کد خبر : 1990051 | 07 دی 1402 ساعت 02:30 | 9.5K بازدید | 31 دیدگاه

قراردادهایی منعقد می‌شد که مفسده بود؛

قنبرزاده: 3300 هزار میلیارد صرفه‌جویی کردیم

منصور قنبرزاده، رئیس کارگروه ناظر بر قراردادها، در جلسه خود با خبرنگاران بار دیگر به دلایلی اشاره کرد که منجر شد آنها دست به تدوین قوانین جدید بزنند.

قنبرزاده: 3300 هزار میلیارد صرفه‌جویی کردیم

به گزارش "ورزش‌ سه"، پیش از شروع رقابت‌های فصل جاری فوتبال ایران بودیم که فدراسیون فوتبال با تشکیل کارگروهی با عنوان ناظر بر قراردادها منجر به ایجاد تحولاتی اساسی در فوتبال ایران شد. 
البته که این تحولات تا حالا زمینه‌ساز مناقشات زیادی در میان باشگاه‌ها شده ولی منصور قنبرزاده صبح روز چهارشنبه بار دیگر در جلسه‌ای که در کنار نورشرق و صالحی با خبرنگاران داشت، دلایل فدراسیون را برای ایجاد قوانین جدید در لیگ برتر و فوتبال ایران به شرح زیر توضیح داد.
او در این باره گفت: «در واقع تراز مالی باشگاه‌ها همخوانی نداشت و به همین دلیل اکثر باشگاه‌های ما نمی‌توانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند و اگر سه دوره پشت هم نتوانند مجوز بگیرند، از لیگ برتر کنار گذاشته می‌شوند. به همین دلیل فدراسیون این بار را تقبل کرد.» 
او سپس به نارضایتی برخی مردم اشاره کرد و ادامه داد: «ضمن اینکه 12 باشگاه لیگ برتر دولتی هستند و همه از شرایط مالی موجودشان ناراضی بودند. اکثر جامعه از این وضعیت ناراضی بودند و به خاطر همین باشگاه‌ها در خطر بودند. به همین دلیل فدراسیون فوتبال در صدد سازماندهی برآمد و به باشگاه‌ها ابلاغ شد.» 

ویدئو: 320576

قنبرزاده با تاکید بر اینکه مبلغ زیادی در بودجه باشگاه‌ها صرفه‌جویی شده، اضافه کرد: «اگر شرایط قبلی کنترل نمی‌شد، سقف بودجه باشگاه‌ها که اغلب از منابع دولتی استفاده می‌کنند چیزی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان می‌شد. در صورتی که سقف قراردادهای ثبت شده در فصل جاری 2700 هزار میلیارد تومان است. از طرف دیگر باشگاه‌ها مغروض بودند و مغروض‌تر می‌شدند و از یک جایی این خودرو دیگر قفل می‌شد و حرکت نمی‌کرد و یک بحران جدی در فوتبال کشور ایجاد می‌شد. ضمن اینکه گاهی قراردادهایی منعقد می‌شد که مفسده بود. مثلا قرارداد 10 میلیارد بود که با آپشن‌ها دو برابر می‌شد و هیچ جای دنیا اینطور نیست که قرارداد و آپشن‌ها مبلغ‌شان شبیه هم باشد.»

ویدئو: 320578

دیدگاه‌ها