کد خبر : 1988240 | 29 آذر 1402 ساعت 08:33 | 4.7K بازدید | 4 دیدگاه

معتمدی ترس از وزنه زدن دارد

کار وزنه‌برداری در المپیک سخت است

نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با سخت توصیف کردن کار ملی پوشان ایران در المپیک گفت: کار بسیار سخت است اما وزنه‌برداری همیشه افتخارآفرین بوده و امیدواریم در پاریس هم روسفید باشیم.

کار وزنه‌برداری در المپیک سخت است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، بهداد سلیمی درباره شرایط وزنه‌برداری و وزن‌کشی وزنه‌برداران در مسابقات گزینشی المپیک گفت: از همان ابتدا که نصیرشلال هدایت تیم ملی وزنه‌برداری را برعهده گرفت، یک برنامه به ما داد و طبق همان هم جلو رفتیم. برای مسابقات قطر کاپ بنا بر وزن‌کشی بود و این را نمی‌توان دلیل بر عدم آمادگی آن‌ها دانست.

وی ادامه داد: اکثر کشورها یا در این مسابقات حضور نداشتند یا وزنه‌برداران شاخص آن‌ها در این مسابقات تنها وزن‌کشی کردند. به عنوان مثال تیم گرجستان در این مسابقات اصلاً حضور نداشت یا تیم‌های ارمنستان و بحرین تنها وزنه‌برداران شاخص آن‌ها وزن‌کشی کردند.

نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: بنابراین استراتژی اکثر کشورها در مسابقات قطر کاپ به همین صورت بود و خیلی از آن‌ها تنها در این مسابقه شرکت کرده بودند که بتوانند ۵ مسابقه گزینشی المپیک را پر کنند و هدفشان این نبود که در فاصله ۷ ماه مانده به المپیک به وزنه‌بردار فشار بیاورند.

سلیمی تأکید کرد: با توجه به اینکه استراتژی اکثر تیم‌ها همین بود به نظرم تصمیم کادر فنی کاملاً منطقی و درست بود. استراتژی کادر فنی نشان داد کادر فنی با برنامه پیش رفت و کشورهای دیگر هم همین شرایط را داشتند.

وی در واکنش به رکوردشکنی وزنه‌بردار بلغاری در دسته ۸۹ کیلوگرم و احساس خطر برای وزنه‌بردار ایران گفت: ورزشکاری مثل کارلوس ناصر نیاز به رقابت داشت به‌خاطر اینکه او در مسابقه قبلی به‌خاطر تصادفی که کرده بود تنها وزن‌کشی کرد. هدف او این بود که در این مسابقات خودش را محک بزند.

سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط وزنه‌برداران با یکدیگر کاملاً متفاوت است، یک وزنه‌برداری مثل فارس الباخ در این مسابقات قهرمان شد به این خاطر که شرایط میزبانی داشت و از آن بهره برد. ورزشکاران استراتژی‌های مختلف داشتند.

وی در مورد تغییر در رنکینگ وزنه‌برداران گفت: اصلاً بعید نیست که چنین اتفاقی بیفتد. در همین مسابقات قطر کاپ یک وزنه‌بردار اهل مولداوی رکورد ۳۹۰ کیلوگرمی را زد و اگر یک کیلوگرم بیشتر می‌زد، جایگاه دهدار در رنکینگ جهانی تغییر می‌کرد و در رده نهم قرار می‌گرفت.

سلیمی با اشاره به جایگاه رضا دهدار در رنکینگ جهانی گفت: دهدار در حال حاضر در جایگاه هشتم رنکینگ جهانی قرار دارد و کمی متزلزل است. ما امیدواریم در این دو مسابقه آینده شرایط بهتری در دسته ۱۰۲ کیلوگرم داشته باشد. امیدواریم دهدار یا رسول معتمدی، مهدی کرمی یا حسین سلطانی رکورد خوبی ثبت کنند و جایگاه خود را در رنکینگ بالا ببرند.

نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که بهتر نبود رسول معتمدی در این مسابقات وزنه می‌زد، گفت: این مسائل فنی است و باید کادر فنی یا وزنه‌بردار به آن پاسخ بدهند و من نمی‌توانم دخالتی در آن داشته باشم. رسول معتمدی به لحاظ جسمانی شرایط خوبی دارد و وضعیت آسیب‌دیدگی‌اش نرمال است، اما از نظر روحی و روانی کمی به‌خاطر مصدومیت ترس و نگرانی دارد و ما امیدواریم روی خودش کار کند و بتواند زیر وزنه‌های سنگین برود.

سلیمی در مورد کسب سهمیه در وزنه‌برداری عنوان کرد: کار بسیار سخت است اما وزنه‌برداری همیشه افتخارآفرین بوده و امیدواریم در المپیک پاریس هم روسفید بیرون بیایم.

دیدگاه‌ها