کد خبر : 1992020 | 14 دی 1402 ساعت 21:17 | 64.6K بازدید | 43 دیدگاه

او بازیکن شباب الاهلی بود نه استقلال

راز انتقال مهدی قایدی به الاتحاد کلبا

صالح مصطفوی اعتقاد دارد که پس از اطمینان فرهاد مجیدی از عدم توانایی استقلال در جذب مهدی قایدی، او از مدیران اتحاد کلباء خواسته است تا وینگر بوشهری را به خدمت بگیرند.

راز انتقال مهدی قایدی به الاتحاد کلبا

به گزارش "ورزش سه"، تابستان سال قبل بود که مدیریت استقلال موفق شد مهدی قایدی را به صورت قرضی از باشگاه شباب الاهلی به خدمت بگیرد. اما عدم انجام تعهدات از سوی مدیران وقت آبی پوشان و پرداخت نشدن چند فقره قسط این انتقال سبب شد تا باشگاه اماراتی از انتقال دوباره قایدی به استقلال جلوگیری کند.

در این میان، اتحاد کلباء با درخواست فرهاد مجیدی به سراغ قایدی رفت و توانست این بازیکن ایرانی را به صورت قرضی به خدمت بگیرد. اتفاقی که با واکنش‌های منفی از سوی تعدادی از هواداران استقلال روبرو شد و آنها اعتقاد داشتند مجیدی پیش از این اعلام کرده هرگز بازیکنی از استقلال جذب نمی‌کند و یا حتی بازیکنی هم مدنظر آبی پوشان باشد، با او وارد مذاکره نخواهد شد ولی جذب قایدی، خلاف این ادعا بوده است.

1974924

حالا صالح مصطفوی به عنوان یکی از نزدیک‌ترین افراد به مجیدی در این خصوص به صحبت پرداخته است. مربی سابق استقلال و اتحاد کلباء که اکنون در کانادا به سر می‌برد، می‌گوید پس از اطمینان فرهاد از عدم تمایل شباب الاهلی به حضور قایدی در استقلال، آنها به سراغ این بازیکن رفته‌اند.

1974921

مصطفوی درباره علت جذب قایدی توسط مجیدی می‌گوید: می‌توانید از رافائل سیلوا سوال کنید که حتی پیام‌هایش نیز موجود است. ما همان سال اول حضور در کلباء، او را می‌خواستیم. ولی به محض اینکه استقلال به سراغ این بازیکن رفت، خود من به سیلوا پیام دادم که آقا فرهاد پیغام داده و می گوید شما به استقلال برو چون آنجا هم برای تو بهتر است و هم برای استقلال، ما در اینجا مدافع پیدا می‌کنیم.

او با اعلام اینکه بازیکنان دیگر استقلال نیز خواستار حضور در کلباء بوده‌اند، می‌گوید: حالا من اسم نمی‌برم، اما برخی از بازیکنان خودشان پیام می دادند که مطالبات مالی دارند و در تیم پرداختی کمی صورت می‌گیرد و می‌خواهند به کلباء بیایند ولی آنها را به آن سمت پوش می کردیم. درباره قایدی چون خودم نزدیک به داستان نبودم، نمی توانم با جزئیات توضیح بدهم ولی این را می دانم که مهدی قایدی بازیکن شباب الاهلی است و این باشگاه در میان تیم های اماراتی، بازیکن قرضی زیاد داشته و با دیگر تیم ها ارتباطات خوبی دارد.

مصطفوی اینگونه توضیح می دهد: مثلا شباب الاهلی با جوان اول کلباء قرارداد می بندند ولی در ازای آن، شباب الاهلی به کلباء دو، سه بازیکن خوب می دهد. فقط قایدی نیست که از شباب الاهلی به کلباء آمده است، آنها بازیکن دیگری به نام لئاندرو اسپاداسیو دارند که فوتبالیست خیلی خوبی است و او نیز به صورت قرضی راهی کلباء شده است. این نشان دهنده رابطه خوب میان شباب الاهلی و باشگاه‌های اماراتی است و فرهاد مجیدی نمی تواند به قایدی بگوید که مهدی تو به استقلال برو چون او تحت قرارداد باشگاه الاهلی است.

1974922

دستیار سابق مجیدی در ادامه توضیح می‌دهد: داستان این است که احتمالا در آن مقطعی که شباب الاهلی نقل و انتقالاتش را می بسته، باشگاه استقلال اقدامی برای گرفتن قایدی انجام نداده است و گویا خود مهدی نیز در این زمینه چندین بار صحبت کرده ولی رقم هایی که مطرح شده، در حد توان باشگاه استقلال نبوده است در نتیجه باشگاه شباب الاهلی برای مهدی تصمیم گرفته و او را به همراه لئاندرو به کلباء قرض داده است.

مصطفوی همچنین می‌گوید: این انتقال، تصمیم هر دو باشگاه بوده است. وقتی که شباب الاهلی نمی‌خواهد قایدی را به باشگاهی خارج از امارات بدهد یا پول هنگفتی در مقابل پیشنهادات خارجی می‌خواهد، در نتیجه بجای اینکه قایدی راهی الوحده شود، بهتر است بیاید کلباء و زیر نظر آقا فرهاد کار کند. موضوع این مدلی بوده است.

مربی سابق استقلال با ذکر نمونه دیگری می‌گوید: مثلا شباب الاهلی دفاع راست خود کلباء را خریده و او را به صورت قرضی به الوحده داده است و به خود کلباء قرض نداده است. این نشان دهنده تعامل میان باشگاه‌ها است و من اینجوری حدس می‌زنم که آقا فرهاد گفته است بجای اینکه مهدی راهی الوحده و الامارات شود، بهتر است بیاید کلباء بازی کند.

1974923

مصطفوی در پایان با تأکید بر عشق بی پایان مجیدی به استقلال تأکید می کند: منی که هفت، هشت سال در استقلال بوده ام و حالا به عنوان تدارکات یا مربی در این باشگاه سمتی داشته ام، عرقم به باشگاه اینقدر زیاد است و روی آن تعصب دارم. دیگر خودتان ببینید آقای مجیدی که با این تیم رویا ساخته، دقیقه 90 به پرسپولیس گل سه امتیازی زده، چهار بار دروازه رقیب را باز کرده، آن همه قهرمانی کسب کرده و در آسیا درخشیده و تیم را بدون باخت قهرمان کرده، قطعا عرقش به استقلال، بیشتر از من است و دوست دارد استقلال موفق شود و دنبال آسیب رساندن به این تیم نیست. در مورد مهدی، تصمیم گیری دست باشگاه شباب الاهلی بوده است؛ نه فرهاد، نه مهدی و نه استقلال.

دیدگاه‌ها