کد خبر : 1992548 | 17 دی 1402 ساعت 07:57 | 2.5K بازدید | 2 دیدگاه

حضور مربی آمریکایی در هاکی زنان ایران

مربی تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان خبر از حضور مربی آمریکایی در تیم ملی زنان ایران داد.

حضور مربی آمریکایی در هاکی زنان ایران

به گزارش "ورزش سه"، نیلوفر عبدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بانوان هاکی برای شرکت در رقابت‌های آسیایی داخل سالن اظهار کرد: برای آماده‌سازی تیم جهت شرکت در این مسابقات قرار است بهمن ماه هدایت این تیم را یک مربی آمریکایی برعهده بگیرد که من نیز به عنوان کمک مربی در کنار او خواهم بود. در این مسابقات چون سهمیه جام جهانی به تیم اول داده می‌شود سعی بر این است که با حضور این مربی آمریکایی بهترین تیم را عازم این رقابت‌ها کنیم. 

وی افزود: سال گذشته پنجم آسیا شدیم، اما این بار هدف کسب سکو و رسیدن به سهمیه جام جهانی برای اولین بار است که قطعا با حضور مربی آمریکایی این اتفاق رخ خواهد داد.

مربی تیم هاکی بانوان خاطرنشان کرد: هاکی بانوان با وجود این که از سال ۷۹ راه اندازی شده اما به دلیل بی‌توجهی و عدم حضور در مسابقات آسیایی جایگاهی نداشت. به جرات می‌توانم بگویم که این تیم از آن سال تاکنون تنها ۲ بار به مسابقات آسیایی اعزام شده است. البته با حضور آقای قدیمی در راس فدراسیون و توجه ویژه‌ای که به هاکی بانوان داشت سبب شد تا دوباره هاکی زنان احیا شود و از نظر امکانات و تجهیزات، بانوان در حال حاضر چیزی کمتر از هاکی مردان ندارند. 

عبدی یکی از مشکلات هاکی بانوان را عدم سرمایه‌گذاری از سوی باشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: در رقابت‌های لیگ برتر هاکی داخل سالن بانوان هیچ باشگاه معتبری تمایل به تیمداری و سرمایه‌گذاری ندارد و همین امر سبب شده تا از نظر درآمدزایی دچار مشکلات زیادی شوند. فدراسیون نیز فقط در حد تامین تجهیزات و امکانات می‌تواند از بانوان هاکی‌باز حمایت کند. اگر باشگاه‌های معتبر به سمت هاکی بیایند و وضعیت درآمدزایی آنها بهتر شود شرایط بهتری برای بانوان رقم خواهد خورد. انتظار داریم هاکی بانوان نیز همانند مردان دیده شوند.

وی گفت: بانوان ما این ظرفیت و توانایی را دارند که در آسیا مطرح شوند به شرط این که مورد حمایت و توجه قرار بگیرند. 

عبدی همچنین از لژیونر شدن اولین بانوی هاکی ایران در باشگاه ترکیه خبر داد و افزود: زهرا قرایی اولین بانوی هاکی است که به عنوان لژیونر با یکی از باشگاه‌های ترکیه به مدت یک سال قرارداد منعقد کرد. این فرصت خوبی برای بانوان است تا با لژیونر شدن دیده شوند. امیدوارم باشگاه‌های معتبر به سمت هاکی بانوان گرایش پیدا کنند تا دغدغه‌ای از نظر درآمدزایی نداشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای آماده‌سازی بانوان ۸ مرحله اردو را پیش‌بینی کردیم که از بهمن‌ماه اردوها زیر نظر مربی آمریکایی برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها