کد خبر : 1991997 | 14 دی 1402 ساعت 16:01 | 43.4K بازدید | 39 دیدگاه

چرا قرمزها رقیبی جدی برای جذب ستاره فرانسوی نیستند؟

جاده هموار رئال: لیورپول امباپه را نمی‌خرد

به نظر نمی‌رسد رئال مادرید در راه جذب کیلیان امباپه هیچ رقیب جدی‌ای داشته باشد و مورد لیورپول نیز تنها گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.

جاده هموار رئال: لیورپول امباپه را نمی‌خرد

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه دوباره به صحنه بازگشته است. با آزادی این بازیکن فرانسوی برای مذاکره با هر باشگاهی از اول ژانویه، همه منتظر اولین اظهارات او در سال 2024 بودند و امباپه هم دیشب هیچکس را ناامید نکرد و گفت که هنوز درباره آینده خود تصمیم نگرفته است. 

با توجه به اینکه رئال مادرید همیشه به عنوان گزینه اصلی او در صورت جدایی از پاریس مطرح بوده، سوال بزرگ این است که آیا واقعاً نامزد دیگری برای رقابت با باشگاه مادریدی وجود دارد یا خیر؟

1974824

در روزهای اخیر اطلاعاتی از فرانسه منتشر شد مبنی بر اینکه لیورپول رقیب بزرگ رئال مادرید برای مبارزه در راه به خدمت گرفتن کیلیان امباپه خواهد بود اما تا چه اندازه لیورپول رقیب واقعی رئال است؟

فعالیت‌های سال‌های اخیر قرمزها در بازار نقل و انتقالات نشان می‌دهد که آنها برای جذب مهاجم حاضر به رقابت تنگاتنگ نیستند. سیاست نقل و انتقالات تیم تحت رهبری یورگن کلوپ بر اساس استخدام ستاره‌های نوظهور و تثبیت نشده است: سوبوسلای، مک آلیستر، گراونبرخ، داروین، خاکپو، لوئیس دیاز، کوناته... همه اینها غیر از گراونبرخ از باشگاه‌های سطح دوم یا حتی سوم اروپا، خریده شدند.

قرمزها به هیچ وجه سعی نکرده‌اند بازیکنان سایر تیم‌های بزرگ اروپا را جذب کنند. این به آنها اجازه داده است که ثبات دستمزد داشته باشند، چیزی که در مورد کیلیان امباپه بدون توجه به پاداش انتقالش، صدق نمی‌کند و او در صورت ورود به لیورپول همه قوانین را خواهد شکست.

لیورپول در سال‌های اخیر به سرمایه‌گذاری وحشیانه در بازار نقل و انتقالات معروف نبوده است. علی‌رغم صرف مبالغ قابل توجهی برای برخی از بازیکنان، آنها تلاش کرده‌اند تا تعادل خود را با فروش در هر بازار نقل و انتقالات حفظ کنند.

اگر تعادل بین درآمد و هزینه‌های پنج سال اخیر را مقایسه کنیم، تراز منفی 260 میلیون یورویی لیورپول با ارقام چلسی (منفی 788 میلیون)، منچستریونایتد (منفی 697 میلیون)، آرسنال (منفی 645 میلیون)، تاتنهام (منفی513 میلیون) یا نیوکاسل (منفی 486 میلیون) بسیار فاصله دارد. 

به این ترتیب به خدمت گرفتن امباپه در سیاست نقل و انتقالات لیورپول نمی‌گنجد و امری نادر است. در واقع به نظر می‌رسد آنها رئال مادرید را در رقابت برای کیلیان تنها خواهند گذاشت.

دیدگاه‌ها