کد خبر : 1991649 | 13 دی 1402 ساعت 08:55 | 48.4K بازدید | 68 دیدگاه

نامجو‌مطلق: فقط سردار و طارمی در تیم‌هایشان مؤثر هستند

این صدرنشینی برازنده استقلال است

پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال می‌گوید که تیم ملی می‌تواند در جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا قرار بگیرد.

این صدرنشینی برازنده استقلال است

به گزارش "ورزش سه"، پرونده نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال با قهرمانی استقلال بسته شد. آبی‌ها در نیم‌فصل اول تمام بازی‌های خانگی خود را با پیروزی به پایان رساندند و این یک رکورد جذاب برای جواد نکونام و شاگردانش محسوب می‌شود. در واقع پیروزی‌های خانگی استقلال تا حد زیادی باعث شد که این تیم حالا مدعی اصلی قهرمانی بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر باشد.

در این بین سرمربی آبی‌ها در فکر تقویت تیم خود است تا نیم‌فصل دوم را با قدرت بیشتری ادامه دهد و در پایان رقابت‌ها به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یابد. مجید نامجو‌مطلق در گفت‌و‌گو با «ایران ورزشی» به بررسی وضعیت آبی‌ها در نیم‌فصل اول مسابقات لیگ برتر پرداخت. در ادامه صحبت‌های سرمربی سابق و پیشکسوت استقلال را با هم می‌خوانیم.

1721274

بولت سرشاخهآقای نامجو مطلق! در ابتدا در خصوص کیفیت لیگ بیست و سوم صحبت کنید.
در نیم‌فصل اول شاهد بازی‌های خوبی از تیم‌های بالانشین بودیم؛ تیم‌های استقلال، سپاهان و پرسپولیس نمایش خوبی داشتند. تراکتور هم جزءتیم‌هایی بود که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست توانست به نتایج خوبی دست یابد و این موضوع تنور مسابقات را در نیم‌فصل دوم داغ‌تر خواهد کرد. علاوه بر این بازی‌ها در نیم‌فصل نخست با وجود فیفادی‌های تیم ملی، با نظم و انضباط خوبی برگزار شد.

بولت سرشاخهوضعیت استقلال را در نیم‌فصل اول چگونه دیدید؟
استقلال علی‌رغم مشکلاتی که در آغاز فصل داشت، توانست به انسجام تیمی خوبی برسد و این موضوع به این تیم کمک زیادی کرد تا قهرمانی نیم‌فصل را به دست آورد. نکونام مربی جوانی است و ارتباط خوبی با بازیکنان دارد و این ارتباط باعث شد تا ضعف‌های استقلال کمتر دیده شود. روند استقلال هفته به هفته بهتر شد و تیم در انتهای نیم‌فصل اول نتایج خوبی کسب کرد. استقلال تیم خوبی است و هدفمند و منظم بازی‌ می‌کند. بازیکنان این تیم می‌دانند در طول ۹۰ دقیقه جریان مسابقه به دنبال چه چیزی هستند. آنها برای رسیدن به پیروزی تلاش می‌کنند و برنامه دارند.

بولت سرشاخهدر نیم‌فصل اول استقلال به رکورد پیروزی صددرصدی در بازی‌های خانگی دست یافت، از نظر شما این موضوع چگونه محقق شد؟
یکی از مسائلی که باعث شد استقلال در نیم‌فصل اول نتایج خوبی بگیرد، همدلی تمام ارکان باشگاه از جمله کادر‌فنی و مدیریت بود و این موضوع به استقلال کمک زیادی کرد. پیروزی صد‌درصدی در بازی‌های خانگی به این دلیل است که بازی در ورزشگاه آزادی برای نکونام اهمیت زیادی دارد. قهرمانی نیم‌فصل کاملاً برازنده استقلال بود و این تیم لیاقت قهرمانی را در این دوره از مسابقات لیگ برتر دارد. عملکرد این تیم در خط دفاعی خوب بود و این تیم در نیم‌فصل اول تنها 9 بار دروازه خود را باز شده دید، در واقع استقلال به واسطه عملکرد خوب مدافعانش قهرمان نیم‌فصل شد.

