کد خبر : 1989167 | 03 دی 1402 ساعت 13:24 | 548 بازدید | 0 دیدگاه

طرح پایش ۶۰ بازیکن رده‌های پایه اسکواش

برای نخستین‌بار در تاریخ اسکواش ایران طرح پایش رده‌های سنی پایه در دو بخش پسران و دختران به‌صورت کاملا آکادمیک و علمی انجام شد.

طرح پایش ۶۰ بازیکن رده‌های پایه اسکواش

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری فارس، برای نخستین‌بار در تاریخ اسکواش ایران طرح پایش رده‌های سنی پایه در دو بخش پسران و دختران به‌صورت کاملا آکادمیک و علمی انجام شد. در این طرح از ۶۰ بازیکن مستعد رده‌های پایه آزمایش خون و تست سنجش بدنی گرفته شد تا در وهله اول وضعیت سلامتی آنها مشخص شود.

در ادامه آنالیز مسابقات ورزشکاران توسط کادرفنی انجام و نتیجه این آنالیز و همینطور وضعیت سلامتی آنها در پرونده وضعیت این بازیکنان درج می‌گردد.

همچنین برنامه تمرینی اختصاصی برای هر ملی پوش تهیه و برای مربیان استانی آنها ارسال خواهد شد تا ورزشکاران در استان‌های محل سکونت خود طبق این برنامه به تمرین بپردازند. علاوه بر برنامه تمرینی، تغذیه آنها هم باید طبق برنامه‌ای که در اختیار آنها قرار گرفته لحاظ شود.

پس از دو ماه ورزشکارانی که در این طرح پایش قرار گرفته‌اند مجددا مورد پایش قرار خواهند گرفت تا میزان پیشرفت فنی و جسمانی آنها مشخص شود. نفرات منتخب طرح پایش پس از تایید کادرفنی و هماهنگی هیئت‌های استانی به مسابقات قطر جونیور اعزام می‌شوند و بازیکنانی که بهترین عملکرد را در این رقابت‌ها داشته باشند به مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا که به میزبانی پاکستان در اواخر تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

دیدگاه‌ها