کد خبر : 1988604 | 30 آذر 1402 ساعت 18:58 | 73K بازدید | 72 دیدگاه

کار کردن با مورایس جذاب ولی سخت است؛

مغانلو: گفتند ضربه مغزی می‌شوی، کلاه کاسکت گذاشتم!

ستاره تیم فوتبال سپاهان در سالروز تولدش گفت‌وگویی خواندنی با خبرنگار ما درباره موضوعات و مسائل مختلف داشته است.

مغانلو: گفتند ضربه مغزی می‌شوی، کلاه کاسکت گذاشتم!

به گزارش "ورزش‌سه"، شهریار مغانلو در حالی شمع تولد 29 سالگی‌اش را شب گذشته فوت کرد و امروز نیز چهره ویژه تمرین سپاهان در باغ فردوس بود که ستاره بی‌‌چون و چرای این روزهای فوتبال ایران است. نکته قابل توجه این است که شهریار طی این مدت 3 بازی را به‌طور کامل به دلیل مصدومیت از دست داد و دو مسابقه هم مورایس از او در نیمه دوم استفاده کرد تا فرصت برای ریکاوری کامل به مهاجم ارزشمند خود داده باشد. 

بولت پرسپولیسشهریار فصل گذشته با 13 گل عنوان آقای گلی رقابت‌های لیگ برتر را کسب کرد و با روندی که این روزها دارد، بار دیگر مدعی اول دفاع از عنوان خود است.
با این بازیکن در سالروز تولدش گپ و گفت جالبی داشتیم که خواندن آن به هیچ وجه برای بازیکنی که معمولا علاقه‌ای به مصاحبه ندارد و در مصاحبه هم به جواب‌های کوتاه و صریح بسنده می‌کند، خالی از لطف نخواهد بود.

1969628

بولت هواداراز بازی با هوادار شروع کنیم که موفق شدید با 5 گل هوادار را شکست بدهید و یک‌بار دیگر برای حریفان قدرت‌نمایی کنید.
شهریار: بله خدا را شکر بازی خوبی بود و توانستیم با یک نتیجه خوب 3 امتیاز بازی را بگیریم. خدا را شکر ...

بولت هوادارشرایط سپاهان را چطور می‌بینی. پس از ماجراهای زیادی که طی ماه‌های اخیر تجربه کرده‌اید، در حال حاضر به یک قدمی صدر جدول رسیده‎‌اید.
شهریار: امسال شرایط ما با سال‎‌های گذشته خیلی متفاوت است. 4 امتیاز از ما کم کردند. البته امیدواریم این 4 امتیاز را به ما برگردانند، چون ما این امتیازات را در زمین مسابقه کسب کردیم و بیرون از زمین از ما گرفته شد. خدا را شکر روز به روز در حال پیشرفت هستیم و تلاش می‌کنیم که شرایط خوبی را برای باشگاه سپاهان و خودمان رقم بزنیم.

بولت هواداربه نظر نمی‌رسد چیزی غیر از قهرمانی شما را راضی کند؟
شهریار: خب هدف تمام تیم‌های مدعی که خودتان نام‌شان را می‌دانید، قهرمانی است، اما ما هم تلاش می‌کنیم. فعلا نمی‌توان گفت قهرمان می‌شویم تا زمانی که جام دست‌مان باشد و تلاش‌مان را تا آخرین روز رقابت‌ها انجام می‌دهیم.

بولت هوادارسوالی می‌پرسم که دوست دارم صادقانه به آن پاسخ بدهی. با توجه به اینکه شما تنها نماینده باقی‌مانده فوتبال ایران در آسیا هستید و همین‌طور لیگ برتر و جام حذفی هم در دسترس شما قرار دارد، آیا اصلا به کسب 3 گانه فکر می‌کنید یا در رختکن و تمرینات درباره آن با هم‌تیمی‌ها و کادر فنی گفت‌وگویی دارید؟ 
شهریار: واقعا نه اینطور نیست. واقعیت این است که ما بازی به بازی پیش می‌رویم. زیاد رویاپردازی نمی‌کنیم ولی می‌خواهیم بازی به بازی پیش برویم و هر سه جامی که در آن هستیم، برای‌مان اهمیت بسیار زیادی دارد. همانطور که گفتم تمام تلاش و تمرکز خودمان را گذاشته‌ایم تا برای باشگاه سپاهان و هواداران پرشور تیم مثمرثمر باشیم.

