کد خبر : 1990424 | 08 دی 1402 ساعت 12:15 | 15.7K بازدید | 25 دیدگاه

هشدار به ایتالیایی‌ها: سوپرلیگ یعنی حذف از سری آ!

فدراسیون فوتبال ایتالیا به باشگاه‌های این کشور هشدار داد که در صورت ملحق شدن به سوپرلیگ از سری آ حذف خواهند شد.

هشدار به ایتالیایی‌ها: سوپرلیگ یعنی حذف از سری آ!

به گزارش "ورزش سه"، دادگاه عالی اروپا رای پرونده سوپرلیگ را صادر و اعلام کرد که یوفا و فیفا اجازه ندارند مانع از برگزاری این رقابت‌ها به‌صورت مجزا از مسابقات باشگاهی خودشان شوند. 

رئال مادرید و بارسلونا به عنوان دو موسس این رقابت‌ها که همچنان به آن وفادار مانده بودند انتظار داشتند که صدور این رای باعث شود که سایر باشگاه‌های بزرگ اروپایی هم بار دیگر با آنها همراه شوند اما این اتفاق رخ نداد و شرایط به شکل دیگری پیش رفت. 

بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، اینتر، میلان و رم اعلام کردند که حاضر به شرکت در این مسابقات نیستند و همچنان بر موضع قبلی خواهند ماند. 

1940493

حالا فدراسیون فوتبال ایتالیا تصمیم گرفته که بندی را برای ممانعت از دسترسی باشگاه‌های حاضر در فوتبال این کشور به سوپرلیگ در نظر بگیرد تا مقابل هر گونه تصمیمی برای برگزاری این رقابت‌ها ایستادگی کند. 

بر اساس این بند، این فدراسیون اجازه نخواهد داد که هیچ باشگاهی از ایتالیا در رقابتی به‌جز رقابت‌هایی که توسط یوفا یا فیفا یا تحت نظارت خودش برگزار خواهد شد شرکت کند.

آنها اعلام کرده‌اند در صورتی‌که هر یک از باشگاه‌های ایتالیا تصمیم به پیوستن به پروژه سوپرلیگ داشته باشند، اجازه حضور در رقابت‌های فصل 25-2024 سری آ را نخواهند داشت. 

پیش از این تنها ناپولی از لیگ ایتالیا برای حضور در سوپرلیگ ابراز تمایل کرده بود.

دیدگاه‌ها