کد خبر : 1989435 | 04 دی 1402 ساعت 10:46 | 28.7K بازدید | 20 دیدگاه

اولین حضور قزوینی‌ها در آزادی؛ فوق‌العاده مثل تیم شهرشان!

کل کل هوداران زن پرسپولیس با تماشاگران شمس آذر

اولین حضور تماشاگران قزوینی در ورزشگاه آزادی پرسر و صدا و فوق‌العاده بود.

کل کل هوداران زن پرسپولیس با تماشاگران شمس آذر

به گزارش "ورزش سه"، هواداران شمس آذر هم مثل تیم شاندر روز جدال بزرگ با پرسپولیس فوق‌العاده بودند و روز باشکوهی را در ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشتند که البته در پایان خاطره خوشی برایشان به همراه نداشت.

در شرایطی که هواداران پرسپولیس از بازی تیم محبوب‌شان مقابل شمس‌آذر استقبال جالبی نکردند و شاید قریب به 5 یا نهایتا 6 هزار نفر به ورزشگاه رفتند هواداران شمس‌آذر با وجود تعداد نه چندان زیادشان برای تیم‌ شهر خود سنگ تمام گذاشتند.

در میان گرم کردن بازیکنان دو تیم و در فاصله حدودا 45 دقیقه مانده به بازی به یک‌باره جایگاهی که برای هواداران شمس‌آذر در نظر گرفته شده بود با چیزی حدود سیصد هوادار پرشور قزوینی پر شد. آنها که برای اولین‌بار در یک بازی لیگ برتری به ورزشگاه آزادی آمده بودند تا از تیم‌شان حمایت کنند هم پرچم‌های بسیار بزرگی در دست داشتند و روی سکوها پهن کردند هم با طبلی بزرگ تیم خودشان را تشویق می‌کردند.

هواداران شمس آذر با شعارهای مرتب و منظم تک تک بازیکنان‌شان را در زمان گرم کردن تشویق کردند و در دقایقی از زمان گرم کردن یا حین بازی تشویق‌های هواداران پرتعدادتر پرسپولیس را تحت تاثیر خود قرار می‌دادند.

1970936

جالب اینکه وقتی شهاب زاهدی و نیمکت‌نشینان پرسپولیس از مقابل سکوهای پر سر و صدای قزوینی‌ها عبور می‌کردند تماشاگران شمس آذر یکی از بازیکنان‌شان با نام کوچک شهاب را تشویق می‌کردند که زاهدی تصور کرد پرسپولیسی‌ها او را تشویق می‌کنند و با تعجب به سکوهای طرفداران تیم حریف خیره مانده بود.
آنها رحمان جعفری را «رحمان آقای گل» خطاب کردند و برای تمام بازیکنان‌شان سنگ تمام گذاشتند و حتی به یکی از آنها لقب امباپه داده بودند!

آنها سعید دقیقی را در چند نوبت حتی وقتی که اخراج شده و از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد با شعار «سعیدخان دقیقی» تشویق کردند و دقیقی هم هر بار به این تشویق‌ها واکنش نشان می‌داد.

با وجود جمعیت نه چندان زیاد طرفداران تیم شمس آذر سر و صدای آنها زیاد بود و تا لحظات آخر بازی کم نیاورده بودند. آنها در چند نوبت اسم شهرشان را فریاد زدند اما جالب‌ترین شعارشان جایی بود که با توجه به تعداد نه چندان زیاد هواداران پرسپولیس در شروع مسابقه شعار دادند: «پرسپولیس به شهر ما خوش آمدی!»

1970935

نکته جالب دیگر اینکه آنها در ضلع جنوب غربی ورزشگاه در سکوهای پایینی متعلق به هواداران بانوی پرسپولیس نشسته بودند و تداخل صدای تشویق این دو گروه در طول بازی و قبل از شروع مسابقه جالب بود.

از آنجایی که بلاک هواداران مرد پرسپولیس فاصله زیادی با آنها داشتند تقابلی در شعارها و سکوها شاهد نبودیم و عجیب‌تر ‌اینکه هواداران شمس آذر در میانه شعارهای هواداران پرسپولیس و پاسکاری شعار بین هواداران زن و مرد، تداخل ایجاد می‌کردند که این کار با واکنش هواداران زن پرسپولیس مواجه شد.

این نخستین حضور تیم شمس آذر ورزشگاه آزادی برای مواجهه با یکی از دو تیم بزرگ تهرانی بود و نشان داد تیم نوظهور قزوینی چه هوادران پرشور و تماشاگران پای کاری دارد که می‌تواند جغرافیای تیم های پرطرفدار در لیگ برتر را با ادامه نتایج و بازی‌های باکیفیت این تیم وسیع‌تر کند.

آنها بعد از شکست تیم محبوب‌شان کاملا مغموم در حال ترک سکوها بودند که هواداران خانم پرسپولیس زهرشان را به این عده از تماشاگران قزوینی ریختند و آنها را با شعارهایی روانه شهرشان کردند.

عکس: امیر گلریز

دیدگاه‌ها