1969633

بولت هوادارقرعه کشی آسیا هم به زودی انجام می‌شود. به هر حال برخی تیم‌ها نظیر الهلال و النصر ستاره‌هایی دارند که نام‌شان رعب‌آور است. سوال من به‌طور مشخص این است که آیا توان شکست هر تیمی که طبق قرعه به شما بخورد را در خودتان می‌بینید؟ 
شهریار: خب همانطور که شما گفتید بهترین بازیکنان دنیا را آورده‌اند و اصلا شرایط آسان نیست. اما ما هم سپاهان هستیم و قدرت خاص خودمان را داریم. تمام تیم‌های آسیایی و همینطور تیم‌های عربی از اسم تیم ما و تیم‌های ایرانی دیگر می‌ترسند. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم نتیجه لازم را بگیریم.

بولت هواداردرباره مورایس هم صحبت کن. کار کردن با این مربی برایت چطور است؟ نکته قابل توجه این است که با حضور مورایس آمار گلزنی تو هم به‌طور قابل توجهی بالا رفته است.
شهریار: آقای مورایس هم مربی بسیار بادانشی است و هم یک مربی باهوش و تیز. با آنالیز دقیقی که دارند، عیب‌یابی می‌کنند و نقطه ضعف‌های تیم را به خوبی می‌داند. کار کردن با ایشان خیلی جذاب است. البته کار کردن با چنین مربی‌ای شرایط خاص خودش را هم دارد و باید هر روز در تمرین با تمرکز حاضر باشی تا نکته‌هایی که می‌گویند را به درستی انجام بدهی. این نکته‌ای است که به نظرم خیلی از مربیان داخلی باید از مورایس الگو بگیرند و استفاده کنند.

بولت هواداربه نظر خیلی سخت‌گیر هم هست؟ 
شهریار: بله بله. واقعا سخت‌گیر است ...

1755254

بولت هواداراز مورایس گفتیم، پس از هوگو آلمیدا هم بپرسیم. به هر حال او یکی از بهترین مهاجمان بیش از یک دهه پیش فوتبال دنیا به شمار می‌رود و گفته می‌شود کار کردن با او بوده که سبب شده عملکرد تو روند صعودی چشم‌گیری داشته باشد. آیا واقعا اینطور بوده است؟ 
شهریار: خیلی خیلی. به نظرم جدا از سرمربی تیم به نظرم در بخش هجومی بهتر است با مربی‌ای کار کنی که در همان پست بوده تا بتواند شرایط تو را درک کند. آقای آلمیدا مهاجم بزرگی بوده است و در این دو سالی که با ایشان فرصت همکاری پیدا کرده‌ام، خیلی راضی هستم و چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام. دوست دارم این روش از مربیگری به یک روند معمول تبدیل شود و مربیان دستیاران خودشان را تخصصی انتخاب کنند. مثلا می‌توانند برای پست دفاع آخر، هافبک یا مهاجم از مربیانی استفاده کنند که در همان پست بازی کرده‌اند، چون با این روش بیشتر می‌توانند به بازیکنان کمک کنند.

مشکیبازی کردن در یک تیم پرستاره چطور است؟
شهریار: واقعا خیلی جذاب است. انصافا چه بازیکنان جوان ما و چه بازیکنان باتجربه‌تر تلاش می‌کنند. واقعا خیلی جذاب است که هر روز بچه‌ها را باانگیزه می‌بینی. به نظر من باانگیزه بودن بازیکنان خیلی خوب و مهم است و به نظرم باعث می‌شود تیم بتواند به خواسته و هدف اصلی‌اش دست پیدا کند.

