کد خبر : 1991768 | 13 دی 1402 ساعت 16:12 | 11.5K بازدید | 8 دیدگاه

فریبا: هم لژیونرها خوب هستند و هم داخلی‌ها سرحال

همه انرژی بگذاريم تا كار خوشگل از آب دربيايد!

بهتاش فریبا می‌گوید تیم ملی ایران در صورت صعود به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا کار بزرگی کرده است.

همه انرژی بگذاريم تا كار خوشگل از آب دربيايد!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از اعتماد، بيست و دوم همين ماه رقابت‌های جام ملت‌های آسيا در كشور قطر برگزار می‌شود و تيم ملی فوتبال ایران به عنوان يكی از تيم‌های شركت‌كننده به مصاف رقيبانش خواهد رفت. روز گذشته اردوی نهايی تيم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسيا با حضور ليست نهايی مدنظر سرمربی تيم ملی آغاز شد. شاگردان امير قلعه‌نویی برای قهرمانی در اين مسابقات كار آسانی ندارند با اين حال جامعه فوتبال اميدوار است تا شايد پس از سال‌ها طلسم قهرمان نشدن در اين بازی‌ها شكسته شود و يوزها با جام قهرمانی به كشور بازگردند.

بهتاش فريبا، پيشكسوت فوتبال، در گفت‌وگویی درباره شرايط تيم ملی صحبت كرد كه در ادامه چكيده‌ای از آن را می‌خوانيد:

بولت ذوب آهنتا چند روز ديگر تيم ملی در رقابت‌های جام ملت‌ها به مصاف رقيبانش می‌رود. توصيف شما از شرايط تيم ملی؟
قبل از هر چيزی بگويم هميشه دوست داشتم، اگر تيم ملی مملكت ما افتخاری كسب می‌كند، سرمربی‌اش يک ايرانی باشد. هميشه هم افتخار كردم به حشمت خان مهاجرانی كه چندين دوره قهرمان شدند و عزتش برای ايرانی‌هاست. خوشبختانه الان هم آقاي قلعه‌نویی سرمربی تيم ملی است و فكر می‌كنم همه ما بايد انرژی مثبت خودمان را پشت سر تيم ملی بگذاريم تا اينكه تيم ملی بتواند نتايج خوبی بگيرد.

بولت ذوب آهنبرای كسب نتيجه خوب اميدوار باشيم؟
كار سخت است؛ به دليل حضور تيم‌هايي مثل ژاپن و كره و استراليا و عربستان. بازی‌‌های اين تيم‌ها را در جام جهاني ديديم. اينها بازی‌های تداركاتی مقابل تيم‌های بزرگ را ‌پشت سر گذاشته‌اند. الان عربستانی‌ها بازيكنان بزرگی را به كشورشان برده‌اند و جوانان عربستانی انگيزه زيادی دارند. ما هم در دوره مقدماتی دو تا بازی آسان داريم ولی در بازی امارات كارمان سخت است اما فكر می‌كنم از گروه‌مان راحت عبور می‌كنيم و بعد مهم است كه در دور حذفی به كدام تيم می‌خوريم. احساس مي‌كنم اگر جزء ۴ تيم بالای جدول باشيم كار بزرگي كرده‌ايم. اگر جزء ۴ تيم باشیم، قطعا فيناليست می‌شويم و اميدوارم در فينال هم موفق شويم. چون تيم ما تيم‌ خوبی است. هم لژيونرهايمان بازی‌های خوبی ‌انجام می‌دهند و هم داخلی‌هایمان سرحال هستند.

1973225

بولت ذوب آهندرباره ليست تيم ملی و نفرات انتخاب شده چه نظری داريد؟ از استقلال هم دو نفر به تيم ملی دعوت شد.
حردانی از استقلال هم می‌توانست اضافه شود اما در هر صورت اين‌ حق هر سرمربي است كه تيمش را انتخاب كند. يكی، دو بازيكن هستند كه روی مسائل جانبي دعوت نشدند مثل نوراللهی و خیلی خوشحالم از اينكه قايدی دعوت شده چون اگر شرايط برای ما در يك بازي گره بخورد، بازيكنی كه در فضای كوچک گره‌گشا باشد، خيلی می‌تواند كمك كند و قايدی هم از اين قاعده مستثنی نيست و می‌تواند به ما كمک كند. در هر صورت در همه جای دنيا وقتی ليست تيم ‌ملی اعلام می‌شود‌ تعدادی موافق دارد و تعدادی هم‌ مخالف هستند. اما قطعا كادر فنی تيم ملی اشراف به همه بازيكنان دارند.

1972661

بولت ذوب آهنميانگين سنی تيم‌ملی بالا نيست؟
بله، اما اگر خاطرتان باشد در سال ۲۰۰۷ كه قلعه‌نویی مربی تيم‌ ملی بود در آن زمان يک تيم ب درست كرده بود برای پشتوانه‌سازی. الان هم بايد اين اتفاق بيفتد. ان‌شاءالله با شرايط خوب از جام‌ ملت‌ها خوب عبور كنيم و قطعا بعد از جام‌ ملت‌ها تيم ملی ما بايد پوست‌اندازی كند و جوان‌ترها بيايند. البته‌ كه جوان‌های ما باتجربه هستند مثل حسين‌نژاد كه در سپاهان است اما مدل باتجربه‌ها بازی می‌كند‌. خوشبختانه جوان‌های ما در باشگاه‌های ما خوب بازی می‌كنند كه اين برای تيم‌ ملي نويدبخش است.

بولت ذوب آهنبعد از جنجال در خصوص حواله خودرو قبول داريد‌ حداقل در افكار عمومی از فضای يكدلی و اتحاد فوتبالی‌ها كم‌ شد؟
اين مسائل حاشيه‌ای به اشكال مختلف هميشه هست، اما شما به‌ عنوان رسانه و ما به عنوان پيشكسوت و همه مردم به خاطر فوتبال مملكت و به خاطر شخصيت فوتبالی بايد مراقب باشيم. خب ما سال‌ها تيم‌ اول آسيا بوديم اما الان اين‌ جايگاه را از دست داده‌ايم و بايد سعی كنيم مجدد اين اتفاق بيفتد. به خاطر ‌فوتبال مملكت‌مان ‌همه بايد انرژی مثبت را پشت اين‌ كار بگذارند.‌ رسانه و پيشكسوت و هوادار كه صاحبان اصلی اين فوتبال هستند. ‌همه بايد اين انرژی را بگذارند تا ان‌شاءالله كار خوشگل و خوب از آب در بياید!

بولت ذوب آهنصحبت پايانی شما؟
آرزو می‌‌كنم با اين لژيونرهايی كه داريم و اشرافی كه كادر فني نسبت به فوتبال ما دارند شرايط را جوری پيش ببريم كه شخصيت از دست رفته فوتبال ما برگردد. چون سال‌هاست كه نتيجه نگرفته‌ايم‌. شما ببينيد ديگر قهرمانی باشگاهی در آسيا را بايد در خواب ديد! با آن همه هزينه‌هایی كه رقيبان ما می‌كنند. اگر شود كار بسيار سختي است البته ما هميشه غيرت و همبستگی بچه‌ها را داريم و برای همين می‌گويم به انرژي مثبت همه ما نياز است تا ان‌شاءالله بتوانيم در جام ملت‌ها موفق شويم.

دیدگاه‌ها