کد خبر : 1990506 | 09 دی 1402 ساعت 03:09 | 14.9K بازدید | 7 دیدگاه

ماروتا:

لغو این قانون گل‌به‌خودی فوتبال ایتالیاست

بپه ماروتا، رئیس باشگاه اینتر، لغو قانون رشد را یک «گل‌به‌خودی» در ورزش ایتالیا و اقتصاد این کشور دانست.

لغو این قانون گل‌به‌خودی فوتبال ایتالیاست

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس قانون رشد در ایتالیا، نیمی از دستمزد ورزشکاران خارجی، از مالیات معاف می‌شد. همین قانون باعث شد بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو آن را ملاک قرار دهند و به لیگ ایتالیا بروند.

با این حال اما هیئت دولت ایتالیا روز گذشته تصمیم گرفت این قانون را لغو کند و بدین ترتیب از فوریه ۲۰۲۴ به بعد دیگر خبری از قانون رشد در ایتالیا نخواهد بود.

لغو این قانون باعث اعتراض تعداد زیادی از اهالی ورزش در ایتالیا شده است. در جدیدترین مورد بپه ماروتا با تصمیم هیئت دولت مخالفت کرده و در مورد آن سخن گفته است.

او در این باره گفت: «دقیقا در زمانی که فوتبال ایتالیا در رنکینگ اروپایی در حال صعود است، در زمانی که سه تیم ایتالیایی به عنوان فینالیست در سه رقابت مهم اروپایی شرکت کرده‌اند، در زمانی که دو باشگاه ایتالیایی در جام باشگاه‌های جهان شرکت خواهند کرد، قانون رشد لغو شد. این تصمیم یک گل‌‌به‌خودی برای دنیای فوتبال و اقتصاد کشور است.

1972581

معافیت مالیاتی ابزاری برای تسهیل ورود بازیکنان با کیفیت به ایتالیا بود، اما حالا وضعیت کنونی کاملاً نشان‌دهنده یک نقص آشکار است. این اتفاق باعث کم شدن کیفیت فوتبال و حتی کسب و کارهای پیرامون آن می‌شود. به‌زودی هم به‌صورت مستقیم و هم غیرمستقیم تاثیرات آن را خواهیم دید.

این معافیت مالیاتی بود که باعث ورود بازیکنان خارجی باکیفیت شد، مطمئناً به تولید بازیکنان ایتالیایی کمکی نکرد، اما وجود بازیکنان باکیفیت در تیم‌ها باعث شد تا بازیکنان جوان ما در محیطی باتجربه رشد کنند. بنابراین، من کاملاً معتقدم که لغو این قانون هیچ سودی برای بازیکنان بومی نخواهد داشت.»

دیدگاه‌ها