کد خبر : 1992528 | 17 دی 1402 ساعت 06:33 | 68.9K بازدید | 69 دیدگاه

عباس ترابیان درباره برکناری ایویچ؛

اعتراف تاریخی درباره نیمکت تیم ملی: اشتباه کردم!

عباس ترابیان در یک گفت و گوی تازه درباره برکناری ایویچ از راس کادر فنی تیم ملی پیش از جام جهانی فرانسه ابراز پشیمانی کرد.

اعتراف تاریخی درباره نیمکت تیم ملی: اشتباه کردم!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از بزرگترین مربیانی که در تاریخ فوتبال ایران روی نیمکت تیم ملی نشسته بود، تومیسلاو ایویچ نامدار است. مربی موفق کروات که در پنج کشور مختلف موفق شد هفت عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و یکی از چهره‌های مولف مربیگری فوتبال لقب بگیرد.

سرمربی اسبق پاری سن ژرمن پس از صعود ایران به جام جهانی فرانسه به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد اما در یک تصمیم جنجالی پس از شکست تیم ملی در برابر آاس رم پیش از جام جهانی برکنار شد و جلال طالبی جایگزین او شد.

1975746

عباس ترابیان، رئیس وقت کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال، در آن زمان در توجیه این برکناری گفت: «به اعتقاد من تصمیم بجایی بود. هرچقدر باید صبر می‌کردیم، کردیم. آقای ایویچ کار بزرگی نکرد و حتی درصدی از اسمش را هم در کشور ما به اثبات نرساند. یکی از مشکلات اساسی ایشان این بود که به گذشته و حرفه و جایگاه بازیکنان ما توجه نمی‌کرد و حتی با یک روحیه دیکتاتوری با بازیکنان ما برخورد می‌کرد. دندان روی جگر گذاشتیم تا اینکه به این حد رسیدیم که دیدیم دیگر نمی‌توان تحمل کرد.»

حالا ترابیان 26 سال پس از آن تصمیم عجولانه که بعدها با اعتراض کلیه ملی پوشان همراه شد، مصاحبه‌ای با برنامه یک ملت یک ضربان داشته و در این برنامه بابت تصمیم آن دوره کاملا ابراز پشیمانی می‌کند: «من اشتباه کردم. من اشتباه کردم آن حرف را زدم. خودم دوست نداشتم آن حرف را بزنم چون بعضی موارد را بعدا فهمیدم. آقای ایویچ به نظرم کارش بسیار ارزنده بود. خیلی خوب کار کرد، خیلی خوب تیم را شناخت و خیلی زحمت کشید برای تیم اما بعضی وقت‌ها مانند سایر مربیان خیلی حرف دلش را خوب نمی‌زد و سعی می‌کرد تعامل کند.»

1975747

او در ادامه گفته: «آن تعامل ایشان من را یک مقداری به شک و تردید انداخته بود. اگر هم آن حرف را زدم آنجا، حرف اشتباهی بود. ممکن است به عنوان یک مصاحبه «ماله‌کشی» از آن تعبیر شود و تعبیر غلطی هم نیست به نظرم. آدم وقتی یک اشتباهی را می‌کند باید بگوید. مگر ما کی هستیم؟»

دیدگاه‌ها