کد خبر : 1991547 | 12 دی 1402 ساعت 17:03 | 27.2K بازدید | 43 دیدگاه

یک جلسه بگذارید تا به نتیجه برسیم؛

پیشنهاد داور معروف برای حل بحران داوری

داور سابق لیگ برتر فوتبال ایران واکنش جالبی به جنجال و بحران‌های داوری در لیگ برتر داشت.

پیشنهاد داور معروف برای حل بحران داوری

به گزارش "ورزش سه"، نیم فصل اول لیگ برتر با حواشی و جنجال‌های داوری دنبال شد و اشتباهات تاثیرگذار، به خصوص در هفته‌های پایانی، باعث اعتراض شدید اعضای تیم‌ها شد. در پی این اتفاقات با تعدادی از داوران بازنشسته فوتبال ایران تماس گرفتیم تا با آنها در خصوص بحران داوری در ایران صحبت کنیم اما بسیاری از آنها حاضر به صحبت در این زمینه نشدند.

در این بین محسن قهرمانی که یکی از داوران معروف سابق فوتبال ایران محسوب می‌شود، صحبت‌های کوتاهی را در این زمینه مطرح کرد. او البته در ابتدا در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره بحران داوری گفت: «به ما خیر نمی‌رسانید، شر نرسانید.» اما در ادامه راهکاری را برای حل این معضل ارائه داد.

قهرمانی گفت: من الان حرفی می‌زنم و باز هم جامعه داوری به هم می‌ریزد. شما خودتان می‌بینند و نیازی نیست که من صحبت کنم. این صحبت‌ها زمانی می‌تواند خروجی مثبت داشته باشد که شما خبرنگاران با همدیگر به توافق برسید و جلسه‌ای بگذارید و هم موافقان و مخالفان کمیته داوران و هم خود دوستان در کمیته داوران و اعضای هیئت رئیسه را دعوت کنید.

او ادامه داد: هفته قبل آقای تاج مشهد بود و من با ایشان صحبت کردم. این موضوع می‌طلبد که شرایطی اتفاق بیفتد که جامعه داوری به ثبات برسد. اینکه من و دیگران صحبت کنیم، دردی را از این روزهای بد جامعه داوری دوا نمی‌کند. باید کاری با حسن مدیریتی خاص انجام شود، به خصوص که الان نیم فصل است و تیم‌ها به تعطیلات رفته‌اند و می‌شود به این موضوع پرداخت. پیشنهاد من این است و اینکه من و دیگران به صورت جدا صحبت کنیم، خروجی مثبتی نخواهد داشت. اگر می‌خواهیم خروجی مثبتی داشته باشیم و جامعه داوری را به سمت و سوی مثبت سوق بدهیم و علت و معلول‌ها را متوجه شویم و بتوانیم نقصان‌هایی را که وجود دارد، به دوستان در فدراسیون فوتبال گوشزد کنیم، می‌طلبد که هم از گروه موافق، هم گروه مخالف و هم خود دوستان و روسا حضور داشته باشند.

این داور سابق فوتبال ایران سپس به یکی از مشکلات داوران اشاره کرد و گفت: اینکه هر کسی صحبت کند، بیشتر التهاب و حاشیه را زیاد می‌کنیم تا اینکه بخواهیم کمک کنیم. جامعه داوری الان نیاز به آرامش دارد که متاسفانه این آرامش وجود ندارد.‌ چه بسا این عدم وجود آرامش به عدم درک متقابل مسئولان، عوامل فنی و بازیکنان تیم‌های حاضر در تمام لیگ‌ها و جامعه داوری از یکدیگر و فاصله‌ای باشد که بین آنها و جامعه داوری اتفاق افتاده است. این می‌تواند یکی از دلایل باشد و البته‌ دلایل دیگری هم وجود دارد که همان‌طور که گفتم اگر جدا جدا صحبت کنیم، خروجی مثبتی نخواهد داشت.

قهرمانی اینگونه به صحبت‌های خود پایان داد: خواهش من این است که اگر می‌خواهید داوری کشور به ثبات و آرامش برسد، این پیشنهادات را آنالیز و سبک و سنگین کنید.

دیدگاه‌ها