باشد. ان‌شاءالله برنامه‌ریزی‌مان طوری رقم خواهد خورد که با تمام توان و انگیزه آنجا برویم و بازی خوبی ارائه بدهیم. بیشتر از همه چیز دنبال این هستیم که بازی باکیفیتی ارائه بدهیم. دلیل اینکه من امروز ناراحت هستم این است که ما به هوادار هم باختیم اما فوتبال‌مان باکیفیت‌تر از امروز بود. هر چند تاکتیک تیم حریف هم روی کیفیت ما تاثیرگذار بود و بحث آمادگی جسمانی و ذهنی هم در این بازی نسبت به بازی‌های قبل خیلی پایین بود.

دیدگاه‌ها