کد خبر : 1992028 | 15 دی 1402 ساعت 02:30 | 11.4K بازدید | 18 دیدگاه

نظر دستیار مجیدی درباره قانون جنجالی سقف بودجه

صالح مصطفوی اعتقاد دارد که قانون سقف بودجه در میان جامعه فوتبالی‌ها پذیرفته نشده است.

نظر دستیار مجیدی درباره قانون جنجالی سقف بودجه

به گزارش "ورزش سه"، داغ‌ترین سوژه این فصل از رقابت‌های فوتبالی در لیگ برتر ایران، تصویب قانون سقف بودجه است. موضوعی که باعث جنجال‌ها و حواشی زیادی شد و پس از کسر چهار و یک امتیاز از سپاهان و پرسپولیس، کمیته استیناف این امتیازات را برگرداند که این امر نیز خود با تنش‌هایی همراه بود.

یکی از معترضان اصلی به بحث سقف بودجه، باشگاه استقلال، مدیران، مربیان و بازیکنان این تیم است. آبی‌ها اعتقاد دارند که پاسوز این قانون شده اند چرا که برای تبعیت از این مصوبه، بازیکنان مورد نظر خود را جذب نکرده اند و در سمت مقابل، رقبا موفق شدند نفرات مورد نظر خود را جذب کنند.

صالح مصطفوی که به عنوان دستیار فرهاد مجیدی توانست با استقلال در لیگ بیست و یکم عنوان قهرمانی را کسب کند، در گفتگو با خبرنگار ورزش سه درخصوص قانون سقف بودجه و نحوه اجرای آن صحبت‌های جالبی را مطرح کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مصطفوی می‌گوید: در مورد سقف بودجه، شخصا نظرم این است که قانونگذار باید همه جوانب را در نظر بگیرد و خودش از دل جامعه‌ای باشد که قرار است قانون را اجرا کند. حالا این جامعه فوتبال باید نمایندگانشان قبل از وضع قانون، نظراتشان در این قانون دخالت داده می شد.

او ادامه داد: این همه اعتراض به موضوع سقف بودجه نشان می‌دهد که احتمالا نمایندگان واقعی این افرادی که قرار بوده است این قانون رویشان اجرا شود که جامعه فوتبال و لیگ برتر بوده، در آنجا حضور نداشته اند که این میزان اعتراض وجود دارد. از این نکته بدتر، نحوه اجرای آن است. اگر شما حتی قانون بد را درست اجرا کنید، از قانون خوبی که بد اجرا شود، به مراتب بهتر است.

مربی سابق استقلال گفت: متأسفانه ما شاهد این هستیم که دوستان، استاد بد اجرا کردن قوانین هستند. حالا چه قوانین خوب، چه قوانین بد. حتی می بینیم دوستانی که مسئول اجرای دیگر قوانین فوتبال هستند، مانند داوری ها و یا نحوه برگزاری بازی ها مانند اختصاص دادن جایگاه برای بانوان، در پی رفع مسئولیت هستند و فقط می خواهند به یک نوعی، وظایفی که دارند را از سر خودشان باز کنند.

مصطفوی در پایان اضافه کرد: حالا خود من نمی توانم بگویم موافق این قانون هستم یا مخالفش؛ به نظر من چیزی که مشخص است، این قانون توسط جامعه ای که باید آن را اجرا می کردند، پذیرفته نشده است، کما اینکه برخی ها دنبال دور زدنش بودند. ضمن اینکه این قانون درست اجرا نشده و جرایم در نظر گرفته شده برای عدم اجرای این قانون، از اول مشخص نبوده است. انگار این ابزاری است در دست دوستان که با آن بتوانند یک سری موارد را کنترل کنند.

دیدگاه‌ها