کد خبر : 1992084 | 15 دی 1402 ساعت 08:41 | 16.2K بازدید | 9 دیدگاه

ابرمهاجم آلمانی با خط آتش اروپایی کره جنوبی

کلینزی و فورواردهای مخوف علیه عراق

تیم ملی فوتبال کره با تمام نفرات خود در آخرین بازی دوستانه پیش از جام ملت‌های آسیا به مصاف عراق می‌رود.

کلینزی و فورواردهای مخوف علیه عراق

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلینزمن همراه با بازیکنان کلیدی شاغل در اروپا مانند سون هیونگ مین، آماده چالش قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برای اولین بار پس از 64 سال قرار دارد و روز ششم ژانویه در امارات به مصاف عراق می‌رود تا تیمش را در یک بازی تدارکاتی سطح بالا، محک بزند.

این مسابقه آخرین ارزیابی تیم ملی کره برای آماده سازی برای جام ملت‌های آسیا 2023 قطر است که از دوازدهم ماه میلادی جاری، افتتاحیه آن  برگزار می‌شود.

کره از زمان قهرمانی در اولین تورنمنت در سال 1956 و دومین تورنمنت در سال 1960 هرگز قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده است. کره اغلب تلاش خود را برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا زمانی متوقف کرده که با تیم‌های خاورمیانه مسابقه داشته است. در واقع از هفت تورنمنت برگزار شده از دهه 1990، چهار جام زمانی برای این تیم از دست رفته که برابر تیمی از غرب آسیا حذف شده است.

این بازی مقابل عراق فرصت خوبی برای تجربه رویارویی با فوتبال خاورمیانه است، جایی که دفاع سمج نقطه قوت کلی آن است. کره در بازی‌های قبلی خود با 8 برد، 12 تساوی و 2 باخت برابر عراق پیشتاز است.

از زمان باخت 0-1 در مرحله نهایی مقدماتی المپیک 1984 لس آنجلس، آنها در 40 سال اخیز مغلوب عراق نشده و در دوازده بازی گذشته، 5 برد و 7 تساوی به ثبت رسانده‌اند.

1975028

کلینزمن که اردوی آماده سازی را در روز 26 دسامبر در سئول تنها با بازیکنان داخلی و چند بازیکن خارجی آغاز کرد، در سومین روز اردوی ابوظبی شاهد حضور بازیکنان کلیدی اروپایی مانند سونگ هیونگ مین، هوانگ هی چان و کیم مین جائه بود و به محض ورود لی کانگ این به کمپ تمرینی، تیم کلینزمن "کامل" خواهد شد.

لی کانگ این که گل اول پاری سن ژرمن در برابر تولوز در سوپرکاپ را به ثمر رساند، بلافاصله به ابوظبی می آید و به عنوان آخرین بازیکن به جمع شاگردان کلینزی می‌پیوندد.

1975029

بزرگترین نقطه قوت کلینزمن در کره، خط آتش فوق العاده‌ای است که توسط مهاجمان اروپایی مانند سون هیونگ مین، هوانگ هی چان و لی کانگ این مجهز شده است.

1975030

از اتفاق، هر سه این بازیکنان در آخرین بازی که برای تیم هایشان انجام دادند، یک تاثیرگذاری هجومی ویژه داشتند. سون هیونگ مین با دوازدهمین گل خود برای تاتنهام در این فصل شکوفا شد. هوانگ هی چان نیز سومین پاس گل خود را داد و به تیم کلینزمن پیوست.

اگر کلینزمن یک پیروزی قاطع در برابر عراق به دست آورد، انتظارات برای اولین قهرمانی این تیم در جام ملت‌های آسیا ظرف 64 سال گذشته، احتمالاً بیشتر خواهد شد.

دیدگاه‌ها