کد خبر : 1990091 | 06 دی 1402 ساعت 22:40 | 27.2K بازدید | 11 دیدگاه

شکست انقلاب چلسی: جنگ قدرت بین بولی و اقبالی

از زمانی که تاد بولی و گروهش مالکیت چلسی را بر عهده گرفته‌اند اتفاقات زیادی رخ داده است، اما بیشتر از همه، ما شاهد افت فاحش باشگاه معروف غرب لندن بوده‌ایم و نقطه شروع این افت به مالکیت تیم برمی‌گردد.

شکست انقلاب چلسی: جنگ قدرت بین بولی و اقبالی

به گزارش "ورزش سه"، اوج تاد بولی زمانی بود که او چلسی را خرید و به چهره‌ای مشهود در لیگ برتر انگلیس تبدیل شد. او در همه جا حضور داشت و با اشتیاق درباره برنامه‌هایش برای چلسی صحبت می‌کرد.

حالا با اینکه او به‌طور کامل ناپدید نشده است و با لباس بیسبال و یک ژاکت گرم در بازی چلسی مقابل برایتون در اوایل دسامبر حضور پیدا کرد، اما مدتی است که افکار عمومی فوتبال خبری از او ندارند.

لغزش نسبتاً شرم‌آور چلسی دلیل اصلی کمرنگ شدن او در مکان‌های عمومی و اخبار بوده است. در تابستان ۲۰۲۲ بولی چهره اصلی مالکیت تیم بود و همه او را مرد اصلی باشگاه می‌دانستند، اما حالا هواداران بهداد اقبالی را نفر اول مالکیت می‌دانند. حتی پس از شکست‌های فصل گذشته اقبالی به رختکن رفت و با بازیکنان و کادر فنی صحبت کرد.

1971851

آنها تاکنون قدر میراث رومن آبراموویچ را ندانسته‌اند. عدم تمدید با میسون مونت و جدایی بازیکنان زیادی مانند کریستین پولیشیچ، کای هاورتز و دیگر بازیکنان نشان داد که بولی توانایی خاصی در این زمینه ندارد. حذف توماس توخل که با باشگاه چمپیونزلیگ برده بود و با مالکیت و مدیریت قبلی رابطه خوبی داشت به باشگاه ضربه زیادی زد. آوردن گراهام پاتر کمکی نکرد و او فقط هفت ماه دوام آورد. مائوریسیو پوچتینو نیز به‌نظر گزینه قاطعی برای هدایت چلسی نیست.

صحنه‌های هیجان‌انگیز پس از پیروزی این تیم مقابل نیوکسل در جام اتحادیه بازتاب باشگاهی بود که روزی تشنه قهرمانی در لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های جهان بود.

1971852

مالکیت حتی برنامه مالی منظم آبراموویچ را ادامه نداد و روی به پرداخت‌های غیرمنطقی و نامنظم آورد، که در نهایت منجر به پرداخت ۱۱ میلیون دلاری جریمه به یوفا شد و ممکن است در آینده کاهش امتیاز در لیگ برتر نیز در انتظار آنها باشد.

بولی ممکن است همچنان کسی باشد که تلاش می‌کند نامش را در تاریخ چلسی ماندگار کند اما نفوذ بهداد اقبالی، یک ایرانی ساکن سانتامونیکا، نشان داده است که بولی نقش آنچنان ماندگار و قدرتمندی ندارد. بولی ممکن است در جلسات باشگاه‌ها و سفرهای تجاری نماینده باشگاه چلسی باشد، اما مالکیت و قدرت در چلسی بسیار بیشتر از اینهاست. بسیار معتقدند این اقبالی است که آرام‌آرام در حال قدرت گرفتن در چلسی است.

شایعاتی وجود دارد که ممکن است این دو به‌طور کامل دیدگاه یکسان و مشابهی برای آینده چلسی نداشته باشند و هر کدام به چیز متفاوتی برای چلسی فکر کنند. با توجه به هزینه‌های هنگفت و ناموفق جنگ قدرت در آینده غیرممکن نیست.

دیدگاه‌ها