کد خبر : 1990292 | 08 دی 1402 ساعت 03:30 | 3.8K بازدید | 4 دیدگاه

دو تغییر مهم در راه فوتبال کره؛

انجام پنج تعویض‌ در لیگ کره جنوبی مجاز شد!

لیگ کره جنوبی در صدد این است تا تغییرات زیادی را بر لیگ کشورش اعمال کند.

انجام پنج تعویض‌ در لیگ کره جنوبی مجاز شد!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ کره جنوبی در سال 2023 به تازگی خاتمه پیدا کرد و قرار است لیگ سال 2024 کره جنوبی با یک انقلاب ویژه روبه‌رو شود. اگر چه فارغ از فرمت‌ها، اصلی‌ترین اتفاق این است که سوون سامسونگ به لیگ دسته دوم سقوط کرده است. البته سوون اف سی دیگر رقیب این تیم هم سقوط کرد و این در حالی است که تقابل این دو تیم رکورددار بیشترین تماشاگر را در سال 2023 برای لیگ کره جنوبی دارد.

اصلی‌ترین تغییر در شرایط فعلی این است که لیست لیگ کره از 18 نفر به 20 نفر افزایش می‌یابد و تعداد بازیکنان نیمکت‌نشین از 7 به 9 تغییر کرده و این مکمل تغییر تعداد تعویض‌ها از 3 به 5 تغییر کرده است. همچنین تعداد بازیکنان خارجی از یازده نفر به سیزده نفر خواهد رسید.

در همین روند، قانون بازیکنان 22 ساله هم تغییر می‌کند؛ پیشتر قانونی در لیگ کره بود که طبق آن اگر یک تیم در ترکیب خود بازیکن زیر 22 ساله نداشت، تنها دو حق تعویض داشت و تعویض سوم را نمی‌توانست انجام دهد. از فصل 2024 فارغ از این موضوع تیم‌ها می‌توانند 4 بار تعویض کنند.

فدراسیون فوتبال کره که لیگش بر سیستم بهار/پاییز است قصد دارد تغییراتی به وجود بیاورد تا به مانند ژاپن که خبر از تغییر فرمت لیگ از سال 2026 داده، در نظر دارد این کار را هم انجام دهد و در صدد بررسی زوایای این اتفاق است.

دیدگاه‌ها