کد خبر : 1991998 | 14 دی 1402 ساعت 16:01 | 5K بازدید | 4 دیدگاه

در این هفته چه چیزی در انتظارمان است؛

لیگ برتر فوتسال: دور هجدهم رالی پرهیجان

آن‌ها در هجدهمین هفته چه چیزی را در چنته خواهند داشت؟ تیم‌ها و مربیان زخم‌های چاک چاک خود را مرهم کرده‌اند؟ بازیکنان روحیه جاه‌طلبی خود را باری دیگر به رخ می‌کشند؟ آیا گیتی‌پسند، گیتی‌پسند خواهد بود و آیا زلزله‌ای در میانه جدول در راه است؟

لیگ برتر فوتسال: دور هجدهم رالی پرهیجان

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر فوتسال ایران فردا جمعه، وارد فاز هجدهم خود خواهد شد. این اولین فصل در یک دهه اخیر است که فاصله تیم‌های اول و دوم عمیقا به چشم می‌آید. پرواز بلند گیتی‌پسند در صدر جدول که آن‌ها را دست‌نیافتنی کرده و به نظر می‌رسد این هفته را با شادمانی پشت‌سر بگذارند. مس‌سونگون تنها تیم دومی در لیگ‌های فوتسال جهان به شمار می‌رود که چنین جایگاهی برایش طعنه‌آمیز و نابخشودنی بوده است. پشت‌سر این دو تیم، گهر زمین همچون ماشین کارتینگ به جلو می‌تازد و تهدید بزرگی برای مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود که رده دوم را از آن‌ها به سرقت ببرد.

1974863

فرش آرا، سفیرگفتمان، آنا صنعت قم و پالایش نفت بندرعباس، شگفتی‌سازهایی که هر کدام لیگ را شبیه به مظنونین همیشگی، ملتهب کرده‌اند و مشخص نیست چه رتبه‌ای و سرنوشتی در پایان هفته هجدهم در انتظارشان است.

مشکیدر این یادداشت، نگاهی داشته‌ایم به مهم‌ترین دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتسال ایران که در ادامه خواهیم خواند؛

مقاومت البرز _ گیتی‌پسند اصفهان

آن‌ها، گیتی‌پسند، ده امتیاز از رقیب دیرینه‌شان پیش هستند و اما این را هم می‌دانند که در فاصله ۹ هفته تا پایان رقابت‌ها عنوان قهرمانی را عاید تیمی نخواهند کرد. می‌گویند قهرمان‌ها همیشه از جایی ضربه می‌خورند که حتی فکرش را هم نمی‌کنند و شاید مقاومت البرز انتهای جدول، همان کابوس بزرگی باشد که برای اولین بار بر سر صدرنشین سایه بیافکند. با این حال، ستاره‌های هالیوودی این فصل فوتسال به قلمروی آسیب دیده‌ها عزیمت خواهند کرد و مشخص نیست که آیا این بار کورسوی امیدها همه را مات می‌کند یا آب همانند همیشه در مسیر خود جریان می‌گیرد. مقاومت البرز تنها تیمی است که در فصول گذشته مبارزه لحظه به لحظه، قاتل گیتی‌پسند، گربه سیاه آن‌ها و مبارز خشمگین برابر صدرنشین را داشته. بیاید تاریخ را ورق بزنیم و آخرین قهرمانی گیتی‌پسند را به یاد آوریم. آن‌ها مقابل همین مقاومت میخکوب شدند و همان فصل تاجگذاری کردند اما شکست به سربازها را فراموش نکرده‌اند، کرده‌اند؟

1974866

گیتی‌پسند به جایگاه اول خود می‌نازد و مقاومت برای فرار از رده سیزدهم، تلاش می‌کند. اصفهانی‌ها فقط دو امتیاز ممکن را از کف داده‌اند و مقاومت البرز فقط ۹ امتیاز جمع‌آوری کرده است! همین یک خط پایانی فاصله چشمگیر دو تیم و حال و روزشان را عیان می‌کند.

سفیرگفتمان تهران _ مس‌سونگون ورزقان

لاله‌های نارنجی این بار بوی قهرمانی نمی‌دهند، اما به همین راحتی هم دست نخواهند کشید. تنها پاداش ناچیزشان، خط حمله مرگ‌بار آنهاست و نقطه ضعف بزرگشان، خط دفاعی بوده که آن‌ها را در میان پایین جدولی‌ها جای داده است. مس‌سونگون بدترین دوران تصدی قدرتشان را سپری می‌کنند اما همیشه واقع‌بینانه به همه چیز نگاه کرده‌اند و همین خوش‌فکری باعث شده تا غول فوتسال ایران یاد شوند. شاگردان تقی‌پور باید از گردنه‌ دشواری عبور کنند و دیگر نگاهی به جدولی نداشته باشند، شاید تصرف پایتخت آن‌ها را کمی به آینده امیدوارتر کند. آن‌ها بارها زمین خورده‌اند و دوباره جانانه‌تر بلند شده‌اند و از حق خود دفاع کرده‌اند. چند ناکامی این فصل، حداقل تجربه‌ای را به زرادخانه تیم کهکشانی مس اندوخت که دیر یا زود نتیجه آن را خواهند دید؛ زمانی که از دل شکست می‌توان به پیروزی چنگ زد. 

