کد خبر : 1988307 | 29 آذر 1402 ساعت 14:07 | 35.7K بازدید | 54 دیدگاه

ضدحال بزرگ رومینیگه به رئال و بارسلونا

کارل هاینز رومینگه، عضو کمیته اجرایی یوفا، معتقد است که هیچ یک از باشگاه‌های اروپایی در پروژه سوپرلیگ شرکت نخواهند کرد.

ضدحال بزرگ رومینیگه به رئال و بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، دادگاه اتحادیه اروپا این پنجشنبه رای نهایی شکایت یوفا و فیفا در مورد سوپرلیگ را اعلام می‌کند. پیش از این دادگاه کارل هاینز رومینگه، مدیرکل سابق بایرن و عضو فعلی کمیته اجرایی یوفا به عنوان اتحادیه باشگاه‌های اروپا مصاحبه‌ای با گاتزتا دلو اسپورت انجام داده است.

رومینگه در این مصاحبه مخالفت خود با سوپرلیگ را اعلام کرد و تایید کرد که حامیان این پروژه باید منتظر شکست رویای برگزاری سوپرلیگ باشند.

آیا نگران حکم دادگاه هستید؟ رومینگه در پاسخ به این سوال گفت: "در حال حاضر نه. در شبی که پروژه سوپرلیگ را اعلام کردند؛ 12 تیم بودند، بیهوده تلاش کرده بودند ما و دیگران را متقاعد کنند. با خودم فکر کردم: اگر واقعاً انقلاب کنند چه می‌شود؟ یعنی هرج و مرج می‌شود؟ دو روز بعد حباب ترکید. من در ورزشگاه بایرن بودم و الکساندر چفرین هر 5 دقیقه به من پیام می‌داد و می‌گفت: چلسی، لیورپول، سیتی عقب‌نشینی کردند... تمام شد.

سعی کردند بایرن را متقاعد کنند

بله، اما آن‌ها نزد من نیامدند. آن‌ها با الیور کان، جانشین من در آن زمان صحبت کردند. اولی هوینس، هربرت هاینر و من گفتیم: "هرگز در این پروژه شرکت نمی‌کنیم!" ما می‌خواهیم برنده شویم اما به‌طور منظم. پاری سن ژرمن هم به این موضوع فکر کرد."

خسارت سوپرلیگ به لیگ‌ها

سری A تبدیل به سری B و بوندس‌لیگا به دسته دوم خواهد شد. مسابقات ضعیف می‌شوند. آیا شما می‌دانید چرا؟ آن‌ها لیگی را اختراع کردند که به مسابقات ضربه می‌زند. همه اسپانیایی‌ها می‌خواستند به لیگ‌ها آسیب برسانند و این تورنمنت را اختراع کردند، تنها تورنمنت برای آن‌ها مهم است. برگزاری این لیگ یعنی خداحافظ یووه- کالیاری، خداحافظ بایرن-بیله‌فلد.

طرح سوپرلیگ

طرح A، با بهترین تیم‌های اروپا، فقط یک فکت داشت: هدف آن شامل باشگاه‌های عربی، آمریکایی و شرکت در یک تورنمنت بین المللی است. با این لیگ ریشه‎‌های اصلی خود را از دست می‌دهید.

1969109

سوپرلیگ و پیشنهادات برای پیشرفت اقتصادی

همه آن‌ پیشنهادات از نظر فرهنگی، فوتبالی و اقتصادی طرد شده است. یوفا بهترین تورنمنت ممکن را ارائه می‌دهد، لیگ قهرمانان جدید در 36 سالگی حتی تماشایی‌تر و بهتر خواهد بود. خوشحالی کپنهاگن برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی را دیدید؟ آن‌ها قرار بود در قعر جدول باشند اما طوری جشن گرفتند که انگار جشن کریسمس است. آیا تیم‌های معمولی همیشه باید بازنده باشند؟ در فوتبال چیزی غیرقابل تصور وجود دارد: احساسات! فوتبال مثل ریاضیات نیست. هیچ تیم آلمانی به سوپرلیگ نخواهد رفت، در این صورت یک انقلاب بین هواداران رخ می‌دهد.

از سوپرلیگ چه چیزی باقی می‌ماند؟

فقط دو باشگاه اسپانیایی. یوونتوس از پروژه بیرون آمده، حداقل به نظر من اینطور است. این رد پروژه توسط باشگاه‌های اروپایی را نشان می‌دهد. تنها چیزی که وجود ندارد تاییدیه قانونی است. فلورنتینو پرز به جنبه اقتصادی همه چیز نگاه می‌کند.

اگر دادگاه مجوز سوپرلیگ را صادر کند چه اتفاقی می‌افتد؟

انگلیسی‌ها، آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها هرگز در سوپرلیگ شرکت نخواهند کرد. فکر می‌کنم ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها هم این کار را نمی‌کنند، مگر اینکه رئیسی داشته باشند که فکر‌ کند می‌تواند دراز بکشد و روز بعد در میان طلا بیدار شود. رئال مادرید و بارسلونا می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

دیدگاه‌ها