کد خبر : 1990981 | 10 دی 1402 ساعت 14:14 | 27.2K بازدید | 94 دیدگاه

اوج جاه‌طلبی ژاپنی‌ها

موریاسو: هدف من قهرمانی با ژاپن در جام جهانی است

هاجیمه موریاسو رویایی بزرگ در سر دارد. او می‌خواهد ژاپن را روزی قهرمان جام جهانی کند.

موریاسو: هدف من قهرمانی با ژاپن در جام جهانی است

به گزارش "ورزش سه"، ژاپن رویایی فراتر از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دارد و به فتح جام جهانی فکر می‌کند. این نشان از جاه‌طلبی بالای این تیم آسیایی دارد. هاجیمه موریاسو امروز در نشستی خبری یک روز قبل از بازی برابر تایلند در توکیو تایرکاپ به این موضوع اعتراف کرد.

1973254

موریاسو گفت: «بزرگترین رویای من این است که ژاپن را قهرمان جام جهانی ببینم. تمام تلاشم را می‌کنم تا این رویا به واقعیت تبدیل شود.»

تحت رهبری اتحادیه فوتبال ژاپن، این کشور یک برنامه بلندمدت با هدف میزبانی جام جهانی تا سال 2050 و قهرمانی در این مسابقات ترسیم کرده است. ژاپن در تمام دوره‌های اخیر پای ثابت جام جهانی بوده ولی هرگز نتوانسته به مراحل بالاتر صعود کند.

این اولین‌باری نیست که موریاسو به قهرمانی در جام جهانی اشاره می‌کند. او سال گذشته در جریان جام جهانی 2022 گفت: «اسپانیا و آلمان قهرمان جهان هستند. ژاپن نیز هدف دارد تا قبل از سال 2050 قهرمان جهان شود.»

البته موریاسو هدف و انگیزه خود برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را پنهان نکرد. او گفت: «ابتدا قهرمان جام ملت‌های آسیا می‌شوم و سپس به جام جهانی نگاه می‌کنم.»

آخرین‌بار ژاپن در سال 2011 قهرمان این رقابت‌ها شده و پس از 13 سال بار دیگر برای این مهم گام برمی‌دارد.

ژاپن قبل از شروع جام ملت‌ها چند بازی دوستانه انجام خواهد داد و در آن هم بازیکنان داخلی و هم بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی حضور خواهند داشت. ستاره‌هایی چون تاکوما آسانو (بوخوم)، جونیا ایتو (لنز)، دوان ریتز (فرایبورگ) و هیروکی ایتو (اشتوتگارت) به تیم ملحق شده و آماده سازی برای این رقابت‌ها را آغاز خواهند کرد.

دیدگاه‌ها