مشکیفشردگی بازی‌ها شما را اذیت نمی‌کند؟ در هفته پیش رو هم دیدار بسیار سختی برابر آلومینیوم در پیش دارید.
شهریار: شرایط خیلی سخت است. یک مقدار امکانات ریکاوری در کشور پایین است، اما مجبوریم با این شرایط کنار بیاییم. تیم آلومینیوم تیم بسیار خوبی است و مربی با دانشی دارد. تیم جوانی دارد و قطعا می‌آیند که جلوی ما نتیجه بگیرند. اما ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که برنده بازی باشیم.

مشکیسال گذشته شما در دو بازی رفت و برگشت 4 امتیاز به آلومینیوم دادید و در بازی رفت و برگشت مساوی کردید. شاید بتوان همین دو تساوی را یکی از دلایل اصلی عدم قهرمانی سپاهان در لیگ گذشته عنوان کرد.
شهریار: خب همانطور که گفتم تیم بسیار خوبی است. از آن تیم‌هایی است که سخت می‌بازد. ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که 3 امتیاز بازی را بگیریم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

مشکینکته بد برای شما اینکه هواداران در این بازی حضور ندارند.
شهریار: بله متاسفانه آنها را در این مسابقه نیستند و جای خالی‌شان به‌شدت احساس خواهد شد. حضورشان می‌توانست کمک بزرگی برای ما باشد و واقعا حیف که کنارمان نیستند، اما به آنها قول می‌دهیم که تمام تلاش‌مان را انجام بدهیم تا با یک پیروزی دل‌شان را از هر جایی که مسابقه را می‌بینند، خوشحال کنیم.

مشکیدرباره تیم ملی هم صحبت کنیم. عملکرد فوق‌العاده‌ای طی هفته‌های اخیر و به‌طور کلی فصل جاری فوتبال ایران داشته‌ای. در اردوی آخر به دلیل مصدومیت طبق اعلام رسانه تیم ملی در اردو حاضر نبودی، اما به‌طور کلی چقدر امیدواری که یکی از 26 بازیکن حاضر در جام ملت‌ها باشی؟
شهریار: آرزوی هر بازیکنی است که برای کشورش بازی کند. آرزو می‌کنم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و تمام تلاشم را می‌کنم تا نظر کادر فنی محترم تیم ملی را جلب کنم و بتوانم به تیم کمک کنم. در مجموع اما چه باشم و چه نباشم، برای تیم ملی در جام ملت‌ها آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

1969630
پوستر باشگاه سپاهان برای تولد 29 سالگی شهریار.

مشکیشب گذشته شمع تولد 29 سالگی را در شرایطی فوت کردی که به نظر در آماده‌ترین دوران مسیر حرفه‎‌ای خودت قرار داری. خودت هم این موضوع را قبول داری؟
شهریار: لطف شماست. خدا را شکر امسال شرایط خیلی خوبی دارم. برای این شرایط خیلی زحمت کشیدم و سعی می‌کنم همین روند را ادامه بدهی.

1969634

مشکیویدئویی هم باشگاه از تمرین امروز منتشر کرد که با کلاه‌ کاسکت در تونل بازیکنان که به مناسبت تولدت شکل گرفته، رد می‌شوی. ایده این کلاه از کجا آمد؟
شهریار با خنده و شوخی به این سوال پاسخ می‌دهد؛ از آنجایی که کل بچه‌ها از من کتک خورده‌اند (باخنده بلند)، یکی از تدارکات تیم گفت بیا کلاه کاستکت بگذار، چون احتمال اینکه ضربه مغزی بشوی زیاد است. همه بچه‌ها هم چون خیلی دوستم داشتند، این ایده را به من دادند که زیاد کتک نخورم.

1969631
این تصویر که ثانیه‌هایی پس از وارد شدن شهریار به تونل وحشت سپاهان ثبت شده، نشان می‌دهد نگرانی او و کسانی که به او توصیه کرده‌اند از کلاه ایمنی استفاده کند، چندان هم بیراه نبوده است!

مشکیدر تولد فرشاد هم خودت حسابی نقش اول ماجرا بودی و او را به زمین زدی. به نظر کاملا آماده جبران بودند.
شهریار: خب همه بچه‌ها عقده‌ای شده بودند و حالا می‌خواستند تلافی کنند. بچه‌های تیم را خیلی دوست دارم. مرسی از آنها که اینطور تبریک گفتند.

دیدگاه‌ها