1530913

بولت سرشاخههمان‌طور که می‌دانید، آبی‌ها در ابتدای لیگ با برخی حواشی همراه بودند، از نظر شما این حواشی چگونه مانع از نتایج خوب این تیم نشد؟
این حواشی تأثیر معکوسی در عملکرد استقلال داشت. حواشی استقلال از ابتدای لیگ با قانون سقف قراردادها آغاز شد که البته بازیکنان و همچنین کادر‌فنی با فداکاری رقم قرارداد خود را کسر کردند. در این بین در روزهای گذشته هم صحبت‌هایی در خصوص جعل امضا و موارد دیگر مطرح شد که این حواشی هم نتوانست مانع استقلال در مسیر قهرمانی باشد.

بولت سرشاخهاز نظر شما استقلال در کدام خطوط نیاز به تقویت دارد؟
خط دفاع استقلال با وجود عملکرد خوبی که در نیم‌فصل اول داشت، نیازمند تقویت است. البته این اتفاق باید در تمامی نقاط بیفتد و نکونام بازیکنان مدنظر خود را به باشگاه معرفی کند تا استقلال با شرایط بهتری در نیم‌فصل دوم حاضر شود. البته در نیم‌فصل دوم شرایط لیگ متفاوت‌تر خواهد شد و تمام تیم‌ها با قدرت بیشتری مقابل استقلال قرار خواهند گرفت، به این دلیل کسب پیروزی در نیم‌فصل دوم سخت‌تر خواهد بود.

بولت سرشاخهنظر شما در خصوص سایر مدعیان لیگ چیست؟
سپاهان امسال فوق‌العاده بود اما در دو هفته پایانی دچار افت شد و همین موضوع باعث شد تا این تیم نتواند در نیم‌فصل اول قهرمان شود. علاوه بر این پرسپولیس هم بعد از دربی افت کرد اما از نظر من این دو تیم در نیم‌فصل دوم متفاوت‌تر خواهند بود. یکی از تیم‌هایی که امسال من را سورپرایز کرد، شمس آذر بود. معمولاً این گونه است؛ تیمی از لیگ دسته پایین به لیگ برتر می‌آید، دچار مشکل می‌شود، جالب اینجاست که شمس آذر نه تنها دچار مشکل نشد، بلکه عملکرد خوبی داشت. گردش توپ در این تیم فوق‌العاده است و بازیکنان به بهترین نحو از خط دفاع به حمله اضافه می‌شوند و این برای تیمی که از لیگ یک آمده امتیاز فوق‌العاده‌ای است.

1523225

بولت سرشاخهتیم ملی فوتبال کشورمان حدود 2 هفته دیگر در جام ملت‌ها حضور خواهد یافت، از نظر شما تا چه حد می‌توان به قهرمانی این تیم امیدوار بود؟
درست است که تیم ملی از نظر سنی بالاست، اما تیم خوب و باتجربه‌ای داریم که همین تجربه یکی از نقاط مثبت تیم ملی محسوب می‌شود. با این شرایط باید ببینیم که می‌توانیم با این تیم قهرمان شویم یا خیر. از نظر من تیم ژاپن یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبای آسیایی است و این تیم شانس اول قهرمانی در جام ملت‌هاست. پیش‌بینی من این است که تیم ملی کشورمان در جمع 4 تیم پایانی قرار خواهد گرفت.

بولت سرشاخهاما ما لژیونرهای خوبی داریم که می‌توانیم با این لژیونرها نتایج خوبی در جام ملت‌ها بگیریم.
شرایط لژیونرهای فوتبال ما با تیم‌های ژاپن و کره جنوبی متفاوت است. مهمترین موضوع در این مقوله بحث تأثیرگذاری بازیکنان در تیم مربوطه است که لژیونرهای این دو کشور در تیم‌های خود کاملاً تأثیرگذار و فوق‌ستاره هستند. به جز مهدی طارمی و سردار آزمون سایر لژیونرهای ما در تیم‌های خود تأثیرگذار نیستند و این موضوع باعث تمایز تیم ملی کشورمان با تیم‌های ژاپن و کره جنوبی می‌شود. به هر حال حضور بازیکنان در لیگ‌های اروپایی یک امتیاز فوق‌العاده برای تیم‌های ملی است و تیم‌ها می‌توانند با اتکا به لژیونرهای خود نتایج خوبی بگیرند.

دیدگاه‌ها