کد خبر : 1988492 | 30 آذر 1402 ساعت 08:35 | 53.5K بازدید | 29 دیدگاه

شعف و نشاط استادیوم را فرا گرفت

رجبی: نکونام به سبک روز دنیا تعویض کرد

رضا رجبی، مدافع سابق استقلال و یکی از پیشکسوتانی که فوتبال را خوب می‌فهمد، با وجود آنکه هنوز ارتباط چندانی با سرمربی فعلی آبی‌ها ندارد اما از تیم جواد نکونام حمایت می‌کند.

رجبی: نکونام به سبک روز دنیا تعویض کرد

به گزارش "ورزش سه"، رضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد درباره شرایط این روزهای آبی‌ها صحبت کرده است. او می‌گوید: استقلال هميشه در تاريخ فوتبال ايران جزو‌ مدعيان بوده و اين تيم‌ هميشه بزرگ بوده و در گذشته هم‌ ثابت كرده است. اگر هم در مقطعی دچار شک و ترديد شده به خاطر سبک و نوع بازی بود. از زمان مربيگری مجيدی آنهايی كه عميقاً فوتبال را تماشا می‌كنند‌ زياد از لحاظ سبک بازي راضی نبودند. همين‌طور كه در اوايل فصل هم وقتی نكونام می‌برد، به دليل سبک بازی راضی نبودند‌ و خود من هم جزء آن دست از افرادی بودم كه اعتقاد‌ داشتم‌ اين تيم‌ پتانسيل بازی هجومی را دارد و نفرات خوبی دارد. شما ببينيد الان آرمان رمضانی به بازی می‌آيد، تاثيرگذار است و بقيه هم‌ همين‌طور.

پيشكسوت‌ آبی‌ها ادامه می‌دهد: بازی با نساجی دوتا نيمه‌ داشت، نيمه‌اول اصلا خوب نبود و فقط روی ارسال‌ بود كه سهرابيان دروازه را باز كرد اما در نيمه دوم تعويض‌هايی نكونام در خط جلو انجام داد كه كمک كرد. اين نشان‌دهنده اين است كه در فوتبال روز دنيا تيم‌هايی كه نتيجه را جلو هستند تعويض‌ها را در خط جلو انجام‌ می‌دهند تا بتوانند هم‌ فشار را روی خط دفاعي حريف داشته باشند، ‌هم آنكه بتوانند ضربه بيشتری به‌ حريف بزنند. تعويض‌ها خيلی خوب بود و جوابش اين شد كه استقلال سه گل ديگر‌ زد و چند تای ديگر‌ هم‌ نزد!

1969007

رجبي تصريح كرد: استقلال بعد از مدت‌ها موقعيت‌های زيادی روی دروازه حريف ايجاد كرد‌ كه هم‌ يك نشاطی در استاديوم بود و هم يك شعفی در تيم‌ بود. اگر موقعيت ايجاد كنند و گل بزنند می‌تواند در آينده ‌هم ‌به روند روحی روانی تيم كمک كند.

رجبي در خصوص شانس قهرماني استقلال در اين‌ فصل نیز گفت: چندين سال است كه از قهرماني در نيم فصل مي‌گويند. اگر يادتان باشد چند سال پيش هم برق شيراز در نيم‌فصل قهرمان بود و در پايان فصل سقوط كرد.‌ سپاهان و استقلال و تراكتور و ‌چند تيم‌ ديگر مدعی هستند و بايد به بازی‌ها فينال گونه نگاه كرد و تمركز گذاشت برای هر بازی، چرا كه هيچ‌كدام از بازی‌ها راحت نيستند.‌ مثلا‌ ملوان را ببينيد‌ تيم‌ خوبی هستند با اينكه از نظر بودجه‌ای از همه تيم‌های مدعی كمتر هزينه كرده، اما از لحاظ فنی خوب روی اين تيم كار شده كه‌ در رفسنجان چهار گل به حريف می‌زند. نشان می‌دهد اين‌ تيم به لحاظ روحی و‌ تاكتيكی به يك وحدت‌ رسيده است اما خيلی مهم است اين موقعيت را حفظ كنيد.

او در پایان تاکید کرد: مثلا پارسال پرسپوليس ۷-۸ امتياز عقب بود اما در نهايت‌ قهرمان شد. ‌پس اين نشان‌ می‌دهد‌ كه نمی‌توانیم از الان بگوييم كدام تيم قهرمان است. اما اول هم‌ گفتم استقلال هميشه‌ جزء مدعيان است و‌ خواهد بود. این تیم به خاطر قدمت باشگاه و شرايط اين باشگاه و حمايت‌هايی كه هواداران از تيم‌شان‌ می‌كنند، بايد هم‌ هميشه‌ جزء مدعيان باشند.

دیدگاه‌ها