کد خبر : 1991959 | 14 دی 1402 ساعت 12:27 | 156.1K بازدید | 75 دیدگاه

اینجا رئال، بارسا و اتلتی له شدند

فراتر از رؤیا: ما قهرمانیم، این خط، این نشان!

شما می‌توانید خیرونا را همچنان جدی نگیرید، ولی تیم باشکوه میشل هفته به هفته ثابت می‌کند که جدی‌ترین رقیب رئال در راه قهرمانی است.

فراتر از رؤیا: ما قهرمانیم، این خط، این نشان!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چند هفته از لالیگا و حضور خیرونا در رده‌های بالای جدول بسیاری درخشش این تیم را زودگذر می‌دانستند. وقتی اولین بازی بزرگ فصل این تیم برابر رئال رسید و در زمین خود با سه گل باختند، تردیدها برطرف شد و همه مدعی شدند افت خیرونا شروع خواهد شد و این تیم به جایگاه واقعی‌اش یعنی رده‌های میانی و رو به پایین جدول برمی‌گردد اما اینطور نشد.

1969821

خیرونا بعد از باخت به رئال بازی‌هایش را یکی پس از دیگری برد و اگر کسی به قدرت این تیم شک داشت، در مونتجوئیک و برابر بارسا کاملا مطمئن شد که این تیم کوچک مدعی جدی قهرمانی است. خیرونا در زمین بارسا به یک پیروزی تاریخی دست یافت و چهار گل به غول کاتالان زد. خیرونا هنوز یک آس جدید در آستین داشت و آن را دیشب رو کرد.

ورزشگاه مونتیلیوی دیشب صحنه یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های این فصل لالیگا بود. خیرونا و اتلتیکو در یک مسابقه 7 گله که که دو نیمه کاملاً متفاوت داشت، همه را بهت‌زده کردند.

1974792

در همان ابتدای بازی، شاگردان میچل اتلتیکو را محاصره کردند و با وجود درخشش موراتای بزرگ، آنها را به سخره گرفتند. اتلتیکو تا به خودش بیاید، 3-1 عقب افتاده بود و بازیکنانش تنها نظاره‌گر پاس‌کاری‌های سریع و هوشمندانه خیرونا بودند. نیمه نخست 5 گل داشت و موراتا با دبل خود اجازه نداد اتلتیکو بدون شانس به رختکن برود. در ابتدای نیمه دوم، طوفان از طرف تیم دیگو سیمئونه بود و موراتا توانست به سرعت بازی را به تساوی بکشاند.

1974789

اگرچه تیم مادریدی مستحق برگرداندن نتیجه بود، اما هواداران خیرونا به امید ثبت گل پیروزی زیر باران شدید ایستادگی کردند تا اینکه ایوان مارتین در وقت‌های اضافه، مونتیلیوی را منفجر کرد، کسی نمی‌توانست آنچه را می‌دید باور کند، 4-3 برابر اتلتیکو و یک برد رؤیایی. زدن چهار گل به یان اوبلاک باورنکردنی بود، ولی این اتفاق رخ داد. خیرونا حالا 48 امتیاز در پایان نیم فصل اول دارد (ادامه همین روند یعنی 96 امتیاز در پایان فصل)، خیرونا فصل قبل در پایان فصل 49 امتیاز کسب کرد و حالا بعد از 19 بازی 48 امتیاز دارد.

1965116

کسب پانزدهمین پیروزی و سپری کردن یازده هفته بدون باخت، یعنی ما با یک واقعیت روبرو هستیم: خیرونا مدعی جدی قهرمانی است. چیزی که در ابتدای فصل غیرقابل تصور بود. شاگردان میشل در 19 هفته نخست، تنها یک بازی را باخته‌اند، موردی که آنها را در صدر جدول قرار می‌دهد و با استدلال کافی برای ورود به لیگ قهرمانان.

1974791

خیرونا با 23 امتیاز از 27 امتیاز ممکن بهترین تیم خارج از خانه همراه با رئال مادرید است. هواداران خیرونا حالا خود را برای نیم فصل دوم رویایی آماده می‌کنند. خیرونایی که حالا یک رکورد منحصربه‌فرد نیز دارد. تنها تیمی که در یک سال توانسته به رئال، بارسا و اتلتیکو چهار گل بزند. خیرونا فصل قبل توانسته بود رئال را نیز در مونتیلیوی با چهار گل مغلوب کند (4-2)

اگر خیرونا بتواند در زمستان خود را تقویت کند و مانع انتقال گارسیا به بارسا شود، احتمالا جدی‌ترین رقیب رئال در راه قهرمانی خواهد بود. اگر لستر سال 2016 در انگلیس این کار را کرد، چرا خیرونا در لالیگا نتواند آن را انجام دهد؟

دیدگاه‌ها