کد خبر : 1991667 | 13 دی 1402 ساعت 08:30 | 6.4K بازدید | 1 دیدگاه

ملی‌پوش پاراآسیایی:

جایزه ۵ میلیونی را پس دادم

قهرمان مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ مالزی در پارادوچرخه سواری گفت: از زمانی که تحت حمایت فدراسیون دوچرخه سواری قرار گرفتیم فدراسیون توجه زیادی به ورزشکاران پارا ندارد.

جایزه ۵ میلیونی را پس دادم

به گزارش "ورزش سه"، مهدی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به  این که در بازی های پاراآسیایی هانگژو چین در رشته تایم تریل انفرادی پنجم شدم متاسفانه دیگر تحت حمایت فدراسیون دوچرخه‌سواری و کمیته ملی پارالمپیک نیستم و در اولویت اعزام به پارالمپیک پاریس نیز قرار ندارم. حتی به مسابقات قهرمانی آسیا پارادوچرخه سواری در رشته پیست که اسفند برگزار می‌شود، اعزام نمی‌شوم. واقعا با کسی که از سال ۲۰۱۸ تا الان در مسابقات مختلف آسیایی مدال‌آور بوده باید این‌گونه برخورد شود و من را به راحتی کنار بگذارند؟ با این نوع برخوردها دیگر بی‌خیال ورزش شدم و بیشتر سعی می‌کنم به فکر زندگی‌ام باشم تا عمرم را بیهوده صرف ورزش کنم.

وی گفت: از زمانی که تحت حمایت فدراسیون دوچرخه‌سواری قرار گرفتیم فدراسیون توجه زیادی به ورزشکاران پارا ندارد و وقتی بحث اعزام پیش می‌آید فدراسیون می‌گوید پول نداریم و چون سودی برای فدراسیون ندارد حمایت نیز نمی‌کنند. فدراسیون دوچرخه‌سواری ارزشی برای ورزشکاران پارا قائل نیست و کمیته ملی پارالمپیک نیز اجازه نمی‌دهد که تحت پوشش فدراسیون جانبازان و توانیابان قرار بگیریم.

عضو تیم ملی پارادوچرخه سواری تصریح کرد: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا سوم شدم و از آن زمان تاکنون در اکثر مسابقات آسیایی مدال کسب کردم، اما چون در هانگژو پنجم شدم مرا کنار گذاشتند و توجهی به ما نمی‌کنند. البته هنوز وضعیت پارا دوچرخه‌سواری برای اعزام مشخص نیست اما تا جایی که اطلاع دارم جزء رشته‌های اعزامی نیست.

محمدی با اشاره به پاداش ۵ میلیون تومانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برای کسب جایگاه پنجم در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین، گفت: قبل از اعزام به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۵۵ میلیون تومان صرف هزینه دوچرخه‌ام کردم تا مشکلی برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی نداشته باشم. زمانی که از مسابقات برگشتم اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان طی مراسمی که با حضور شهرداری، استانداری، فرمانداری و شورای شهر برای تجلیل از مدال‌آوران هانگژو گرفته بود به من به خاطر کسب جایگاه پنجم در هانگژو ۵ میلیون تومان پاداش دادند که واقعا هزینه خرید لاستیک یک دوچرخه نمی‌شود. چون دیدم به شعور ورزشکاری من توهین شده است همان مبلغ را به اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان پس دادم. واقعا ارزش و جایگاه یک ورزشکار معلول فقط زمان کسب مدال است و چون مدال کسب نکرده‌ام، باید این‌گونه با من برخورد شود. در  حال حاضر نیز چون اعزامی صورت نمی‌گیرد به جز کار بدنسازی دیگر تمریناتم را در دوچرخه‌سواری پیگیری نمی‌کنم و وقتم را بیشتر صرف درآمدزایی می‌کنم تا ورزش.

دیدگاه‌ها