کد خبر : 1991229 | 12 دی 1402 ساعت 02:30 | 80.6K بازدید | 28 دیدگاه

از ستارگان دربی تا بازیکنان محبوب شفر

۱۰ استقلالی سابق که حالا تیم ندارند

در طی سالیان اخیر بازیکنان زیادی پیراهن آبی رنگ استقلال را به تن کردند اما در شرایط فعلی بدون تیم هستند.

۱۰ استقلالی سابق که حالا تیم ندارند

به گزارش "ورزش سه"، به بازار نقل و انتقالات زمستانی لیگ ایران نزدیک می‌شویم و زمزمه‌هایی از نام دو بازیکن بدون تیم استقلال به این تیم شنیده می‌شود اما حال نگاهی خواهیم داشت به ده بازیکنی که از لیگ سیزدهم تا این فصل بدون تیم بوده‌اند.

مهدی نظری
اگر چه علاقه‌مندان فوتبال، نظری را به عنوان بازیکن استقلال در لیگ سیزدهم به‌خاطر داشته باشند اما قطعا صحنه‌ای به جا مانده از او صحنه‌ای بود که در دوران بازی در فجر در صحنه‌ای به یادماندنی‌ برابر سپاهان در سال ۱۳۹۱، جوان‌مردی کرد و از فدراسیون فوتبال ۲ میلیون تومان پاداش دریافت کرد. او سال قبل در نیم فصل دوم با مصدومیتی سنگین روبه‌رو شد و فصل را از دست داد، در شروع لیگ بیست و سوم هم با نظر رحمتی جدا شد.

1521991

محسن کریمی
از لیگ چهاردهم تا لیگ نوزدهم همراه با پیراهن استقلالی خاطرات بسیار شیرینی داشت و در طی ۷۲ بازی ۱۳ گل زد که حتی برای آبی‌پوشان هم هت‌تریک کرد. مصدومیتش باعث شد تا به نساجی واگذار شود و پس از دو فصل حضور در قائمشهر، در تابستان مهدی رحمتی هم‌بازی جوان خود را خط زد و او هم حالا بدون تیم است.

1541374

عرشیا بابازاده
در دو لیگ شانزدهم و هفدهم بعد از رحمتی و حسینی گلر سوم استقلال بود. راهی لیگ امریکا شد و با این موضوع در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت اما از سال ۲۰۲۲ تا کنون بدون تیم است.

1973639

علی قربانی
اگر چه با تغییر تابعیت به کشور آذربایجان حسابی سر و صدا کرد اما او از جمله کسانی بود که در تابستان فصل قبل به فولاد آمد و مصدومیتش عاملی شد تا بدون تیم بماند. ۷۹ بازی برای استقلال انجام داد و با خاطرات زیادی از جمله گلزنی در دربی و سپاهان در لیگ هفدهم حالا بعد از بهبود مصدومیت رباط صلیبی در هفته یازدهم لیگ بیست و دوم، خانه نشین است.

1732039

حسن بیت سعید
ستاره محبوب خوزستانی که هواداران استقلال خوزستان هنوز خاطره دو گلی که در آغاز لیگ پانزدهم به پرسپولیس زد را برای یکدیگر تعریف می‌کنند. او با نظر شفر جذب شد اما در ۱۵ بازی، ۱۰ بازی حضور داشت و هیچ اثری نداشت تا جدا شود. او در لیگ قبل بازیکن صنعت نفت بود اما در این فصل هیچ خبری از او نیست.

1538885

شاهین طاهرخانی
تنها هجده سال داشت که در آکادمی زیر ۱۹ سال پرسپولیس حضور داشت که تصمیم گرفت جدا شود. سه سال بعد محصول پرسپولیسی‌ها، لباس آبی تن کرد. استراماچونی و فرهاد مجیدی این شانس را به او دادند تا خودش را به چالش بکشد و حتی فرهاد مجیدی به او اجازه داد در دربی ۹۲، از آغاز در ترکیب استقلال میان چشمی و دانشگر قرار بگیرد. طاهرخانی بلافاصله مسافر مازندران شد و همراه با ساکت الهامی قهرمان جام حذفی شد. با حضور مطهری نیمکت نشین شد که خبر پارگی رباط صلیبی‌اش منتشر شد تا او هم نزدیک به یک سال خانه نشین شود.

1525560

آیاندا پاتوسی
از خلاق‌ترین خارجی‌های لیگ که در فولاد خوزستان و استقلال بازیکن باکیفیتی نشان داد که او هم بعد از رفتن نکونام از فولاد بدون تیم ماند.

1793036

عارف غلامی
در شروع فصل بدون تیم ماند و جنجال‌ساز شد ولی در بازار نقل و انتقالات نیم فصل اخباری به گوش می‌رسد که باید دید آیا عارف غلامی در ادامه دوران بازیگری خود به استقلال برمی‌گردد یا قرار است فصلی جدید در دوران حرفه‌ای خود آغاز کند.

1968071

شیخ دیاباته
یک یاغی که اخلاقیاتش برای هواداران پرسپولیس و استقلال ماندگار است و با اینکه یاغی شد اما هیچوقت از آبی‌دلان فحش نخورد که حالا در جریان مصدومیتش او هم بدون تیم است.

1957518

رافائل سیلوا
او هم به‌مانند عارف غلامی در ابتدای فصل چمدان‌هایش بست اما در نیم فصل دوم تو دوباره آبی‌پوش خواهد شد.

1933190

دیدگاه‌ها