کد خبر : 1991236 | 12 دی 1402 ساعت 02:45 | 78.5K بازدید | 13 دیدگاه

جای خالی خارجی‌ها و پسران برانکو

۸ پرسپولیسی سابق که حالا تیم ندارند

پرسپولیس در ده سال اخیر اگر چه عملکرد مطلوبی داشته اما حال برخی از بازیکنان این تیم، اکنون خانه نشین هستند.

۸ پرسپولیسی سابق که حالا تیم ندارند

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بسیاری از بازیکنان گمان می‌کنند با حضور در پرسپولیس یا استقلال، آینده حضور خود را تا سالیان سال در لیگ تضمین می‌کنند اما در ده سال اخیر در پرسپولیس، هشت بازیکن حضور داشتند که حالا با گذشت نیم فصل بدون تیم هستند و تیمی ندارند.

فرناندو گابریل
فرناندو گابریل یکی از بازیکنانی بود که با وجود اینکه مدت کمی از حضورش در پرسپولیس می‌گذشت، اما به خوبی از او یاد می‌شود. عملکرد او مقابل لخویا قطر که با پاس پشت پای طارمی و گل زیبای مرحوم هادی نوروزی همراه شد، از جمله صحنه‌هایی است که همیشه در ذهن هواداران پرسپولیس باقی می‌ماند. این بازیکن اما با وجود عملکرد خوب تنها پس از ۶ ماه حضور در جمع سرخ‌پوشان از پرسپولیس جدا شد. او در سال ۲۰۲۳ در سطح سوم فوتبال برزیل بازی می‌کرد و با پایان لیگ برزیل بدون تیم است.
یکی دیگر از بازیکنان برزیلی که حضورش در پرسپولیس با انتقادهای بسیاری همراه شد ژوزه تادئو بود که در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم به همراه گابریل به این تیم پیوست. او زمانی که به پرسپولیس آمد حدود سی سال سن داشت. تادئو اما برخلاف گابریل نتوانست در ترکیب پرسپولیس با مربیگری حمید درخشان جای ثابتی پیدا کند و در نهایت در ۵ بازی که انجام داد یک گل از روی نقطه پنالتی و در بازی برابر گسترش فولاد به ثمر رساند. او بعد از پرسپولیس به کشورش برگشت اما در سال اخیر بدون تیم بود.

1973654

سعید حسین‌پور 
او به عنوان ستاره آکادمی در جمع سرخ‌پوشان حضور داشت و در ۴ سال، ۱۲ بازی انجام داد که اغلب به‌صورت تعویضی بود. هواداران نام حسین‌پور را برای مطرح کردن دست خالی برانکو در فینال آسیا مثال می‌زنند و البته او در فینال مقابل اولسان هم نیمکت‌نشین بود تا دو نایب قهرمانی آسیا را تجربه کند. حسین‌پور در لیگ ۴بار قهرمان شده و از این حیث از بسیاری بازیکنان لیگ جلوتر است اما او بعد از پرسپولیس، به ماشین سازی رفت، مقطعی در یونان بود، برگشت برای سایپا و مس به میدان رفت که در مجموع تنها ۱۷ بازی برای این ۴ تیم انجام داد.

1722065

ماریو بودیمیر
مهاجم بلند قامتی که یک اثرگذاری از او برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ کافی بود و این کار را انجام داد. او تا تابستان ۲۰۲۳ در الشعله حضور داشت اما حالا بدون تیم است.

1411092

کریستین اوساگونا
مهاجم نیجریایی تیم پرسپولیس که پنالتی خراب کرده‌اش در دربی اصلی‌ترین خاطره او از سه سال حضور در ذوب آهن و پرسپولیس است. او پس از دوران شیوع ویروس کرونا، به لیگ عراق رفت تا الشرطه بازی کند اما پس از مدتی اخراج شد تا راهی ویتنام شود. ۵ بازی برای دا نانگ انجام داد و ۲ گل زد که اینجا هم ماندگار نبود و جدا شد.

1637129

علیرضا ابراهیمی
مدافع درخشان تیم گل‌گهر که تصمیم گرفت در لیگ بیست و یکم شاگرد یحیی گل‌محمدی شود اما نتوانست با شرایط و فشار بالای پرسپولیس سازگار شود. به نساجی رفت و پس از آن سر از مس کرمان رفت که پس از انجام ۲ بازی قراردادش فسخ شد؛ تصمیم او از عواقب سقف بودجه تیم‌های لیگ دسته اولی است که باعث شده تا مس کرمان برای حل مشکل ثبت قرارداد بازیکنان، قراردادها را بهینه کند و با بازیکنانی که موافق کاهش رقم قرارداد نیستند، قرارداد را فسخ کند.

1713329

محمد شریفی
به عنوان چهره‌ای که در پرسپولیس و تیم ملی جوانان خبر از یک استعداد خاص می‌داد کمتر کسی گمان می‌کرد شریفی حالا بدون تیم شود. او فقط ۲۳ سال دارد و در تیم ملی زیر ۱۷ سال که با عباس چمنیان در جام جهانی ۲۰۱۷ شگفتی‌سازی رقم زد، کاپیتان بود. محمد شریفی که در فصل اخیر ۲۴بار در لیگ برتر برای نساجی مازندران به میدان رفت و عملکرد خوبی در خط میانی این تیم داشت و یک گل هم به ثمر رساند، با اتمام قراردادش و با وجود درخواست برای ادامه همکاری تصمیم به جدایی گرفت.

1675979

محمدمهدی مهدی‌خانی
ستاره‌ ۲۶ ساله‌ای که مقطعی در لیگ کرواسی در کانون توجهات بود و سابقه درخشان او با یحیی، باعث می‌شد خودش هم مانند هواداران به آینده‌اش در پرسپولیس خوش‌بین باشد. او در فینال آسیا مقابل اولسان که قرار بود جانشین عیسی باشد، در لیست نمی‌توانست حضور پیدا کند؛ در ادامه پیامد این اتفاق، فصل خوبی نداشت تا در نهایت یک سال در هوادار حضور داشته باشد اما حالا به دلیل مصدومیت از ناحیه کف پا خانه نشین است و در شرایطی که به تازگی جراحی کرده احتمال این است که در نیم فصل دوم شاهد بازگشت او باشیم.

1973655

شیخ دیاباته
مهاجمی با سابقه بازی در استقلال که تصمیم گرفت تا حضور در دیگر تیم پرطرفدار پایتخت را هم تجربه کند و نامش را به فهرست یاغی‌های فوتبال ایران بیفزاید.
دیاباته در شرایطی به پرسپولیس پیوست که یحیی گل‌محمدی ابتدا نظر مساعدی به جذب این مهاجم بلندقامت نداشت اما در ادامه، نظر گل‌محمدی تغییر کرد و در نهایت با چراغ سبز سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت، مهاجم مالیایی به ترکیب پرسپولیس هم رسید.
شیخ دیاباته سومین فصل حضورش در فوتبال ایران را گذراند اما نتوانست به‌مانند اولین فصل حضورش درخشان باشد و موفق عمل کند.
مهاجم مالیایی در لیگ نوزدهم با نظر آندره‌آ استراماچونی سرمربی وقت استقلال به جمع آبی‌پوشان پایتخت آمد که توانست برای این تیم در یک فصل 15 گل در لیگ برتر به‌ثمر برساند و به عنوان آقای گلی فوتبال ایران رسید. حال او در پی مصدومیت کهنه خود باز از فوتبال دور است و باید منتظر ماند تا تیم جدیدش را معرفی کند.

1801971

دیدگاه‌ها