کد خبر : 1990936 | 10 دی 1402 ساعت 11:42 | 13K بازدید | 7 دیدگاه

رکورد عجیب اسکالونی: تحویل قهرمان در کمترین زمان

لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، رکورد جالبی را با دو قهرمانی در جام جهانی و کوپا آمه‌ریکا به نام خودش ثبت کرده است

رکورد عجیب اسکالونی: تحویل قهرمان در کمترین زمان

به گزارش "ورزش سه"، اسکالونی سال گذشته توانست تیم ملی آرژانتین را به عنوان قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر برساند و نامش را برای همیشه در تاریخ فوتبال این کشور ماندگار کند. 

این قهرمانی از ارزش و اهمیت بسیاری برای مردم آرژانتین برخوردار بود اما او پیش از این هم موفق شده بود جام قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا را برای آنها به ارمغان بیاورد تا نشان دهد که از پتانسیل بالایی در مربیگری بهره می‌برد و آینده درخشانی در پیش دارد. 

اما نکته جالبی که وجود دارد مربوط به طول دوران حضور او روی نیمکت این تیم و فتح این دو جام ارزشمند است که حالا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. 

1806600

اسکالونی در سال 2018 هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده گرفت و این یعنی او تنها به چهار سال زمان نیاز داشت تا قهرمانی در جام جهانی و کوپا آمه‌ریکا را به دست بیاورد که رکوردی جذاب را به نام او ثبت کرده است. 

این مربی در واقع زودتر از هر مربی دیگری که افتخار فتح جام قهرمانی قاره‌ و جام جهانی را داشته به این رکورد رسیده است. پیش از او هلمت شون از آلمان با 22 سال، ویسنته دل بوسکه از اسپانیا با 25 سال، کارلوس آلبرتو پریرا از برزیل با 27 سال و ماریو زاگالو از برزیل با 31 سال قرار دارند. 

به این ترتیب، اسکالونی با تنها چهار سال سابقه حضور در عرصه فوتبال ملی موفق شده است این رکورد را که بسیار هم دست نیافتنی به نظر می‌رسد به نام خودش ثبت کند.

دیدگاه‌ها