1974867

در سوی مقابل تیمی که جدی نمی‌گرفته شد، حالا چشم‌ها را کرده است و نتایج روشنگری را در این فصل کسب نموده. پایتخت‌نشینان کلاس بالایی را از خود نشان داده‌اند و خیلی زود در صف بزرگان ایستادند. فوتسال تیم زرخانلی از آغاز فصل هم تماشایی و هم سرگرم کننده بوده و هم کارساز و نتیجه‌گرا. قرار گرفتن در جمع شش تیم برتر سال، دستاورد بزرگی خواهد بود. سفیرگفتمان، تیم‌های گهر زمین، پالایش نفت و آنا صنعت را در خانه‌شان به طرز فجیعانه‌ای به زانو در آورده است و گذر از سد مس‌سونگون، موفقیت بزرگی خواهد بود و تاریخی‌. تا به این لحظه مس‌سونگون با ۳۹ امتیاز در رده دوم و سفیرگفتمان با ۲۷ امتیاز در رتبه پنجم به سر می‌برند.

سن‌ایچ ساوه _ گهر زمین سیرجان

آن‌هایی که نمایش فوق العاده سن‌ایچ در دیدار گذشته برابر مس‌سونگون را برتافته از شانس و اقبال خوانده‌اند، بدون شک خط آتشین آن‌ها را فراموش کرده‌اند که جزء سه تیم برتر قلمداد می‌شوند. این معجون حالا هم قوام یافته و ترسناک‌تر شده‌. دوئل سن‌ایچ و گهرزمین موسوم به پیچیده‌ترین نبرد هفته شده و پسران افضلی حالا جایی تکیه زده‌اند که روزگاری سن‌ایچی‌ها پُز آن را می‌دادند. جایی که سخت‌کوش ها و بلندپروازهای همیشگی لیگ برتر گرد هم خواهند آمد. آنچه که می‌تواند در جابجایی تیم‌ها در جدول نقش تعیین کننده‌ای را ایفا کند. وقتی سن‌ایچ، غول‌کش فوتسال ایران در مقطعی از فصل با شکست‌های سنگین (محض نمونه دیدار رفت دو تیم ) به بن بست خورده بود، این اصغری مقدم بود که آرامش را دوباره برگرداند. باید اعتراف کرد، این نبرد برای گهرزمین که کار بیخ پیدا کرده است و تیم و بازیکنان باید از نظر فیزیکی و روحی آماده چالش‌های پیاپی باشند، بزرگ‌ترین آزمون است که شایستگی جایگاه سوم خود را به رخ بکشند. هر دو تیم پس از ژرفایابی، نتایج مطلوبی را برجای گذاشته‌اند و نتیجه پایانی تقابلشان می‌تواند پاسخ خیلی از سوالات را روشن کند.

1974868

پرسش اول: آیا سن‌ایچ ساوه در قواره‌های حضور در جمع چهار تیم پایانی است؟

سوال دوم: آیا حسین افضلی و مردانش جرات خط کشیدن روی نام سن‌ایچ و همه مدعیان رده سوم را در این هفته دارند؟
تیم سن‌ایچ ساوه با ۲۶ امتیاز در رده هفتم قرار گرفته و گهر زمین با ۳۳ امتیاز، صاحب خان سوم لیگ است.

پالایش نفت بندرعباس _ کراپ الوند

می‌گویند عشق به شغلتان نمی‌گذارد از عواقب و سختی‌های آن بترسید، اما آیا افضل احساسات خود را در وظایفش چال کرده؟ تصاویر گاهی بدجنس هستند و این روزها چهره بهت زده و اخموی این مربی را نشانه رفته‌اند، تصویر یکی از پرافتخارترین مربیان عصر را، خیلی‌ها دلشان برای خنده‌های او تنگ شده و شاید آن‌ها در مصاف با یکی از سخت‌ترین دوئل‌های فصلشان بالاخره رنگ پیروزی را ببینند. کراپ تیم بزرگی است که در این فصل عظمتی از آن‌ها دیده نشده، شده؟ اگر شما فوتبالی هستید و می‌خواهید عمق فاجعه را دریابید، کافی است به نتایج و جایگاه چلسی نگاهی کنید. اما آن روی سکه، تیمی به اسم پالایش نفت بندرعباس بوده که در آستانه فصل سومش در لیگ برتر ژورنالیست‌های فوتسال را سر ذوق آورده و عملکرد بسیار خوبی را از خود برجای گذاشته است‌. آن‌ها به آسمانی بالاتر چشم دوخته‌اند و بازیکنان آینده‌داری را راهی میدان مسابقات کرده‌اند. جنوبی‌ها با این تیم محبوبشان بهانه‌ای برای خودنمایی در فوتسال ایران دارند و حالا برای پیوستن به قافله بزرگان، باید سه امتیاز را در خانه‌شان بدست بیاورند.

1974869

پسران ماجراجوی بزوال، در آفتاب داغ کرانه های بندر، صعود تاریخی در جمع چهار تیم را دنبال می‌کنند. اگرچه توفیق در این دیدار آن‌ها را تا رتبه هفتم پیش می‌برد، اما قطعا تداعی کننده مسیر آرزوهایشان است.

1974870

مشکیپس از مرور حساس‌ترین دوئل‌ها، برنامه کلی هفته هجدهم لیگ برتر فوتسال را مرور می‌کنیم که روز جمعه و از ساعت 16 پیگیری می‌شود؛

سفیرگفتمان تهران _ مس‌سونگون ورزقان
مقاومت البرز _ گیتی‌پسند اصفهان
سن‌ایچ ساوه _ گهرزمین سیرجان
پالایش نفت بندرعباس _ کراپ الوند
آنا صنعت قم _ ایرالکو اراک
فولاد زرند ایرانیان _ شهرداری ساوه ( به زمان دیگری موکول شد)

ابوالفضل کریم‌آبادی

دیدگاه‌ها