کد خبر : 1992336 | 16 دی 1402 ساعت 12:36 | 12K بازدید | 15 دیدگاه

تیم نیمه اول یا یازده تای نیمه دوم؟

سیگنال قلعه‌نویی: به همه شما نیاز دارم!

تیم ملی ایران در جدال با بورکینافاسو، در هر دو نیمه با یازده بازیکن مختلف بازی کرد تا تمام بازیکنان ارزیابی شوند.

سیگنال قلعه‌نویی: به همه شما نیاز دارم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران شب گذشته در دیداری دوستانه به منظور آماده‌سازی بیشتر برای حضور در جام ملت‌های آسیا، به مصاف بورکینافاسو رفت و این بازی در طی 90 دقیقه با نتیجه 2-1 به سود ملی پوشان ایران خاتمه یافت.
امیر قلعه‌نویی در اقدامی بی‌سابقه در بین دو نیمه تیم خود را به کلی تغییر داد و به نظر می‌رسید ساختار ترکیب اصلی تیم ملی، نفرات حاضر در نیمه اول بازی بودند؛ البته لازم به تاکید است که در این ترکیب قطعا برخی نفرات با تغییر همراه خواهند بود.
به هر ترتیب جدال ایران و بورکینافاسو در نیمه نخست بازی با نتیجه 1-1 همراه بود و در نیمه دوم بود که امید ابراهیمی موفق شد گل پیروزی بخش بازی را به ثمر برساند.

بولت پرسپولیسدر نیمه اول، گلی که دریافت کردیم را می‌توانیم در ادامه یک اشتباه فردی از سمت سامان قدوس بدانیم اما در طول بازی، بازیکنان ایران سعی داشتند از دفاع لایه لایه این تیم گذر کنند و در نهایت هم دیدیم که ارسال قدوس کارساز شد تا پس از ضربات شهریار مغانلو، مهدی طارمی گل مساوی را به ثمر برساند. در مجموع برای ارزیابی، ترکیب تیم ملی در نیمه نخست در دفاع عملکرد قابل قبولی داشت و اصلی‌ترین معضل توپ‌رسانی و تغذیه کردن مهاجمان بود.

1975438

بولت پرسپولیسدر نیمه دوم شرایط تغییر داشت. تیم در شروع بازی، کار دفاعی مقداری آشفته به نظر می‎‌رسید اما داشتن وینگرهای سرعتی چون قایدی، ترابی و قلی‌زاده باعث شد تا بورکینافاسو تمرکزش را بر مهار کناره‌های تیم ملی قرار بدهد و این اتفاق باعث آسیب‌پذیر بودن مرکز دفاع این تیم شد؛ جایی که دیدیم نفوذ از کناره‌ها و اضافه شدن امید ابراهیمی باعث شد تا تیم به گل دوم و پیروزی بخش بازی برسد.

اینکه چرا قلعه‌نویی از همه بازیکنان حاضر در اردو بازی گرفت احتمالا به جو اردو و ایجاد حس رقابت و امید در تیم ملی مربوط می‌شود و اینکه سیگنالی به بازیکنان فرستاده شده که در تورنمنت فشرده و سطح بالای جام ملت‌های آسیا به همه نفرات نیاز است.

1975439
یازده بازیکن ایران در نیمه اول مقابل بورکینافاسو

با این اوصاف باید منتظر اضافه شدن سردار آزمون هم باشیم؛ آزمون در مدت اخیر به عنوان یک مهاجم در بسیاری از مسائل تاکتیکی به آاس رم کرده و با حضور در عقب زمین تا حدودی به بازی‌سازی تیمش کمک کند. اکنون با توجه به بازی‌خوانی بالای او می‌تواند به روند بازی‌سازی و تغذیه مهاجمان کمک بسیار شایانی کند.

تیم ملی ایران در نخستین بازی از جام ملت‌های آسیا با فلسطین در تاریخ ۲۴ دی ماه دیدار خواهند کرد اما پیش از آن هم روز سه‌شنبه دیدار تدارکاتی دیگر با اندونزی خواهند داشت تا در برابر این تیم آسیایی هم نفرات تیم ملی به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

عکس: محسن داوودی

دیدگاه‌ها