کد خبر : 1988223 | 29 آذر 1402 ساعت 08:20 | 38.7K بازدید | 91 دیدگاه

پرسپولیس برای بردن این استقلال حتما VAR می‌خواست!

با بررسی صحنه‌های داوری دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان مشخص شد که سرخ‌ها از ناحیه داوری لطمه خورده‌اند.

پرسپولیس برای بردن این استقلال حتما VAR می‌خواست!

به گزارش "ورزش سه" فقط پنج روز بعد از بلوای بودن یا نبودن VAR در رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران و اینکه داوران و تیم‌های فوتبال ایران توانایی و ظرفیت استفاده از این فناوری را دارند یا خیر پرسپولیس در تقابل با دومین استقلال لیگ برتر کمبود  VAR را بشدت احساس کرد.

دیدار استقلال خوزستان – پرسپولیس صحنه‌های پربحث بسیاری داشت که مشخص شد پرسپولیس در غالب این صحنه‌ها متضرر شده و شاید اگر سیستم کمک داور ویدئویی در اهواز وجود داشت نتیجه دیدار این تیم مقابل استقلال خوزستان چیز دیگری می‌شد.

در دقیقه 21 بازی بعد از پاس عمقی ترابی به عمری این بازیکن وارد محوطه جریمه می‌شود و اقدام به دریبل مدافع حریف می‌کند اما بعد از تکل بازیکن استقلال خوزستان توپ را از دست می‌دهد. دو کارشناس داوری گفته‌اند این صحنه پنالتی بوده، دو تا گفته‌اند صحنه واضح نیست و دو نفر دیگر هم تاکید داشته‌اند پنالتی نبوده است.

در دقیقه 27 بعد از کرنری که روی دروازه استقلال خوزستان رفت محمد طیبی مدافع میزبان به وضوح شهاب زاهدی را گرفته و سرنگون می‌کند اما داور این صحنه را ندید و سوت نزد. پنج کارشناس داوری گفته اند این صحنه پنالتی بوده و فقط یک نفر تصمیم داور را تائید کرده است.

1968957

در دقیقه 31 بازی با خطای حسین ساکی روی میلاد سرلک ، جواد عرب براقی برای پرسپولیس خطا و پنالتی گرفت اما تصویر تلویزیونی در مورد این صحنه واضح و مشخص نبود و به نوعی دوربین جا ماند. با این وجود سه کارشناس داوری این پنالتی را تائید کرده اند و سه نفر دیگر با توجه به ابهام در تصویر تلویزیونی حق را به داور داده‌اند.

در دقیقه 49 استقلال خوزستان به گل رسید اما مورد اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها قرار گرفت. اگر VAR  در این بازی وجود داشت؛ احتمالا گل دوم استقلال خوزستان مردود می‌شد چرا که قبل از گل میزبان لب خط طولی زمین خطایی روی محمد عمری رخ داد و منجر به اعتراض شدید یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی شد. چهار کارشناس گفته‌اند صراحتا خطا بوده و دو نفر دیگر گفته‌اند برخورد عادی بوده است.

در دقیقه 65 بازی نبیل باهویی تلاش داشت تا توپ را روی دروازه استقلال خوزستان ارسال کند اما توپ به دست محمد طیبی خورد و در شرایطی که دست این مدافع میزبان باز بود تمام بازیکنان پرسپولیس بخصوص نفراتی که کنار دروازه استقلال مشغول گرم کردن بودند به نشانه هند و پنالتی دست‌ها را بالا بردند اما عرب براقی اعتقادی به پنالتی نداشت. از بین کارشناسان سه نفر گفته‌اند پنالتی نیست و سه نفر تاکید کرده‌اند که پنالتی بوده و کمک داور که دید بهتری داشت باید به داور کمک می‌کرد.

1968956

با در نظر گرفتن مجموع نتایج بررسی‌های کارشناسان داوری مشخص شد نبودن VAR در این بازی بشدت به ضرر پرسپولیس تمام شد و شاید اگر تنها در یک مورد این اتفاقات مثل گل دوم میزبان کمک داور ویدئویی وارد عمل می‌شد می‌توانست نتیجه را تغیییر دهد.

دیدگاه‌ها