کد خبر : 1988330 | 29 آذر 1402 ساعت 15:41 | 33.6K بازدید | 8 دیدگاه

"ایمان به خدا کمکم کرد"

داستان باورنکردنی بازیکنی که چهار بار رباط داد

متیو اودول، کاپیتان متز، با 4 مرتبه پارگی رباط صلیبی یکی از عجایب عصر حاضر فوتبال جهان است.

داستان باورنکردنی بازیکنی که چهار بار رباط داد

به گزارش "ورزش سه"، پارگی رباط صلیبی زانو در حال حاضر یک آسیب پیچیده و بسیار جدی برای فوتبالیست‌هاست. تحمل دو مصدومیت یکسان می‌تواند زندگی یک بازیکن را مختل کند. اگر 3 مصدومیت سنگین داشته باشد طبیعی است خداحافظی کند و اگر 4 بار باشد قطعا با آسیب‌های شدید روحی مواجه می‌شود.

متیو اودول، بازیکن 27 ساله متز، یکی از عجایب فوتبال جهان است. او در مصاحبه با لو پاریزین توصیف عجیبی از 4 مصدومیت شدید زانویش دارد: "فکر می‌کنم این یک مورد منحصربه‌فرد برای یک فوتبالیست حرفه‌ای است. من در مورد آن با جراحم صحبت کردم. مجبور شدم 4 مرتبه پارگی رباط صلیبی را جراحی کنم. بنابراین، بسیار نادر است که 4 مصدومیت صلیبی داشته باشید و همیشه بخواهید به زمین برگردید."

مصیبت او در سال 2016 آغاز شد، او اولین‌بار در این سال دچار پارگی رباط صلیبی شد. این مصدومیت در سال‌های 2017، 2019 و 2021 تکرار شد. اگرچه ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، اما او پس از هر مصدومیت دوباره به میادین بازگشته است.

1969135

اکنون او کاپیتان متز است، تیمی که امشب در لیگ فرانسه به مصاف پاری سن ژرمن می‌رود. اودول در ترکیب اصلی جایگاه مناسبی دارد و در این فصل برای 14 بازی در ترکیب اصلی متز قرار گرفته است.

اودول درباره تکرار مصدومیت پارگی رباط صلیبی گفت: "من از آن‌هایی نیستم که شکایت می‌کنند. در زندگی روزمره باید با چیزهای بسیار جدی‌تری روبه‌رو شوید. من قبل از چهارمین مصدومیتم با درگذشت وحشتناک مادرم رو‌به‌رو شدم. در آن شرایط، شما با چیزهای بسیار متفاوت‌تری رو‌به‌رو می‌شوید.

کاپیتان متز توضیح می‌دهد که چگونه این مصدومیت‌ها را تحمل کرده است: "ایمان من به خدا کمک کرد که این سختی‌ها را تحمل کنم. من بسیار مذهبی هستم. این آسیب‌ها را به عنوان یک چالش پذیرفتم. باید بر این مصدومیت‌ها غلبه می‌کردم. از لحظه‌ای که تصمیم گرفتم برای چهارمین‌بار جراحی کنم، پس از مدتی فکر کردن، مصمم شدم قوی‌تر برگردم."

او تا سال 2027 با متز قرارداد دارد. متیو اودول به‌طور باورنکردنی یکی از عجایب عصر حاضر فوتبال است.

دیدگاه‌ها