کد خبر : 1989411 | 04 دی 1402 ساعت 08:13 | 544 بازدید | 0 دیدگاه

این رشته را نابود نکنید

گلبال به پارالمپیک اعزام شود مدال می‌گیرد

سرمربی تیم ملی گلبال با اشاره به اعلام مسئولان کمیته پارالمپیک مبنی بر عدم اعزام این تیم به بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس گفت: اگر اعزام شویم حتما مدال می‌گیریم.

گلبال به پارالمپیک اعزام شود مدال می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم ملی گلبال ایران آبان گذشته در مسابقات آسیا پاسفیک که به میزبانی هانگژو برگزار شد به عنوان قهرمانی دست یافت و آن رقابت‌ها برای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را از خود کرد.

اینگونه شرایط مهیا شده که تا گلبال ایران بعد از ۱۲ سال در بازی‌های پارالمپیک حضور داشته باشد. با این حال مسئولان کمیته ملی پارالمپیک بر اساس سیاست‌های کیفی گرایی، اعزام این تیم به بازی‌ها را منتفی کرده و موضوع را به صورت شفاهی به مسئولان فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان هم اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که محمد دوستی، سرمربی تیم ملی گلبال تاکید دارد که اجرای این تصمیم نه تنها بین گلبال ایران و جهان فاصله می‌اندازد، ضمن اینکه وی می‌گوید تیمش توانایی و قابلیت کسب مدال در بازی‌های پاریس را هم دارد.

این مربی در گفت‌وگو با گفت: ما وظیفه داشتیم از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا پاسفیک بهترین نتیجه را بگیریم که با قهرمانی و کسب سهمیه این کار را انجام دادیم. حالا اینکه در مورد اعزام این تیم به بازی‌های پارالمپیک چه تصمیمی گرفته شود، با مسئولان است. فقط امیدوارم تصمیمی گرفته نشود که باعث نابودی گلبال شود.

وی ادامه داد: آسیا محل تجمع بهترین‌های گلبال جهان است. ایران، ژاپن، کره جنوبی و چین چهار تیمی هستند که شرایط خاص و ویژه‌ای در گلبال آسیا دارند. در این شرایط کسب سهمیه کردیم و امیدوارم مسئولان با نگاه مثبت نسبت به تیم و اعزامش تصمیم‌گیری کنند.

سرمربی تیم ملی گلبال با تاکید بر اینکه گلبال رشته‌ای تخصصی است که در ورزش نابینایان و کم بینایان جایگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: در آخرین نشستی که به‌صورت مشترک با مسئولان کمیته ملی پارالمپیک داشتیم، به ما اینگونه اعلام شد که شرایط گلبال با سیاست‌های مصوب برای بازی‌های پارالمپیک یکسان نیست و به همین دلیل اعزام نمی‌شود. موضوع به‌صورت شفاهی به ما اعلام شد و به‌خاطر آن تا به امروز اردویی نداشته‌ایم.

گلبال یکی از دو رشته تیمی است که برای پارالمپیک پاریس کسب سهمیه اما مسئولان کمیته پارالمپیک اعلام کرده‌اند این تیم شرایط اعزام را ندارد.

دوستی تاکید کرد: در همان جلسه من به عنوان سرمربی تیم ملی قول دادم که گلبال در پاریس حتما صاحب مدال می‌شود. مسابقات گلبال پارالمپیک با حضور هشت تیم برگزار می‌شود. با خیلی از تیم‌های شرکت کننده مانند آمریکا و اوکراین بازی کردیم و موفق به شکست آنها شده‌ایم. این قابلیت را داریم که مدال بگیریم و قول آن را هم دادم اما تا به امروز هنوز تصمیم جدیدی به ما اعلام نشده است.

وی با یادآوری اینکه برای این دوره بازی‌های پارالمپیک هشت تیم ایران، برزیل، چین، ژاپن، آمریکا، مصر، فرانسه و اوکراین کسب سهمیه کرده‌اند، تصریح کرد: دوره پیشین بازی‌های پارالمپیک با حضور ۱۲ تیم برگزار شد اما در بازی‌های ۲۰۲۴ فقط هشت تیم شرکت دارند که ایران یکی از آنهاست. اینکه با وجود کاهش سهمیه‌ها موفق به کسب یکی از آنها شده‌ایم، خود موفقیت بزرگی است. امیدوارم اینها را نادیده نگیرند. ماکار بزرگی انجام دادیم و باید نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند.

سرمربی تیم ملی گلبال با اشاره به اینکه این رشته آخرین بار در بازی‌های ۲۰۱۲ لندن حضور داشت، گفت: ۱۲ سال است که گلبال در بازی‌های پارالمپیک شرکت نداشته و اگر برای بازی‌های ۲۰۲۴ هم مانع از اعزام‌مان شوند این فاصله به ۱۶ سال می‌رسد. در این صورت واقعا گلبال نابود می‌شود.

وی با یادآوری فاصله زمانی ۹ ماهه تا بازی‌های پارالمپیک گفت: امیدوارم هرچه زودتر در مورد تیم ما تعیین تکلیف کنند آن‌هم با نگاه مثبت مبنی بر اعزام، نگذارند در دو سه ماه پایانی به ما مجوز اعزام بدهند و تازه بخواهیم آن زمان تمرینات را آغاز کنیم. من برنامه‌های آماده سازی را برای سه مقطع سه ماهه در نظرگرفته‌ام و اگر دیر به ما مجوز تمرین بدهند عملا مرحله نخست که برای بدنسازی است را از دست می‌دهیم.

محمد دوستی در پایان با تاکید دوباره بر اینکه گلبال ایران می‌تواند در بازی‌های پارالمپیک مدال بگیرد و قول آن را به مسئولان کمیته پارالمپیک هم داده است، گفت: این آمادگی را داریم که از ۷ دی تمرینات را آغاز کنیم. برنامه‌ریزی کامل هم انجام داده‌ایم فقط منتظر اعلام کمیته ملی پارالمپیک هستیم.

دیدگاه‌ها