کد خبر : 1990104 | 07 دی 1402 ساعت 07:13 | 22.8K بازدید | 33 دیدگاه

برنامه جذاب سوپرلیگ: دو برابر یوفا پول می‌دهیم

سوپرلیگ می‌خواهد در سه سال اول برگزاری‌اش، بودجه‌ای دوبرابر یوفا به باشگاه‌ها بدهد.

برنامه جذاب سوپرلیگ: دو برابر یوفا پول می‌دهیم

به گزارش "ورزش سه"، با رسیدن کریسمس وقفه‌هایی بین جنگ یوفا و سوپرلیگ ایجاد شده است. با این حال مدت زیادی طول نخواهد کشید که دوباره جنجال و حاشیه آغاز شود. به دنبال مجوز دیوان دادگستری اروپا برای شروع یک رقابت جدید بدون تحریم، مؤسسان سوپرلیگ در حال تبلیغ برای رقابت‌شان هستند.

درحالی‌که ادعاهای فراوانی در مورد منصفانه و باز بودن رقابت‌های جدید وجود دارد، معمولاً این پول است که همه چیز را کنترل می‌کند. واضح است که پول سوپرلیگ دقیقاً از کجا آمده است، اما به نظر می‌رسد سوپرلیگ مایل است تأکید کند که در آن سمت نیز یوفا از کل پول استفاده نمی‌کند و آن را به باشگاه‌ها نمی‌دهد.

سوپرلیگ با بودجه ۱۵ میلیارد یورو در سه سال اول آغاز خواهد شد. که تقریبا دو برابر خروجی سالانه ۲.۵ میلیارد یورویی یوفا در حال حاضر خواهد بود.

1971874

برند ریچارت مدیرعامل سوپرلیگ نیز اعلام کرد که تامین مالی سوپرلیگ از سوی سرمایه‌گذاران آمریکای شمالی و اروپایی و همچنین درآمد تبلیغاتی از پلتفرم پخش Unify  تامین می‌شود. علی‌رغم وعده فوتبال رایگان برای همه، ۴.۶ میلیارد یورو بین باشگاه‌های شرکت‌کننده توزیع خواهد شد و ۴۰۰ میلیون یورو باقی‌مانده به باشگاه‌های دیگر و فوتبال پایه در قالب پرداخت‌های همبستگی پرداخت خواهد شد.

تا زمانی که سوپرلیگ نتواند سایر تیم‌های بزرگ را متقاعد کند که وارد صحنه شوند و لیگ بپیوندند، به نظر می‌رسد پروژه دشواری برای ادامه راه داشته باشند. شاید مسئله کلیدی این باشد که نه‌تنها فشارهایی از سوی دولت انگلیس بر تیم‌های لیگ برتری برای نپیوستن به سوپرلیگ وجود دارد، بلکه از سمت خود تیم‌های انگلیسی نیز انگیزه‌ای وجود ندارد، با توجه به اینکه ممکن است کمی بیشتر درآمد داشته باشند، اما آنها نمی‌خواهند موقعیت اروپایی‌شان را از دست بدهند.

دیدگاه‌ها