کد خبر : 1990319 | 07 دی 1402 ساعت 20:38 | 11.4K بازدید | 3 دیدگاه

دستکش طلایی به مورائس رسید؛

توسلی نه، بهترین دروازه‌بان زن جهان یک برزیلی شد

بیانکا کاستگنارو مورائس، دروازه‌بان برزیلی تیم بیتونتو ایتالیا، برای دومین‌بار پیاپی از نگاه سایت فوتسال پلنت به عنوان بهترین دروازه‌بان زن فوتسال جهان در سال 2023 انتخاب شد.

توسلی نه، بهترین دروازه‌بان زن جهان یک برزیلی شد

به گزارش "ورزش سه"، سایت فوتسال پلنت، بزرگ‌ترین رسانه فوتسالی در جهان که از سال 2000 تاکنون بهترین‌های فوتسال را در دو بخش آقایان و زنان معرفی می‌کند، پس از وقفه‌ای دو ساله و این‌بار با انتخابی کارشناسانه، بیانکا کاستگنارو مورائس را به عنوان بهترین دروازه‌بان زن فوتسال جهان معرفی کرد. این رسانه در سالیان گذشته با آرای خبرنگاران، کاپیتان‌ها و بزرگان فوتسال جهان بهترین‌های فوتسال را در هر بخش انتخاب می‌کرد و همچنین از رنکینگ ده نفر نخست رونمایی می‌شد که گویا این مرتبه ترجیح داده‌‌اند فقط بهترین را انتخاب کنند.

1972212

فرزانه توسلی، کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان یکی دیگر از کاندیدای بهترین دروازه‌بان زن فوتسال جهان بود که با توجه به عدم مسابقات بین‌المللی و رسمی زنان در آسیا، توسلی از تصاحب دستکش طلایی بازماند.

بیانکا کاستگنارو مورائس سال 2023 را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشت و حالا با این جایزه رویایی‌ کلکسیون افتخاراتش را تکمیل‌تر کرد.

1972213

این دروازه‌بان 34 ساله برزیلی،  که روزنامه گاتزا دلو اسپورت به او لقب بانوی آهنین داده است. با تیم ملی زنان برزیل به عنوان قهرمانی کوپا آمه‌ریکا دست یافت و همچنین با تیم ایتالیایی بیتونتو قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا را بالای سر برده است. دروازه‌بان موبلوندی که به علت واکنش‌ها و بی‌پروایی‌اش در درون دروازه، محبوبیت خاصی در ایتالیا و برزیل دارد. کلین‌شیت در دیدار فینال مقابل آرژانتین و تنها یک گل‌خورده در طول رقابت‌ها، نقش به‌سزایی در انتخاب مورائس داشته است.

دیدگاه‌ها