کد خبر : 1990058 | 06 دی 1402 ساعت 20:08 | 24.7K بازدید | 30 دیدگاه

این قانون در سال اول آزمایشی بود؛

پاسخ مسئولان فدراسیون به ابهام بزرگ

مسئولان فدراسیون فوتبال و در راس آنها منصور قنبرزاده بارها در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کردند که قوانین سقف بودجه در سال اول قانونی بوده است.

پاسخ مسئولان فدراسیون به ابهام بزرگ

به گزارش "ورزش ‌سه"، پس از اعلام رای کمیته استیناف درباره پرونده شکایت 4 باشگاه لیگ برتری از سپاهان و درنهایت بازگرداندن 4 امتیاز به این تیم،  یکی از ابهامات اهالی فوتبال و همین‌طور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این بود که قوانین جدید مربوط به سقف بودجه و همین‌طور دستورالعمل ناظر بر قراردادها ضمانت اجرایی ندارد.

این سوالی بود که خبرنگاران هم از صالحی رئیس کمیته استیناف و قنبرزاده رئیس کارگروه ناظر بر قراردادها پرسیدند و آنها یک پاسخ مشترک به آن داشتند. در واقع هم نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت، هم قنبرزاده و هم صالحی ضعف قوانین جدید را پذیرفتند و تاکید داشتند که این قانون در سال اول آزمایشی بوده تا خلأهای آن مشخص شود.

نورشرق در واکنش به این سوال خبرنگاران گفت: «این دستورالعمل همان‌طور که در عنوانش ملاحظه می‌کنید برای فصل جاری فوتبال ایران تدوین شده و غرض این بود که در پایان فصل مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. با توجه به پیشنهادات متعددی که از سوی دست‌اندرکاران در عرصه‌های مختلف به کارگروه واصل شده، مورد بازبینی قرار می‌گیرند و قطعا دستورالعمل برای سال آینده مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.  

منصور قنبرزاده هم به اینکه قوانین جدید ضمانت اجرایی ندارد، پاسخ مشاهبی داد: «کاملا موافقم. حتی مصوبات هیئت وزیران برای یک پروژه وسیع آزمایشی اجرا می‌شود. شما یک خودروی صفر کیلومتر را هم که می‌خرید، یک مدتی گارانتی می‌کنند تا ایراداتش برطرف شود. قطعا قبول داریم که این دستورالعمل اشکال دارد. اما همه اذعان دارند که نیاز بود نظمی داده شود. بیش از دو دهه است دستورالعمل‌های به این شکل نداشتیم. اینکه نیاز به اصلاح هست، حتما درست است.»

دیدگاه‌ها