کد خبر : 1988200 | 28 آذر 1402 ساعت 23:20 | 14.7K بازدید | 91 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

سه سال پیش در این روز: پرسپولیس در فینال آسیا

به همین زودی زود سه سال از تقابل جذاب پرسپولیس و اولسان در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ گذشت.

سه سال پیش در این روز: پرسپولیس در فینال آسیا

به گزارش "ورزش سه" سه سال پیش در چنین روزی و همزمان با شروع بازی سرخ‌ها برابر استقلال خوزستان آنها باید به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رفتند. نکته جالب اینکه دقیقا سه سال بعد از آن بازی قرمزها باید به مصاف یک حریف آبی پوش دیگر بروند با این تفاوت که آن بازی یک دیدار فوق حساس برای آنها بود و دیدار امروز علی‌رغم حیاتی بودن سه امتیازش برای آنها اما قابل قیاس با آن بازی نیست.

در روزی که پرسپولیسی‌ها امید زیادی به قهرمانی آسیا داشتند و حتی با گل مهدی عبدی در آخرین دقیقه نیمه نخست از حریف پیش افتادند اما خطای نورالهی به روی بازیکن تیم کره ای پس از بازبینی توسط VAR منجر به اعلام پنالتی برای کره‌ای‌ها شد. پنالتی‌ای که ابتدا توسط حامد لک مهار شد اما روی ریباند جونیور نگرائو ستاره آن روزهای اولسان دروازه را باز کرد تا آنها با گلی روحیه بخش نیمه اول را به پایان برسانند.

1968896
ترکیب پرسپولیس در بازی مقابل اولسان هیوندای- ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹

در نیمه دوم نیز یک بی‌احتیاطی عجیب از مهدی شیری منجر به اعلام پنالتی توسط قاضی میدان شد. پنالتی‌ای که این بار نیز علی‌رغم اینکه خیلی واضح بود اما توسط کمک داور ویدئویی اعلام شد. این بار اما مهاجم برزیلی اولسان با فریب دادن حامد لک توپ را مستقیما وارد دروازه پرسپولیس کرد تا کامبک کره‌ای‌ها با دو پنالتی پیاپی رقم بخورد.

در ادامه بازی پرسپولیسی‌ها با وجود اینکه به طور کامل توپ و میدان را دراختیار گرفتند اما نتوانستند موقعیت گل چندانی روی دروازه حریف ایجاد کنند و بازی با همان نتیجه دو بر یک به پایان رسید.

بازی به پایان رسید تا رویای قهرمانی آسیایی سرخ‌ها و یحیی گل‌محمدی نیز نقش برآب شود و دومین نایب قهرمانی آسیایی پرسپولیس بعد از فینال ۲۰۱۸ رقم بخورد. حالا و سه سال بعد از آن بازی تلخ، سرخ‌ها امیدوارند با پیروزی مقابل استقلال خوزستان به دومین پیروزی پیاپی شان دست پیدا کنند و از رقبا عقب نمانند.

دیدگاه‌ها