کد خبر : 1992123 | 15 دی 1402 ساعت 12:25 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

روسیه در المپیک جوانان حضور نخواهد داشت

کمیته بین‌المللی المپیک تایید کرد ورزشکاران روس، بازی‌های المپیک جوانان در کره را از دست داده‌اند.

روسیه در المپیک جوانان حضور نخواهد داشت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از rbc، بازی‌های المپیک جوانان در حالی از ۱۹ ژانویه در کره جنوبی آغاز می‌شود که ورزشکاران روسیه در این بازی‌ها حضور نخواهند داشت.

سرویس مطبوعاتی کمیته بین‌المللی المپیک خبر داد: هیچ‌یک از ورزشکاران روسیه یا بلاروس به بازی‌های المپیک زمستانی جوانان که از ۱۹ ژانویه در استان گانگوون کره آغاز می‌شود، حضور نخواهند داشت. علی‌رغم توصیه کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر اجازه حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس به عنوان بی‌طرف در رشته‌های فردی، فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های زمستانی هنوز به روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه شرکت در بازی‌هایشان را نداده‌اند.

این در حالی است که دوره پیشین المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۰ به میزبانی لوزان سوئیس برگزار شد و با قهرمانی روسیه به پایان رسید. روسیه در آن بازی‌ها ۱۰ طلا، یازده نقره و هشت برنز را کسب کردند. پس از آن سوئیس  با ۱۰ طلا، شش نقره و هشت برنز در جایگاه دوم قرار گرفت و ژاپن با ۹ طلا، هفت نقره و یک برنز سوم شد.

در ماه دسامبر کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران روسیه و بلاروس اجازه داد تا در بازی‌های المپیک تابستانی پاریس با پرچم بی‌طرف شرکت کنند و عنوان کرد تعداد کمی از این ورزشکاران می‌توانند به بازی‌ها بروند.

دیدگاه‌ها