کد خبر : 1990119 | 07 دی 1402 ساعت 00:29 | 376.4K بازدید | 475 دیدگاه

تهدید به تنبیه بازیکنان سپاهان و نکاتی دیگر از حکم استیناف

صدرنشین لیگ برتر در آستانه فروپاشی!

در آستانه پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان با چالشی بزرگ و احتمالا ویران‌کننده مواجه شده است.

صدرنشین لیگ برتر در آستانه فروپاشی!

به گزارش "ورزش‌ سه"، با انتشار حکم کمیته استیناف و بازگرداندن 4 امتیاز کسر شده سپاهان، این باشگاه زمان کوتاهی برای خوشحالی داشت و حالا آنها با محرومیت شش بازیکن مشهور خود مواجه شده‌اند.

بد نیست یک بار دیگر به حکم کمیته استیناف علیه باشگاه سپاهان بازگردیم و مروری بر آن داشته باشیم. در واقع به دلیل اینکه یکی از مورد توجه‌ترین بخش‌های این حکم بازگشت 4 امتیاز کسرشده از سپاهان بود، خیلی شاید به موارد دیگر توجهی نشد، اما اگر دقیق‌تر و جزئی‌تر این حکم را مرور کنیم، به موضوعات قابل توجهی بر خواهیم خورد.

بولت سپاهانحالا مدیران باشگاه باید این چند مورد را حل و فصل کنند.

  1. توافق جدید برای برداشتن بندی که آنها را موظف می‌کرد مالیات پیام نیازمند، رضا شکاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی، احسان پهلوان (بند هشتم دستورالعمل مقررات) را برعهده بگیرند.
  2. توافق جدید برای تغییر قول افزایش دستمزد برای فصل آینده بیشتر از 25 درصد برای پیام نیازمند رضا اسدی، هادی محمدی، رضا شکاری و کاوه رضایی (بند 27 دستورالعمل مقررات)
  3. توافق جدید برای نپرداختن هزینه کارگزاری (ایجنت) کاوه رضایی، هادی محمدی، رضا شکاری و احسان پهلوان (بند 29 دستورالعمل مقررات)
  4. تغییر بند جدایی از تیم با پرداخت 50 درصد در صورت سقوط برای احسان پهلوان، هادی محمدی، پیام نیازمند، کاوه رضایی، رضا شکاری و رضا اسدی (بند 28 دستورالعمل مقررات) - این مورد ساده‌ترین اصلاحیه قرارداد سپاهان است.

علاوه بر 4 مورد اشاره‌شده در بالا، اعضای کمیته استیناف درست پس از انشای حکم مربوط به عدم کسر 4 امتیاز و ذکر دلایل آن جملات تهدیدآمیز هشداردهنده‌ای نیز خطاب به بازیکنان سپاهان نوشته‌اند: «علی‌القاعده شایسته بود بازیکنان نیز به جهت عدم رعایت دستورالعمل مشمول تعقیب و تحقیق قرار گرفته و با تنبیهات مقرر مواجه می‌شدند و نیز اعمال اصلاح قراردادها در نصوصی که مغایر با دستورالعمل است بر عهده طرفین قرارداد است.»

در واقع می‌توان اینطور استنباط کرد که نه تنها باشگاه سپاهان که بازیکنانی که با باشگاه طرف قرارداد هستند نیز در کمیته انضباطی و استیناف رفتار و اقداماتشان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مقصر تشخیص داده شده‌اند که ممکن است این موضوع هم تبعاتی در پی داشته باشد.

1971894
تنها نمایند ایران در آسیا  باید خود را برای مبارزه همه‌جانبه با تصمیم‌های ناخواسته مسئولان فوتبال ایران آماده کند.

با این وصف اگرچه سپاهانی‌ها در ظاهر روز گذشته از بازگشت 4 امتیاز خوشحال بودند، اما نگاهی به سایر احکام صادر شده علیه سپاهان عیان می‌کند که منوچهر نیکفر، مدیرعامل جدید باشگاه سپاهان، در آستانه نیم فصل با چالش بسیار دشواری مواجه شده و هم او، هم سپاهانی‌ها، خیلی هم نباید از احکام صادره خوشحال باشد. همین حالا آنها در آستانه بازی با گل‌گهر با محرومیت 6 بازیکن خود مواجه شده‌اند که ممکن است به قیمت از دست رفتن 3 امتیاز تمام شود و چند روز دیگر هم بازی با شمس آذر در پیش است.

در واقع حالا مدیرعامل جدید سپاهان باید درباره تعهدات الزام‌آور سال دوم و همین‌طور اصلاح شرایط مالی قراردادهای فصل جاری با چندین ستاره سپاهان مذاکره کند و البته این در شرایطی است که این تعهدات از سوی فدراسیون فوتبال غیرقانونی تشخیص داده شده است و در مقابل باشگاه سپاهان قول انجام این تعهدات را به بازیکنانش داده است! مذاکراتی که ممکن است باعث شروع کوچ ستاره‌های شاخص از سپاهان بشود. همین حالا یکی از شاخص‌ترین بازیکنان سپاهان با پیشنهاد قابل‌توجهی از سوی کشور قطر مواجه شده و به مدیران باشگاه اعلام کرده اگر نمی‌توانند تعهداتش را عملی کند، رضایتنامه‌اش را برای جدایی صادر کنند.

این‌ها در حالی است که بلافاصله پس از پایان جام ملت‌های آسیا، سپاهان باید به عنوان تنها نماینده ایران در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف رقبا برود و همه انتظار دارند که این تیم تقویت شده به مصاف رقبای ثروتمند خود برود، اما مجموع اتفاقات نشان می‌دهد که شاید سپاهان با شرایط اسف‌باری برخلاف رقبایش به آسیا بازگردد.

در واقع  نیکفر حالا در یک دو راهی سخت قرار گرفته است؛ او یا باید رضایت به تضعیف تیمش بدهد و با فروش و جدایی بازیکنانش کنار بیاید و یا آنها را به هر ترتیبی که هست حفظ کند و با تبعات احتمالی آن برای خودش در آینده کنار بیاید. او وارث تعهدات مدیر قبلی سپاهان است و هر عملی از سوی او ممکن است به تضعیف تیم قدرتمند ژوزه مورایس بینجامد.

در این شرایط باشگاه به حمایت جدی کارخانه و مردم اصفهان نیاز دارد والا ممکن است این تیم قوی که خود را برای حمله به عناوین آسیایی آماده می‌کرد، از فرم فعلی فاصله بگیرد و رؤیای قهرمانی باز هم تعبیر نشود.

دیدگاه‌ها