کد خبر : 1992118 | 15 دی 1402 ساعت 12:01 | 78.9K بازدید | 56 دیدگاه

یک عدد شگفت‌انگیز و یک گل از دست‌رفته

آمار درخشان روکه در اولین بازی برای بارسلونا

ویتور روکه برزیلی، بازیکن تازه‌وارد بارسلونا، دیشب اولین حضورش را در تیم کاتالانی در دیدار مقابل لاس پالماس در لالیگای اسپانیا انجام داد.

آمار درخشان روکه در اولین بازی برای بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در دیداری خارج از خانه که از هفته نوزدهم لالیگا برگزار شد مقابل لاس پالماس قرار گرفت. آنها در نیمه اول با یک گل عقب افتادند اما در نیمه دوم کامبک زدند و ۲-۱ پیروز بازی شدند.

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، در حالی که بازی با نتیجه ۱-۱ در جریان بود، در دقیقه ۷۸ ویتور روکه را به‌عنوان یار تعویضی به جای فران تورس به بازی فرستاد و فرصت انجام اولین بازی‌اش با پیراهن بارسا را به او داد.

ویتور روکه در اولین حضورش با بارسلونا چه چیزی ارائه داد؟

روکه با وجود اینکه تنها ۱۲ دقیقه در زمین بود، به خوبی از فرصتش استفاده کرد و میل شدید او برای زدن گل اولش خیلی سریع ظاهر شد. او در ۱۲ دقیقه حضورش بدون توپ به دفاع تیم حریف فشار می‌آورد و وزنه تهاجمی خوبی برای بارسلونا بود.

به نقل از سایت سوفااسکور، این بازیکن ۱۸ ساله رکورد شگفت‌انگیزی را به جا گذاشت. علیرغم حضور کم، او بیشترین ایکس‌جی را در بین بازیکنان بارسلونا ثبت کرد. او سه شوت به سمت دروازه زد که یکی با اختلاف کم به بیرون رفت، یک شوت داخل چارچوب بود و دیگری توسط دفاع دفع شد.

روکه به محض ورود به زمین موقعیتی عالی را به دست آورد. روی پاس به عقب اشتباه دفاع حریف او در مقابل دروازه‌بان قرار گرفت و می‌توانست گل اولش را به ثمر برساند اما سنگربان حریف به خوبی واکنش نشان داد و توپ را جمع کرد.

1975095

در لحظات پایانی بازی نیز روکه پس از دریافت پاس ژوائو فلیکس در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفت اما ضربه‌اش با اختلاف با بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این موقعیت و سپس پایان بازی دوربین‌های تلویزیونی غم و اندوه روکه را برای از دست دادن این موقعیت‌ها به تصویر کشیدند، آنها سپس روبرت لواندوفسکی را نشان دادند که برای روحیه دادن به مهاجم جوان به لب خط آمده بود و او را تشویق می‌کرد.

1975097
1975096

ژاوی هرناندز نیز پس از پایان بازی در کنفرانس مطبوعاتی از عملکرد ویتور روکه تمجید کرد و گفت: «ویتور روکه خوب بازی کرد و انرژی لازم را در دقایق پایانی به ما داد.»

روکه در پیامی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد، درباره اولین حضورش در بارسلونا نوشت: «از این پیروزی و اولین حضورم بسیار خوشحالم. این رویایی است که برآورده شده است. این رویا ادامه خواهد داشت.»

شایان ذکر است که بارسلونا در ژانویه امسال روکه را از باشگاه برزیلی اتلتیکو پارانائنسه به خدمت گرفت تا خط حمله خود را با توجه به افت روبرت لواندوفسکی تقویت کند.

دیدگاه‌ها