کد خبر : 1992324 | 16 دی 1402 ساعت 12:02 | 15.2K بازدید | 9 دیدگاه

سوریه بدون بمب‌افکن معروف نگران شد!

حذف نام عمر السوما از لیست تیم ملی سوریه برای حضور در جام ملت‌های آسیا باعث نگرانی هواداران فوتبال در این کشور شده است.

سوریه بدون بمب‌افکن معروف نگران شد!

به گزارش "ورزش سه"، عمر السوما که به واسطه درخشش برابر سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا برای هواداران فوتبال در ایران شناخته شده است، ششمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی سوریه (۲۱ گل در ۳۹ بازی) محسوب می‌شود، اما با این حال توسط هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی تیم ملی کشورش، از فهرست این تیم برای جام ملت‌های آسیا خط خورده است.

حذف نام عمر السوما و همچنین محمود المواس، مهاجم پلیس عراق، از لیست مسافران جام ملت‌های آسیا باعث نگرانی هواداران فوتبال در این کشور شد، اما کوپر روی این تصمیم خود اصرار داشت و حتی شنیده می‌شود او تهدید کرده که در صورت فشار برای تغییر نظر و حضور این دو بازیکن، از سمت خود استعفا خواهد داد.

این اولین بار نیست که السومای 34 ساله بازی‌های مهمی را برای تیم ملی سوریه از دست می‌دهد. او پیش از این هم در سال‌های 2013 تا 2017 در بازی‌های ملی غایب بود اما در آن دوره گفته می‌شد دلیل حذف او از تیم ملی به مسائل سیاسی برمی‌گردد.

اما پس از این تصمیم هکتور کوپر، السوما بازنشستگی خود از بازی‌های ملی را اعلام کرد و در مصاحبه با شبکه قطری الکاس گفت: از این اتفاق تعجب کردم. هیچکس با من تماس نگرفت. هیچ دلیلی برای حذف من به جز دلایل فنی وجود ندارد و من به تصمیم مربی احترام می‌گذارم.

وی افزود: هیچ مشکلی بین من و مربی وجود ندارد و شایعاتی که پس از بازی با ژاپن درباره اختلاف ما منتشر می‌شد، صحت نداشت. او قبل از بازی به من گفت که یک نیمه با من بازی خواهم کرد و من به او گفتم هر کاری که صلاح می‌دانی انجام بده، اما شاید چون بعد از نیمه اول روی نیمکت ننشستم، او من را کنار گذاشت.

السوما با انتقاد از کوپر گفت: کتمان نمی‌کنم که ناراحت شوم. من یک سال تمام به تو [کوپر] متعهد بودم. اگر من را به چنین تورنمنتی دعوت نکنی، چه زمانی می‌خواهی دعوت کنی؟ با این شرایط من بازنشستگی خود را از فوتبال ملی اعلام می‌کنم. این یک تصمیم غیرقابل برگشت خواهد بود.

ستاره سوری تیم فوتبال العربی تاکید کرد: این رفتار، عدم قدردانی و بی‌احترامی است. چرا با من اینطور رفتار می‌کنید؟ قبل از من هم با خیلی از بازیکنان اینطور برخورد کردند؛ مثل فراس الخطیب که از جام ملت‌های آسیا 2019 از لیست حذف شد و بلافاصله خداحافظی کرد و زیاد شعبو که در جام ملت‌های 2010 همین اتفاق برایش رخ داد. ذهنیت حرفه‌ای در مدیریت فوتبال ما بسیار ضعیف است.

با این حال کوپر در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تصمیم حذف السوما گفت ترکیب بازیکنانی را انتخاب کرده که به نفع تیم هستند.‌ او می‌گوید: من به توانایی‌ بازیکنانم اعتماد دارم و برای حضور در مسابقات، مشتاق و خوش‌بین هستم. ما برای رسیدن به دوردست‌ها می‌جنگیم.

دیدگاه‌ها