کد خبر : 1990370 | 07 دی 1402 ساعت 23:12 | 66.6K بازدید | 136 دیدگاه

لحن مرموز و آرام مرد پرتغالی؛

مورایس با گرگ‌ها می‌رقصد!

لحن آرام و دلسوزانه سرمربی سپاهان حتی پس از شکست مقابل گل‌گهر و اتفاقات عجیب پیش و حین بازی حفظ شد.

مورایس با گرگ‌ها می‌رقصد!

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مربی‌های خارجی است که پا به فوتبال ایران گذاشته است. او در این روزها در کلافه‌ترین اوقات زندگی حرفه‌ای روزگار می‌گذراند. فقط کافیست به اتفاقاتی که در 24 ساعت برای سپاهان رخ داد فکر کنید تا بدانید با چه چیزی طرفید.

امروز مورایس با لحنی آرام‌تر از گذشته یک سوال از سازمان لیگ پرسید که چطور آنها این محرومیت ۶ بازیکن کلیدی سپاهان را کمی زودتر اعلام نکردند یا زمانی به تیم ندادند تا باشگاه بتواند مشکل این بازیکنان را حل کرده و از آنها در بازی امروز بهره‌مند بشود. او با آرامشی عجیب و با لحنی حزن‌انگیز این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد و به نظر می‌رسید کاملاً حق با او باشد.

سپاهان پرستاره در این فصل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و علی‌رغم کیفیت مثال‌زدنی زردپوشان، آنها در طول بازی‌ها انواع و اقسام شوک‌ها را تجربه کردند.

کسر ۴ امتیاز و البته بازگشت آن که حواشی زیادی داشت، منع بازی ستاره‌های این تیم در ابتدای فصل و حال حاضر به دلیل قوانین نقل و انتقالاتی و سقف قرارداد و شکست باورنکردنی انضباطی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاتحاد به شکلی عجیب و غریب گوشه‌ای از چالش‌های ژوزه مورایس، سرمربی با پرستیژ سپاهان است که سبب شد او در کنفرانس خبری قبل از بازی با گل گهر به نوعی تهدید به رفتن کند.

1972287

البته مورایس در نشست امروزش حرفی از جدایی و رفتن نزد با این حال وقتی خبرنگار سیرجانی می‌خواست در این زمینه از او سوال کند، مترجم مورایس حرف او را قطع کرد. البته مسائل رخ داده در این چند ماه او را به جایی رسانده که مدام درباره این مسئله فکر کند. تا جایی که او با لحن ناامیدانه امروز گفت گاهی فکر می‌کنم که آنها نمی‌خواهند ما باشیم.

امروز قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و سخت‌ترین گوی ممکن نصیب سپاهان شد. زردپوشان اصفهانی باید مقابل الهلال بازی کنند. تیمی قدرتمند با ستاره‌هایی فوق‌العاده که حتی در لیگ خودشان تیم‌های پرستاره‌ای مثل النصر نیز نتوانستند از پس آنها بر بیایند.

آبی‌پوشان ریاض قدرت تیمی فوق‌العاده‌ای دارند و البته سپاهان نمی‌خواهد به راحتی در این تقابل به حریف ببازد. یکی از جالب‌ترین نکات این قرعه‌کشی این است که ژوزه مورایس یک فصل پیش از پیوستن به سپاهان، در الهلال عربستان سرمربیگری می‌کرد. دوران هرچند کوتاهی که برای این سرمربی پرتغالی قهرمانی در لیگ عربستان را در پی داشت.

1972355

دستیار سابق مورینیو کاملا با جو ریاض و الهلال آشناست. او که زمانی با سر تراشیده و پیراهن و کروات آبی رنگ برای هدایت الهلالی‌ها کنار خط می‌ایستاد، باید مقابل این تیم قدرتمند صف‌آرایی کند. اگرچه شاید کاسه صبر مورایس با اتفاقاتی که در لیگ ایران از سر گذرانده لبریز شده باشد اما به نظر می‌رسد این سرمربی در این مقطع برای شکست دادن الهلال هم که شده پا پس نکشد.

پس از قهرمانی الهلال در سال ۲۰۲۱ ویدیویی جذاب از مورایس در هواپیمای این تیم وایرال شد. او که مرد اول نیمکت بود و خود را روی سکوی قهرمانی عربستان می‌دید در شرایطی که ستاره‌های الهلال او را دوره کرده بودند به شکلی جالب در میان آنها رقصید. این مرد پرتغالی که دست‌هایش را بالا برده بود و حرکات ثابتی را تکرار می‌کرد با چهره یخی و بدون اینکه میمیک صورتش تغییری بکند این رقص را اجرا می‌کرد.

مورایس حالا می‌خواهد نه در کنار الهلالی‌ها بلکه مقابل چشمان آنها با تیمش خوش‌رقصی کند و شاید به سمت رقم زدن معجزه‌ای تازه در آسیا گام بردارد. البته او برای این ماموریت نهایی باید با گرگ‌ها برقصد. آنهایی که بدترین‌ها را بر سر تیم پرستاره و مسلط او در نیم فصل اول آوردند.

1972286

دیدگاه‌ها