کد خبر : 1990145 | 07 دی 1402 ساعت 09:29 | 91.9K بازدید | 10 دیدگاه

رزنده با برزیل در پاریس

رسمی: رئیس بزرگ به والیبال برگشت

برناردو رزنده رسما به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال برزیل معرفی شد.

رسمی: رئیس بزرگ به والیبال برگشت

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته برای تیم ملی برزیل بسیار بد بود. آن‌ها نه تنها در لیگ ملت‌ها موفق نشدند و در مرحله یک چهارم نهایی به لهستانی‌ها باختند، بلکه حتی به قهرمانی آمریکای جنوبی هم پس از نیم قرن دست پیدا نکردند. البته آن‌ها در فینال قهرمانی پان آمریکن با برتری مقابل آرژانتینی‌ها قهرمان شدند. برزیل در پایان فصل ملی به طرز وحشتناکی با مسابقات مقدماتی المپیک دست و پنجه نرم کرد و مقابل آلمان شکست خورد. این تیم اما پس از پیروزی مقابل ایتالیا به بازی‌های المپیک پاریس راه یافت.

اگرچه برزیل به هدف خود رسید، اما سبک بازی آن‌ها از ایده‌آل فاصله داشت. در توصیف تیم ملی برزیل، به عنوان یک غول بزرگ با پاهای خاکی یاد شده بود. علاوه بر این، رنان دال زوتو پس از کسب سهمیه المپیک از این تیم استعفا داد.

در نهایت همان‌طور که پیش از این نیز اعلام شده بود بالاخره برناردو رزنده به برزیل بازگشت و هدایت تیم ملی این کشور را برای رقابت‌های المپیک پاریس بر عهده گرفت.

برناردو رزنده پیش از این از سال 2001 تا 2016 با تیم ملی مردان برزیل کار کرده و موفقیت‌های زیادی با آن‌ها به‌دست آورده است. او این تیم را به سه عنوان قهرمانی متوالی جهان، دو مدال طلا و دو نقره در بازی‌های المپیک، و همچنین هشت قهرمانی در لیگ جهانی (لیگ ملت‌های فعلی) رساند. او پس از بازی‌های المپیک ریودوژانیرو از تیم ملی برزیل خداحافظی کرد. چند سال بعد یا به طور دقیق‌تر در سال 2021 او کار خود را با تیم ملی فرانسه آغاز کرد اما پس از نمایش فاجعه‌بار این تیم در مسابقات قهرمانی اروپا، به سرعت از فرانسه جدا شد.

1971956

دیدگاه‌ها