کد خبر : 1989398 | 04 دی 1402 ساعت 00:59 | 28.9K بازدید | 81 دیدگاه

باشگاه استقلال شجاعت به خرج داد

اولیایی: نامه جنجالی مربوط به ساپینتو بود

کاظم اولیایی می‌گوید ماجرای جعل سربرگ فدراسیون فوتبال به نامه مهم استقلال به فیفا برای پرونده ریکاردو ساپینتو مربوط است.

اولیایی: نامه جنجالی مربوط به ساپینتو بود

به گزارش "ورزش سه"، موضوع و اتهام جعل سربرگ فدراسیون فوتبال با امضای دبیرکل و همچنین امضای علیرضا خانی عضو هیئت‌مدیره استقلال، حواشی زیادی را برای استقلال و مدیریت علی خطیر ایجاد کرده است.

کاظم اولیایی، چهره سابق و سرشناس مدیریت استقلال که همچنان در فوتبال ایران فعالیت خود را ادامه می‌دهد، در گفتگویی که با ایران ورزشی داشته، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده و برای اولین بار ماجرای سربرگ فدراسیون فوتبال را شرح داده است.

اولیایی با تائید اتهام جعل، اعلام کرده که استقلال در روزی که کسی در فدراسیون فوتبال حضور داشت، با یک کار فوری پرونده ریکاردو ساپینتو را حل و فصل کرده است.

بولت پرسپولیسحرف‌های مهم کاظم اولیایی را در ادامه بخوانید:

* حواشی استقلال را محاصره کرده است. ماجرای جعل سربرگ فدراسیون و همچنین جعل امضای آقای خانی چیست؟
من می‌گویم اگر معرفت دارند جامعه هواداری را با این اخبار آزار ندهند. در مورد جعل امضای آقای خانی که گفته می‌شود باید اینطور توضیح دهم که اصلاً جعلی در کار نبوده است؛ برای اجاره خانه بلانکو نیاز به امضای آقای خانی بوده است که چون او نبوده به جای ایشان امضا کرده‌اند. این کار کاملاً قانونی است و جعل محسوب نمی‌شود؛ چون از ۲۴ تیر ۱۴۰۲ تمامی اعضای هیأت‌مدیره به غیر از خانی حق امضای دوم که متعلق به اعضای هیأت‌مدیره است را طبق یک مصوبه هیأت‌مدیره به فرشید سمیعی تفویض کرده است. پس استقلال در مورد جعل امضای خانی به مشکل نمی‌خورد.

اما در خصوص جعل سربرگ فدراسیون باید بگویم شجاعت به خرج دادند و زمانی که پرونده ساپینتو در کمیته انضباطی فیفا بود و با اتلاف وقت ممکن بود که مشکلی برای استقلال پیش آید، در روزی که کسی در فدراسیون نبوده فوراً نامه‌ای را با عجله زده‌اند تا استقلال در موعد مقرر به مشکل نخورد. بعید است که در این زمینه هم مشکلی پیش آید، اما در نهایت کمیته اخلاق در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و ادله‌های باشگاه را بررسی می‌کند. نباید کم‌لطفی کنند و با ایجاد شائبه استقلال را به حاشیه ببرند. فکر می‌کنم این مسائل را مطرح می‌کنند تا تمرکز استقلال را به هم بریزند. این روزها باید مدیرعامل استقلال دنبال تأمین منابع مالی برای باشگاه باشد، اما طرح چنین مسائلی تمرکز مدیرعامل را به هم می‌ریزد.

* فکر می‌کنید که آقای خطیر با طرح چنین مسائلی در خطر است؟
چرا باید آقای خطیر به خطر بیفتد؟! شخص دیگری این کارها را انجام داده است. به خطیر که منفعتی نرسیده است.

* خیلی‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند که آقای خطیر به دلیل حواشی جدید از استقلال کنار گذاشته می‌شود؟
اصلاً اینطور نیست. مهم‌ترین چیز ثبات مدیریت است و نباید دوباره کار را به نفر جدیدی بدهند.

* موضوع دیگری که این روزها هواداران را نگران و مضطرب کرده بحث کسر احتمالی امتیاز است، در این خصوص هم توضیح می‌دهید؟
به نظر می‌رسد اگر استقلال تاکنون تخلفی کرده بود کمیته انضباطی علیه این تیم رأی می‌داد. کمیته انضباطی که با ما تعارف ندارد. نکته اینجاست که استقلال اول فصل به دلیل قانون سقف بودجه نتوانست بازیکن جذب کند و حالا هم که بحث کسر امتیاز به خاطر قراردادها است در معرض خطر قرار دارد. یعنی ضرر استقلال دوسویه است. اما مطرح کردن این موضوع صرفاً برای لطمه زدن به استقلال است و قصد فرافکنی دارند.

* ماجرای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها به کجا کشید؟
خصوصی‌سازی خیلی خوب است و من خودم طرفدار این قضیه هستم اما نه بدون ‌فکر. باید این کار درست انجام شود. اگر به شیوه‌ای که الان قصد دارند خصوصی‌سازی کنند هیچ اتفاق مثبتی نمی‌افتد. باید خصوصی‌سازی کاملاً کارشناسی انجام شود تا باشگاه‌ها به مشکل نخورند ضمن اینکه بسته حمایتی دولت هم شامل استقلال و پرسپولیس هم شود.

* شما نگران صدور مجوز حرفه‌ای بودید، این اتفاق قرار است چه زمانی بیفتد؟
فعلاً تا اردیبهشت زمان داریم. اگر خصوصی‌سازی درست انجام شود، صدور مجوز حرفه‌ای را هم می‌گیریم و قطعاً خبرهای خوبی در راه خواهد بود.

دیدگاه‌ها