کد خبر : 1992074 | 15 دی 1402 ساعت 08:00 | 25.9K بازدید | 17 دیدگاه

انتخاب ویلموتس: عاقلانه یا دیوانگی!

مارک ویلموتس به عنوان مدیر ورزشی تیم شالکه انتخاب شده است.

انتخاب ویلموتس: عاقلانه یا دیوانگی!

به گزارش "ورزش سه"، ویلموتس تا سال 2026 با باشگاه آلمانی قرارداد امضا کرده است و بندی برای تمدید تا سال 2027 هم دارد. ویلموتس در این باره گفت: "من پیشنهاد دیگری هم به عنوان سرمربی داشتم. اما شما نمی‌توانید به پروژه شالکه نه بگویید!"

در حال حاضر بحث داغی وجود دارد: آیا ویلموتس واقعاً گزینه کارایی برای باشگاه بحران زده (در حال حاضر چهاردهم لیگ دوم و 165 میلیون یورو بدهی) است؟ آنچه واضح است این است که مرد بلژیکی از همان ابتدا قدرت زیادی در این باشگاه به دست می آورد. آندره هچلمن، مدیر ورزشی سابق،  اکنون به سطح "مدیر فنی" تنزل یافته است و باید در کارها با ویلموتس همکاری کند. مسائل بزرگی مانند نقل و انتقالات یا تغییر مربی اکنون توسط "ویل استثنایی" رسیدگی خواهند شد. اینکه این قدرت گیری برای شالکه خوب خواهد بود یا نه هنوز مورد بحث است.

1975011

◄ منتقدان ویلموتس این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا سرمربی سابق تیم‌های ایران و بلژیک شایستگی لازم برای این پست خاص را دارد یا خیر، زیرا تجربه برنامه ریزی حرفه‌ای برای هیچی تیمی را ندارد. او تاکنون بیشتر به عنوان سرمربی کار کرده است - از جمله موفقیت‌های متوسطی برای بلژیک، ساحل عاج و ایران.

◄ طرفداران ویلموتس، از سوی دیگر، استدلال می‌کنند که در نهایت کاریزما برای سمت‌های اینچنینی مهم است. شالکه با حضور او بیشتر در رسانه‌ها مطرح می‌شود. او کسی است که تضمین می‌کند همه به تلفن‌های باشگاه شالکه پاسخ بدهند! همچنین او به قاطعیت رای شهرت دارد و مانع حواشی داخلی خواهند شد.

ویلموتس - تصمیمی هوشمندانه یا پوپولیستی؟
واقعیت این است که ورود او شالکه را تکان می‌دهد. هچلمن و جرالد آساموا، مدیران قبلی شالکه، واقعا بازنده و ناموفق بودند. مدیرعامل جدید ماتیاس تیلمن و رئیس هیئت نظارت اکسل هفر از خبر پیوستن ویلموتس سود می‌برند و از تمرکز رسانه‌ها خارج می‌شوند. به هر ترتیب با ویلموتس تغییرات دیگری هم در کادر مدیریتی شالکه رخ داده است و همه آنها برای موفقیت یا شکست های خود در آینده قضاوت خواهند شد.

دیدگاه‌ها