کد خبر : 1990141 | 07 دی 1402 ساعت 09:20 | 4.7K بازدید | 1 دیدگاه

عملکرد درخشان ایدنی در مسابقات جهانی شطرنج

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران در مسابقات جهانی در رده ۸۰ مسابقات قرار دارد.

عملکرد درخشان ایدنی در مسابقات جهانی شطرنج

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در جریان روز دوم مسابقات شطرنج سریع قهرمانی ۲۰۲۳ جهان، ملی‌پوشان ایران به مصاف حریفان خود رفتند. پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که با ریتینگ سریع ۲۶۴۴ در این مسابقات دست به مهره شده است، تا پایان دور نهم این مسابقات با ۵ امتیاز در رده ۸۰ این مسابقات قرار دارد. مقصودلو در روز دوم مسابقات جهانی به دو تساوی، یک برد و یک شکست دست یافته است.

سید محمد امین طباطبایی دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران نیز با کسب ۵ امتیاز در رده ۸۵ مسابقات قرار دارد. این ملی‌پوش شطرنج ایران که در روز اول باختی در کارنامه نداشت در روز دوم به دو شکست، یک برد و یک تساوی رسید.

پویا ایدنی، ملی‌پوش دیگر شطرنج ایران که در این مسابقات دست به مهره شده است، در روز دوم مسابقات جهانی درخشید و با سه پیروزی متوالی و یک تساوی ۶.۵ امتیازی شد و در رده ۱۴ مسابقات ایستاد. همچنین بردیا دانشور با ۵.۵ امتیاز در رده ۳۵ این رقابت‌ها قرار دارد.

مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج دنیا در این مسابقات تا پایان روز دوم با ۷ امتیاز صدرنشین این رقابت‌ها شناخته می‌شود. مسابقات قهرمانی سریع جهان در ۱۳ دور برگزار می‌شود که این مسابقات به میزبانی سمرقند ازبکستان در حال برگزاری است. بیش از ۲۰۰ شطرنج‌باز در این مسابقات حضور دارند.

دیدگاه‌ها