کد خبر : 1988196 | 28 آذر 1402 ساعت 23:11 | 4.2K بازدید | 2 دیدگاه

ارجاع پرونده فدراسیون سوارکاری به قوه‌ قضاییه

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری به قوه قضاییه ارجاع شد.

ارجاع پرونده فدراسیون سوارکاری به قوه‌ قضاییه

به گزارش "ورزش سه"، یکی از بحث‌های جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی اتفاقات رخ داده در فدراسیون سوارکاری بود. 

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در مورد عملکرد فدراسیون سوارکاری در دستور کار قرار گرفت که نمایندگان با ۱۶۳ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع این گزارش به قوه قضائیه موافقت کردند.

در این گزارش که احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس قرائت کرد، به مسائل مختلفی از جمله دوپینگ، هویت و تبارنامه اسب‌ها، عدم پرداخت حق عضویت فدراسیون جهانی، تعارض منافع، تشکیک در میکروچیپ‌ها، انعقاد قراردادهای غیرقانونی، وارد غیرقانونی و فساد در واردات اسب، تبانی و تحصیل اموال نامشروع، دی‌ان‌ای‌های تکراری، اسب‌های دارای دو DNA و تقلب در کتاب‌های تبارنامه به صورت مفصل پرداخته شده است. 

باید دید واکنش وزارت ورزش به اتهامات جدی و بزرگی که در این گزارش به فدراسیون سوارکاری وارد شده چیست و با توجه به اینکه این فدراسیون در بیش از یک سال اخیر با سرپرست اداره شده و چندین تغییر در راس خود داشته، چه کسی مسئولیت فدراسیون را در زمان رخ دادن این اتفاقات برعهده داشته است. 

شاید کمتر به یاد داشته باشیم که به جز موضوعات فوتبالی نمایندگان مجلس به مسائل ورزشی با این جزییات ورود کرده باشند، اما گزارش مربوط به تحقیق و تفحص از فدراسیون سوارکاری بندهای زیادی داشته که مسئولین و حتی علاقه‌مندان این رشته را به فکر فرو می‌برد.

دیدگاه‌ها