کد خبر : 1989973 | 06 دی 1402 ساعت 12:12 | 8.2K بازدید | 8 دیدگاه

سریع‌ترین مرد ایران: گفتند به من بورسیه المپیک ندهند

حسن تفتیان مدعی شد: نام من از طرف کمیته ملی المپیک برای بورسیه ورزشکاران المپیکی به فدراسیون دوومیدانی پیشنهاد شده بود اما آقای افشین داوری به کمیته ملی المپیک اعلام کرد که این ورزشکار نباید بورسیه بگیرد.

سریع‌ترین مرد ایران: گفتند به من بورسیه المپیک ندهند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، یازدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا ۲۸ تا ۳۰ بهمن به میزبانی ایران برگزار می‌شود و در ادامه داخل سالن قهرمانی جهان و المپیک ۲۰۲۴ پاریس دیگر رویدادهای مهم پیش روی دوومیدانی هستند.

حسن تفتیان، رکورددار دوی سرعت ایران که خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کند، در مورد شرایط تمرینی خود به ایسنا گفت: تمریناتم را تقریبا از ۱۵ آبان در تهران و با هدف آماده‌سازی برای المپیک شروع کردم. ابتدای فصل است و یکسری تمرینات آماده‌سازی عمومی را انجام دادم. با توجه به اینکه قهرمانی آسیا در تهران برگزار می‌شود و قهرمانی جهان را هم داریم، خود را برای فصل داخل سالن آماده می‌کنم.

او در مورد کسب سهیمه المپیک از طریق رنکینگ گفت: سهمیه من تقریبا قطعی است و باید همین جایگاه را حفظ کنم. برای حفظ آن هم به پنج مسابقه خوب و مطرح نیاز است. یک مسابقه قهرمانی کشور است که اهمیت دارد و باید در چهار مسابقه برون مرزی هم در مسیر آماده‌سازی برای المپیک شرکت کنم.

سریع‌ترین مرد ایران ادامه داد: با این آلودگی هوا در تهران سخت می‌شود نفس کشید و زندگی معمولی داشت چه برسد به اینکه برای المپیک تمرین کنیم. به همین دلیل درخواست تمرین در کیش را داشتم و آقای مبینی قبول کرد. برای برنامه‌های بعدی هم باید با فدراسیون صحبت کنم. بعد از قهرمانی داخل سالن آسیا یک ماه تا داخل سالن قهرمانی جهان وقت داریم و برایم خیلی مهم است که در این زمان یک اردوی خارجی داشته باشم تا زیر نظر مربی کار کنم. قهرمانی جهان امتیاز زیادی دارد و باید عملکرد خوبی در راه کسب سهمیه داشته باشیم.

تفتیان با بیان اینکه یکی از مشکلات دوومیدانی در یک سال اخیر تغییرات مدیریتی است، تاکید کرد: این موضوع کار را برای ما سخت کرده و ضربه زیادی زده است، مخصوصا در مسابقات مهمی مثل بازی‌های آسیایی. این اتفاق روی من خیلی تاثیرگذار بود. با سرپرستی و مدیریت چند ماهه نمی‌شود خیلی از کارها را کرد. نه می‌توان تصمیمات بلند مدت گرفت و نه کارهای بنیادی انجام داد. این در حالی است که در ورزش حرفه‌ای مخصوصا در شرایطی که یک سال دیگر المپیک برگزار می‌شود به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز داریم. امیدوارم مجمع زودتر برگزار شود، شخصی از خانواده دوومیدانی بیاید و این وضعیت را سرو سامان بدهد.

او با اشاره به دوران سرپرستی افشین داوری در فدراسیون دوومیدانی ادعا کرد: او عملکردی سلیقه‌ای داشت. به طور مثال اسم من از طرف کمیته ملی المپیک برای بورسیه ورزشکاران المپیکی به فدراسیون دوومیدانی پیشنهاد شده بود اما آقای داوری با تصمیمی شخصی، مغرضانه و بدون هیچ عدالتی به کمیته ملی المپیک اعلام کرد که این ورزشکار نباید بورسیه بگیرد. هزینه اردوهای داخلی یا خارجی من قبل از بازی‌های آسیای را پرداخت نکرد و من را خیلی عقب انداخت.

دیدگاه‌ها