کد خبر : 1990623 | 09 دی 1402 ساعت 11:47 | 84.3K بازدید | 88 دیدگاه

معامله برد-برد در ابهام

لوکادیا فعلا چهار ماه دور از مسابقه رسمی!

ماجرای بازگشت لوکادیا به پرسپولیس کلید خورده است.

لوکادیا فعلا چهار ماه دور از مسابقه رسمی!

به گزارش "ورزش سه"، درست بعد از بازی با نساجی مدیرعامل باشگاه و سرمربی پرسپولیس به ماجرای بازگشت یورگن لوکادیا اشاره کردند تا مشخص شود بالاخره شایعات درباره احتمال همکاری مجدد با این یاغی هلندی صحت دارد.
از طرفی به نظر می‌رسید استوری همسر لوکادیا ماجرا را جدی‌تر کرده اما این استوری مربوط به چند ماه قبل بود. در این استوری او با انتشار تصویری از فرزند خود در ورزشگاه شهید کاظمی با پیراهن پرسپولیس، نوشت به زودی شما را در آینده خواهیم دید پرسپولیس!

با این وجود با توجه به صحبت‌های درویش و گل‌محمدی به نظر می‌رسد احتمال بازگشت این مهاجم هلندی به پرسپولیس جدی است.

جالب اینکه رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس که معمولا اخبار نقل و انتقالاتی را تا زمان رسمی شدن اعلام نمی‌کند و بازتاب نمی‌دهد بعد از صاحبه درویش و گل‌محمدی با ذکر توضیح درویش در این خصوص خبر پیشنهاد پرسپولیس به لوکادیا را منتشر و در پایان با ذکر توضیح دعوای حقوقی بین طرفین به این نکته اشاره داشت که «بازگشت این بازیکن می‌تواند برای پایان مسالمت‌آمیز این پرونده یا فرمول بُرد-بُرد برای دو طرف باشد.»

در این‌باره گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس با مدیر برنامه‌های این بازیکن مذاکراتی داشته اما هنوز پاسخی از سوی این بازیکن نگرفته است.

1972762

لوکادیا هم مثل استوری‌هایش ظاهراً تصمیم مشخصی درباره پرسپولیس ندارد. او مدتی قبل با امیرعلی حسینی، مدیر روابط بین‌الملل پرسپولیس درباره بازگشتش صحبت کرده بود اما مساله اصلی ماجرای دعوای حقوقی او بود. پرسپولیس از این بازیکن به فیفا شکایت کرد و سر آخر توانست لوکادیا را محکوم کند تا او ملزم به پرداخت 324 هزار و 500 دلار شود که اگر خودش پرداخت نمی‌کرد باشگاه چینی‌اش ملزم به پرداخت این مبلغ می‌شد منتهی بعدتر اینطور گفته شد که ظاهراً لوکادیا می‌خواهد این رأی را به دادگاه عالی ورزش بکشاند. در واقع اگر این بازیکن رأی را به دادگاه عالی نمی‌برد تنها 45 روز وقت داشت که پول پرسپولیس را پرداخت کند وگرنه ابتدا خودش شش ماه محروم می‌شد و سپس جرایم سنگینی نصیب باشگاه چینی می‌شد.

لوکادیا فصل قبل و حدود 14 ماه قبل بعد از بازی مس کرمان و پرسپولیس درست در آستانه دربی، پرسپولیس را رها کرد و رفت. او در 9 بازی لیگ برتری برای تیم یحیی 6 گل زد و محبوب شد اما زمستان تهران را هم ندید. لوکادیا چند ماه بدون تیم بود تا اینکه اردیبهشت‌ماه به تیم کانگژو در سوپرلیگ چین پیوست.

لوکادیا در 24 مسابقه و مدت 1878 دقیقه برای این تیم چینی به میدان رفت که 9 گل زد و 6 پاس گل داد اما آخرین بازی او برای این تیم مربوط به تاریخ 28 آگوست 2023 (6 شهریور 1402) مقابل بی جی گوان بوده که 45 دقیقه بازی کرد.

بعد از آن تیم کانگژو 6 بازی دیگر تا تاریخ 4 نوامبر (13 آبان) انجام داده که لوکادیا اصلاً در لیست این تیم حضور نداشته چرا که باشگاه چینی‌اش را هم بنا به دلایل نامشخصی رها کرد و رفت!

بدین ترتیب لوکادیا درست مثل زمانی که به پرسپولیس آمد ماه‌ها دور از مسابقه بوده است. او در حال حاضر چیزی حدود چهار ماه دور از مسابقه رسمی بوده و اگر قرار به حضور در پرسپولیس برای نیم فصل دوم باشد شش ماه دور از میدان خواهد بود که بازگشتش به شرایط بدنی ایده‌آل را دشوار می‌کند هر چند بحث فنی او آنقدر چشم‌گیر است که ظاهراً این مسئله را زیر سایه قرار می‌دهد.

1935687

موضوع دوم و شاید مهم‌تر بحث مالی قرارداد اوست. در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد که لوکادیا می‌خواهد با توجه به برنده شدن باشگاه پرسپولیس در فیفا آن مبلغ 324 هزار دلار را پرداخت نکند و این مبلغ را به نوعی با قرارداد جدیدش تهاتر کند.

در عین حال باید در نظر داشت که مبلغ قرارداد لوکادیا با پرسپولیس در تابستان 1401 چیزی حدود 1.1 میلیون دلار بود که با نرخ فعلی دلار بالای 55 میلیارد تومان می‌شود و حتی اگر پرسپولیس بتواند با همان مبلغ این مهاجم هلندی را راضی کند باید چیزی حدود 776 هزار دلار به او بپردازد که رقمی حدود 39 میلیارد تومان می‌شود و چنانچه این بازیکن برای یک و نیم فصل جذب شود پرسپولیس دوباره باید 75 تا 80 میلیارد تومان برای او در نظر بگیرد.

دیدگاه‌ها